Ösztönzőkkel kerül piacra Amerikában a Hyundai Ioniq


A Hyundai amerikai vezetője szerint a rekord alacsony üzemanyagárak közepette idén piacra vezetendő új Ioniq csak valamilyen ösztönző rendszerrel keltheti fel a figyelmet maga iránt.

A Hyundai Motor America a New Yorki Autószalonon mutatta be vadonatúj környezetbarát Ioniq termékcsaládját, amelyben nemcsak hibrid, de plug-in hibrid és tisztán elektromos változatok közül választhatnak a vevők. Dave Zuchowski, a HMA elnök-vezérigazgatója szerint viszont már az autó piacra vezetésekor különböző ösztönző rendszerekre lesz szükség – ha ilyen alacsonyak maradnak az üzemanyagárak.

„Ma már semmi sem adja el önmagát, de az alacsony benzinárak olyan helyzetet teremtenek, amelyben a kereslet egyértelműen a kívántnál alacsonyabb szinten van” – mondja Zuchowski. „Gallononként két dolláros árak mellett nincs nagy természetes kereslet egy alternatív meghajtású autóra, amely hihetetlenül keveset fogyaszt.” Az Ioniq hibrid Amerikának szánt változata novemberben kerül gyártásba, amelyet 45 nappal később követ az elektromos változat, míg a konnektoros hibridváltozat gyártását jövő nyárra tervezik.


Habár a Hyundai szerint az Ioniq azért lehet vonzó, mert jót tesz a környezetnek – a modell amerikai bemutatóját is az a David De Rothschild neves környezetvédő tartotta, aki Genfben is jelen volt – Zuchowski mégis megjegyzi, nagyon nehéz dolguk lesz. „A legtöbb ember még ma is azért választ egy típust, hogy az kevesebbet fogyasszon” – mondta. Éppen azért a Hyundai szorosan nyomon követi az üzemanyagárakat és ehhez igazítja a termelést, valamint támogatott lízingfeltételekkel segítheti elő az Ioniq elterjedését. „Ez természetesen az egyik lehetőség.”

A támogatott lízingek elterjedt eszközei azon márkáknak, amelyek környezetbarát autóikat kívánják népszerűbbé tenni, amelyek az elektromos és plug-in autókra kivetett állami és szövetségi adójóváírások mellett jóval kedvezőbbé tudják tenni az ilyen típusú járművek vételárát.


Zuchowski emlékeztetett arra is, hogy 2025 hamarosan elérkezik, amikorra az amerikai törvények szerint az autógyártóknak átlagos flottafogyasztási értékét 4,3 l/100 km-re kell leszorítaniuk. Kaliforniában ugyanebben az évben az éves eladott járműállomány 15,4 százalékának zéróemissziós (elektromos vagy üzemanyagcellás) modelleknek kell lenniük.   

„Mindenkinek el kell érnie ezt, mi pedig nagyban függünk a flottafogyasztási és a kaliforniai zéróemissziós előírásoktól, így jelentős eladási darabszámra van szükségünk ahhoz, hogy saját értékünket lejjebb nyomjuk” – mondja Zuchowski.   


Tavalyról idén februárban a hibridek eladása 13,4, az elektromos autóké pedig 23 százalékkal esett vissza, a Chevrolet Voltnak, valamint a Hyundai, a Mercedes és Audi modelljeinek köszönhetően a plug-in hibridek értékesítési eredménye 41,8 százalékkal 6 664 darabra növekedett Amerikában.

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei