A Hyundainak nem ellenfél a Tesla Koreában
A Hyundai csoport szerint a Telsa által nemrég bemutatott új
kompakt limuzin nem fogja befolyásolni a koreai vállalat hazai piaci
részesedését.
A Hyundai Motor szerint a jövőre érkező, 35 ezer dolláros
kezdő árral ígért Tesla Model 3 kompakt limuzinja nem fogja jelentősen
befolyásolni a hazai piaci viszonyokat, mivel a koreai modellek árstratégiája
jóval versenyképesebb lesz.
„A Tesla Model 3 semmilyen formában nem befolyásolja a
Hyundai Motor hazai eladásait, mivel az amerikai típus ára jóval magasabb és
Korea töltési hálózata még nem épült ki teljesen” – mondta a Hyundai
képviselője. „A Tesla modellje a kereskedői árréseket és egyéb díjakat
figyelembe véve nagyjából 43 millió wonba (kb. 10,3 mFt) fog kerülni
Dél-Koreában, így a fogyasztói ár még a kormányzati támogatásokkal együtt is
jóval 30 millió won fölött lesz majd. A Hyundai legújabb Ioniq elektromos
autója 21 és 24 millió won (5 – 5,7 mFt) között kapható, így elég olcsó ahhoz,
hogy versenyre keljen a Tesla Model 3-asával” – tette hozzá.
Hozzátette, a Hyundai kifejezetten örül annak, hogy a Tesla
tervei között autóik koreai értékesítése is szerepel, hiszen a Model 3
bevezetése felkelti az érdeklődést az elektromos járművek iránt, így pedig
segíti a helyi autóipar fejlődését is.
„A Model 3 példa nélküli sikere negatív hatást válthat ki a
Hyundai csoport tevékenységére, akik nemrég mutatták be hibrid
modellpalettájukat, az Ioniqot és a Nirot” – mondja egy neve elhallgatását kérő
iparági szakértő.
Amíg a Tesla Model 3-asa 346 km-t képes megtenni egyelten
feltöltéssel és 6 másodperc alatt van százon, addig a Hyundai Ioniq Electric
változat csupán 180/250 km
hatótávval és 10 másodperces százas sprinttel rendelkezik. Ám a Tesla végleges
kompakt limuzinja legkorábban is csak 2017 végén debütálhat, így a szakértő
szerint sem várható azonnali hatás.
A Koreai Környezetvédelmi Minisztérium nyilvántartása
szerint 337 darab töltőállomás van jelenleg az országban, amelyek számát
2018-ra 600-ra kívánják növelni. Ez azonban szakértők szerint még mindig nem
elégséges. „Ha még több elektromos autót szeretnénk, úgy vélem, legalább annyi
töltőállomásra lenne szükség, amennyi LPG kút ma üzemel, ami szám szerint kb. 2
ezer” – teszi hozzá a szakértő.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!