A Hyundai is a mesterséges intelligenciába fektet
A mesterséges intelligencia láz közepette a Hyundaihoz hasonló autógyártók mellett a Google és Apple vállalatok egymást túllicitálva versengenek az önvezető járművek kifejlesztésében.
A mesterséges intelligenciát (Artificial Intelligence – AI) felhasználó
önvezető, vagy autonóm járművek kifejlesztésében óriási konkurenciaharc zajlik,
amelyben nemcsak globális autógyártók, de a Google és az Apple is részt vesz. Nem
kivétel ez alól a Hyundai sem, amely az ígéretes új szegmensben egyre inkább a
mesterséges intelligencia felé fordul. A Navigant Research kutatóközpont
előrejelzése szerint ugyanis 2020 és 2035 között 129 millió autonóm járművet
értékesítenek majd világszerte.
Iparági szakértők arra ösztönzik Korea legnagyobb
autógyártóját, hogy még agresszívabban lépjen fel ezen a területen azért, hogy
ne maradjon le a globális versenyben. „ A Hyundai 5-6 évvel van lemaradva a
Google-hoz hasonló vállalatokhoz képest, amely már évek óta fejleszti
mesterséges intelligenciára épülő technológiáját” – mondja Pil-soo Kim, a
szöuli Daelim Egyetem autóipari mérnökprofesszora. „A Hyundainak sokkal
intenzívebben keresnie kellene a felvásárolható technológiai cégeket azért,
hogy versenyre kelhessen a versenytársakkal.”
A globális
autógyártók egyre nagyobb számban vadásznak olyan technológiai vállalkozásokra,
amelyek segíthetik az elektromos autók fejlesztését. A japán Toyota tavaly
avatta fel saját kutatóközpontját az amerikai Szilikon-völgyben, ahol az AI
szoftverfejlesztő Jeybridge Robotics volt munkatársait alkalmazza. A General
Motors felvásárolta a San Franciscói Cruise Automation start-up céget, hogy
felgyorsítsa önvezető autóprojektjét. A Ford pedig Ford Smart Mobility néven új
leányvállalatot hozott létre, amely az autonóm járművek fejlesztésére
összpontosít majd.
De nemcsak autógyártók akarnak piaci részt ebből a szegmensből.
A Google technológiai óriás már országúton teszteli saját magát vezető
járművét. A Nemzetközi Autóipari Mérnökszövetség szerint a Google áll jelenleg
a legközelebb ahhoz, hogy az önvezető járművek fejlesztésének utolsó fázisába
lépjen.
Ezzel szemben a Hyundai még a fejlesztés közepén jár. Az
autonóm járműfejlesztés gyorsan növekvő versengésében a Hyundai csoport nemrég fordult
az AI technológia és az autonóm járművek irányába. Az autógyártó célul tűzte ki,
hogy 2030-ra szériában gyártani fogja autonóm járműveit.
„A Hyundai több mint 1,7 milliárd dollárt tervez befektetni
a következő négy év során és 2018-ig több mint 3 ezer embert alkalmazna autonóm
járműfejlesztésével összefüggésben” – mondta a Hyundai Motor képviselője.
A Hyundai márciusban kapott engedélyt arra, hogy első
autonóm tesztautóját Szöul utcáin kipróbálja. A vállalat az engedély kibocsátása
után egy héttel újabb két önjáró járműre vonatkozó kérelmét nyújtotta be a koreai
Közlekedési Minisztériumhoz. A kormányzat támogatása rendkívül fontos ahhoz,
hogy lökést adjon a helyi autógyártók ilyen jellegű fejlesztéseihez.
„A mesterséges intelligencia nagyon gyorsan megváltoztatja a
világ autóiparát és szükség van a helyi autógyárak kormányzati támogatására az
autonóm járművek fejlesztéséhez szükséges emberi és gazdasági erőforrásainak
biztosításához” – mondja Kim.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!