A Hyundai szerint az autók a jövő okostelefonjai
Az okostelefonok alkalmazásai egyre inkább beköltöznek az
autókba – amelyre nemcsak az autógyártók, de a technológiai vállalatok is egyre
nagyobb ütemben készülnek.
A Google és az Apple technológiai vállalatok már javában
tesztelik saját önvezető járműveiket, míg az autógyártók saját autonóm
modelleket fejlesztenek, de emellett egyre több figyelmet fordítanak az
okostelefonoknak is. a svéd Volvo például nemrég jelentette be, hogy első
autógyártóként okostelefonos alkalmazásra cserélik régimódi kulcsaikat.
Ez mind annak a „nagy átalakulásnak” része, amit David
Zuchowski, a Hyundai amerikai elnöke is követendő útként vázolt fel, és
amelynek eredményeképpen az autó gyakorlatilag ugyanolyan okoseszközzé válik,
mint a telefonunk.
„Át kell fogjuk a technológiát, akárcsak a többiek” – mondja
Zuchowski, aki szerint az önvezető autók mentén megjelenő technológiák lehetnek
az áthidaló elemek a Szilikon völgy és az autóvállalatok között. Azt azonban
nem nagyon tudja elképzelni, hogy az Apple vagy a Google saját márkás járművel
mutatkozna be valamelyik közelgő autószalonon. „A Google, Apple és mások a
járművek belső rendszereit akarják meghódítani, ami teljesen más, mint egy
fizikális autót gyártani.”
Ha egyszer ezek a technológiai vállalatok valóban kiszámolják,
mennyibe is kerül az autógyártás, Zuchowski szerint be fogják látni, hogy
inkább a meglévő járművek rendszereit kell fejleszteniük. Ez viszont az
egymással versengés helyett egy szimbolikus kapcsolat lehet a két üzletág
között. „Lesznek ilyen szövetségek” – mondja, utalva arra, hogy az autógyártók
a jövőben valójában hardvereket fognak készíteni a Szilikon völgy vállalatai
számára.
Ezzel a szövetségi rendszerrel a technológiai vállalatok
arra koncentrálhatnak majd, amihez eddig is a legjobban értettek: a
felhasználók életét könnyebbé tévő alkalmazásokat fejleszthetnek. „Apple
élményre számítanak. Az autók lesznek a végső mobileszközök, érti?”