Bővítik a Hyundai német fejlesztőközpontját
Az egyre élesedő versenyhelyzetben tovább bővül a Hyundai rüsselshemi fejlesztőközpontja, ahol a jövőben sportmodellek is születnek majd.
A Hyundai Motor 13 éve, 2003-ban nyitotta meg európai
kutató-fejlesztő létesítményét, amelyet „Kék Tó” néven emlegetnek. A koreaiak
tavaly a szomszédos terület megvásárlásával 25 ezer négyzetméterrel bővítették
a központ területét, amelyet be is kívánnak építeni. „Bővülni szeretnénk” –
mondja Dr. Moo Sang Kim, a központ vezetője. Olaf Schlimme személyzeti vezetője
azt is hozzátette. Kezdetben nagyjából 50-60 munkatárs dolgozott itt, ma már
300-an vannak és a növekedés folytatódik. Az elmúlt évek során évente 10-20
fővel mindig nőtt a létszám.
Egyelőre nem lehet tudni, milyen épület készül majd a
megvásárolt területen, ahogyan az sincs még eldöntve, milyen összegű beruházást
tervez a Hyundai. 2016. a
tervezés és az engedélyeztetés éve lesz, míg a tényleges építési munkálatok
2017-ben kezdődnek meg. Kim elmondta, elsősorban azt mérlegelik, mit hagynak
meg a régebbi és mi kerül majd az újonnan felépítendő épületbe. A hivatalos
nevén Hyundai Motor Europe Technical Centerben ugyanis irodák mellett számos
labor és mérőállomás is található. „A technológiai fejlődés annyira gyors, hogy
mérlegelnünk kell, mi az, aminek van értelme, mielőtt építkezni kezdünk.”
A bővítéssel együtt a fejlesztőközpont új feladatköröket is kap,
hiszen a jövőben itt fejlesztik majd az európai piacra szánt nagyteljesítményű
modelleket is. Kim szerint az öreg kontinensen nagy a kereslet a sportos és
erős autók iránt.
A szintén Rüsselsheimben működő Hyundai formatervezési
központ elsősorban európai piacra tervezi a Hyundai következő generációs
autóit. Emellett viszont van koreai és amerikai formatervezési központ is,
amelyekkel versenyben állnak. „Normál esetben az európai piacon van jobb
pozíciónk, mivel jobban ismerjük az itteni igényeket” – mondja Kim. Ennek
ellenére az is elképzelhető, hogy a Rüsselsheimben kifejlesztett modellt
világszerte felhasználják.
A világpiac számára minden járműkategóriában csak egy
modellt felhasználni egyébként sem működne. Minden gyártó rájött már arra, hogy
a világon különböző régiókban más-más igényeik vannak az autóvásárlóknak. Az európai
vevők dinamikusan vezetnek, gyorsan hajtanak be a kanyarokba és szeretik az
extrém gyorsításokat és Kim szerint ezeket a fejlesztés során számításba kell
venni. Koreában viszont a halk autókat kedvelik, amelyeket a koreai szabályozás
szerint csak 110 km/óráig használnak ki. ezekhez jönnek még a biztonsági és
törésteszteken mutatott különbözőségek.
Az európai piacra szánt autók a Hyundai Nürburgringen
felállított tesztközpontjában vizsgáznak. A 2013-ban 6,6 millió euró összegből
épített tesztközponttal együttműködve Kim szerint még jobban és strukturáltabban
tudnak együttdolgozni. Korábban valamit mindig kölcsönözni kellett, ami nem
tett lehetővé ilyen szisztematikus munkát.
Habár sokan úgy gondolják, a Hyundai fejlesztő-központjának
300 munkatársa közül kevesebb mint húszan koreaiak. Olaf Schlimme elmondta, a
csapat nemzetközi, németek mellett vannak angolok, franciák, spanyolok és
olaszok is. A hivatalos nyelv pontosan emiatt az angol. Moo Sang Kim számára
csupán az a fontos, hogy a munkatársak Európából származnak, amivel a
fejlesztés még szélesebb vélemények formálódnak.
Kim szerint a Hyundai azért választotta Rüsselsheimet a
központ helyszíneként, mert egyrészt közel van a repülőtér, másrészt németországi
központi elhelyezkedése miatt, valamint azért, mert itt van az autóipari
súlypont. Így aztán együtt dolgozhatnak a város mérnökirodáival is, de a régió
főiskoláinak végzős hallgatói diplomamunkáikat is gyakran írják itt, valamint gyakornokként
is alkalmazzák őket a fejlesztőközpontban. A személyzeti főnök szerint nem
nehéz fiatal mérnököket találniuk, néhány éves szakmai tapasztalattal
rendelkezőket azonban már fél éve hiába keresnek.
Forrás: main-spitze.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!