Ösztönzőkkel kerül piacra Amerikában a Hyundai Ioniq
A Hyundai amerikai vezetője szerint a rekord alacsony
üzemanyagárak közepette idén piacra vezetendő új Ioniq csak valamilyen ösztönző
rendszerrel keltheti fel a figyelmet maga iránt.
A Hyundai Motor America a New Yorki Autószalonon mutatta be
vadonatúj környezetbarát Ioniq termékcsaládját, amelyben nemcsak hibrid, de
plug-in hibrid és tisztán elektromos változatok közül választhatnak a vevők. Dave
Zuchowski, a HMA elnök-vezérigazgatója szerint viszont már az autó piacra
vezetésekor különböző ösztönző rendszerekre lesz szükség – ha ilyen alacsonyak
maradnak az üzemanyagárak.
„Ma már semmi sem adja el önmagát, de az alacsony benzinárak
olyan helyzetet teremtenek, amelyben a kereslet egyértelműen a kívántnál
alacsonyabb szinten van” – mondja Zuchowski. „Gallononként két dolláros árak
mellett nincs nagy természetes kereslet egy alternatív meghajtású autóra, amely
hihetetlenül keveset fogyaszt.” Az Ioniq hibrid Amerikának szánt változata
novemberben kerül gyártásba, amelyet 45 nappal később követ az elektromos
változat, míg a konnektoros hibridváltozat gyártását jövő nyárra tervezik.
Habár a Hyundai szerint az Ioniq azért lehet vonzó, mert jót
tesz a környezetnek – a modell amerikai bemutatóját is az a David De Rothschild
neves környezetvédő tartotta, aki Genfben is jelen volt – Zuchowski mégis
megjegyzi, nagyon nehéz dolguk lesz. „A legtöbb ember még ma is azért választ
egy típust, hogy az kevesebbet fogyasszon” – mondta. Éppen azért a Hyundai
szorosan nyomon követi az üzemanyagárakat és ehhez igazítja a termelést,
valamint támogatott lízingfeltételekkel segítheti elő az Ioniq elterjedését. „Ez
természetesen az egyik lehetőség.”
A támogatott lízingek elterjedt eszközei azon márkáknak,
amelyek környezetbarát autóikat kívánják népszerűbbé tenni, amelyek az
elektromos és plug-in autókra kivetett állami és szövetségi adójóváírások
mellett jóval kedvezőbbé tudják tenni az ilyen típusú járművek vételárát.
Zuchowski emlékeztetett arra is, hogy 2025 hamarosan
elérkezik, amikorra az amerikai törvények szerint az autógyártóknak átlagos flottafogyasztási
értékét 4,3 l/100 km-re kell leszorítaniuk. Kaliforniában ugyanebben az évben
az éves eladott járműállomány 15,4 százalékának zéróemissziós (elektromos vagy
üzemanyagcellás) modelleknek kell lenniük.
„Mindenkinek el kell érnie ezt, mi pedig nagyban függünk a
flottafogyasztási és a kaliforniai zéróemissziós előírásoktól, így jelentős
eladási darabszámra van szükségünk ahhoz, hogy saját értékünket lejjebb nyomjuk”
– mondja Zuchowski.
Tavalyról idén februárban a hibridek eladása 13,4, az
elektromos autóké pedig 23 százalékkal esett vissza, a Chevrolet Voltnak,
valamint a Hyundai, a Mercedes és Audi modelljeinek köszönhetően a plug-in
hibridek értékesítési eredménye 41,8 százalékkal 6 664 darabra növekedett
Amerikában.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!