Több elektromos autón dolgozik a Hyundai
A Hyundai környezetbarát járműfejlesztési részlegének vezetője nemrég elárulta, hogy a vállalat minden eddiginél nagyobb hatótávú elektromos modell kifejlesztésén dolgozik.
Néhány hete már felröppent egy hír, amely szerint a Hyundai
Motor 2018-ban egy olyan hobbiterepjárót kíván bemutatni, amelynek elektromos
hajtáslánca a koreai ciklus szerint akár 320 kilométer
megtételére is elegendő lesz. Ez a mostani EU szabvány szerint számolva azt
jelenti, hogy az autó képes lesz 400 kilométernél is többet megtenni egyetlen
feltöltéssel.
Ez azonban még csak a kezdet. A Hyundai környezetbarát
járműfejlesztési részlegének vezetője, Ki Ahn Byung egy interjúban azt is
elárulta, hogy a vállalat valójában két különálló elektromos modell
fejlesztésén dolgozik. Az egyik egy 320 kilométerre képes modell, amely 2018-ra
készül el (ez lesz a terepjáró), míg a másik egy olyan modell, amely az évtized
végén, 2020-ban várható és amelynek hatótávja a 400 kilométert (EU ciklus
szerint akár 570 km )
is eléri.
A Hyundai egyelőre nem közölt egyéb részleteket a fejlesztés
alatt álló elektromos autóiról, így egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a
nagyobb hatótávolságú modell milyen karosszériát kap majd. Byung annyit azonban
elárult, hogy a nagyobb hatótávot nyilván nagyobb kapacitású akkumulátorokkal
érik el, emellett azonban nagy szerep jut az energiasűrűség és a
vezérlőelektronika fejlesztésének is.
Az idén piacra kerülő, 250 kilométeres hatótávval rendelkező
Ioniq Electric modell 28 kWh-s akkupakkot kap, míg a jövőre bemutatkozó konkurens
Chevrolet Bolt EV 320 kilométeres hatótávját 60 kWh-s akkumulátor segíti, a
Tesla Model S-ben pedig 70 és 90 kWh-s csomagot választhat a vásárló.
Az elektromos modellek fejlesztése a Hyundai nagy
környezetbarát stratégiájának részét képzik, amelynek során az évtized végéig
összesen 26 hibrid, konnektoros hibrid, kizárólag elektromos és üzemanyagcellás
modell megjelenésére számíthatunk.