Újra történelmet írt a Hyundai a Nürburgringen
A Nürburgringre lecsapott ítéletidő sem akadályozhatta meg a
Hyundait abban, hogy a legendás 24 órás versenyen idén immár harmadszor
kategóriagyőzelmet arassanak.
A 24 órás verseny résztvevői igazi ítéletidővel néztek
szembe, a hétvégén megrendezett eseményen jégeső, villámlás és mennydörgés is
nehezítette a pilóták dolgát. A Hyundai ezen körülmények közepette is
történelmi kategóriagyőzelmet aratott, hiszen 104 részben kaotikus versenykör
és 25 278 megtett kilométer után a Joachim Kiesch, Jürgen Nett, Timo Schupp és
Alexander Köppen versenyzőkből álló kvartett Veloster Turbo modellje megnyerte
a az SP2T kategóriát.
„24 óra alatt sok minden történhet, amit nem lehet
befolyásolni. Sok mindent helyesen tettünk, és különösen az ítéletidő miatt
örülünk a végeredménynek” – mondta Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland
ügyvezetője. Hozzátette, az egymás után három éven át szériaközeli autóval
elért kategóriagyőzelem egyben a minőség és megbízhatóság legjobb bizonyítéka.
A Markus Schrick, Peter Schumann, Guido Naumann és Heiko
Hammel által vezetett második versenyautó, az i30 1,6 Turbo is sikeresen elérte
a célvonalat. Ez utóbbi autó sokáig szintén az első helyen ált, két vétlen
ütközés miatt azonban egy nagyobb javításra volt szükség, ezért egy időre
kiállni kényszerültek a versenyből.
A Hyundai fejlesztés alatt álló i30 2.0 Turbo versenyautója
minden elvárásnak tökéletesen megfelelt első 24 órás megmérettetésén, amely a
vállalat számára a jövőben érkező sportos N almárka technológiájának igen
intenzív tesztjeként szolgált.
„A tartóssági verseny a világ legkeményebb küzdelme.
Tökéletes környezetet biztosít számunkra ahhoz, hogy extrém körülmények között
teszteljük az új közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses kétliteres
motorunkat” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési
részlegének vezetője.
Az újonnan tervezett kétliteres egység kiválóan megbirkózott
a 24 órás verseny körülményeivel, ami fontos megállapítás a vállalat és
különösen a nagyteljesítményű motorok fejlesztése szempontjából. „Nagyon jó
úton haladunk az első N szériás modellünk fejlesztésében. a nagyteljesítményű
motorok fejlesztési folyamatában számunkra nem a legnagyobb teljesítmény
elérése a legfontosabb. Ehelyett a mérnökök a maximális vezetési élmény és az
élvezet mellett a mindennapi használhatóságra is nagy figyelmet fordítanak” –
tette hozzá Biermann.
A verseny fontos tesztelési megállapításai mellett az i30
2.0 Turbo kifejezetten jó eredményeket ért el. A fejlesztés alatt álló autó a
159 induló közül számos konkurensét maga mögé utasította, a 24 órás verseny
befutójába pedig a 90. helyen ért be. Összességében a Bruno Beulen, Michael Bohrer,
Alexander Köppen és Rory Pentinnen versenyzőkből álló csapat 91 kört tett meg,
amelyből legjobb köridejük 9:55:636 volt, vagyis 10 percen belül értek körbe a
legendás versenypályán.
Az pedig egyáltalán nem magától értetődő, hogy a 24 órás
verseny után egy csapat összes versenyautója célba ér, ezért hatalmas volt az
öröm a Hyundai vezetőinek körében is. arról, hogy mi a Hyundai titka, Schrick
csak annyit mondott: „Habár az autóinkat felkészítettük a versenykörülményekre,
mégis már szériamodellekként is magukkal hozták a hosszú távú versenyek
legfontosabb tulajdonságait: Minőség és hosszú élettartam!”
Forrás: unternehmen-heute.de, globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!