A Hyundai Motorsport negyedik helyen végzett a Portugál-ralin


Dani Sordo a Hyundai Motorsport versenyzőjeként ugyan negyedik helyen végzett az idei ötödik versenyen, ám ezt az eredményt a csapattagok balszerencséje némileg beárnyékolta.

Az idei Portugál-rali nagyon tanulságos verseny volt a Hyundai Motorsport számára. A tehetséges kezdő, Kevin Abbring már pénteken feladni kényszerült a versenyt, ahogyan Hayden Paddon egy ütközést követően szintén nem tudta folytatni a dobogóért folytatott küzdelmet. Ez azonban csak a kezdet volt, hiszen szombaton a 11-es szakaszon Neuville autójából váratlanul kifogyott az üzemanyag.  


Dani Sordo mindezek ellenére keményen helytállt, így végül éppen csak lemaradt a dobogós helyről és a negyedik helyre vezette be a 4-es rajtszámú új generációs i20 WRC-t. Neuville a Rally 2 szabályai alapján vasárnap folytathatta a versengést, így a csapat legalább esélyt kapott arra, hogy tanulmányozzák a versenyautó viselkedését a portugál terepen.  


Sordo már a nyitónaptól kezdve a dobogóért küzdött, de a szombati csúszós útviszonyok között máűr nem tudott lépést tartani a Volkswagenekkel. Ennek ellenére kitartott és óvatos vezetéssel vasárnap sikerült a negyedik helyre behoznia autóját és ezzel értékes pontokat szerzett a Hyundai Shell World Rally Teamnek.  



„Stabil szakaszokkal zárult a ralink” – mondta Sordo. „A cél az volt, hogy biztonságosan be tudjuk hozni az autót és biztosítsuk a negyedik helyezést. Sajnos nem tudtunk közelebb kerülni a dobogóhoz, így nem is kockáztattunk. Nagyon élveztem a versenyt, mindig hihetetlen ilyen lelkes közönség előtt versenyezni. Az új generációs i20 WRC-t nagyon jó volt vezetni ezeken a fantasztikus szakaszokon. Tudjuk, hogy a csúszós utakon hiányzik még egy kis erő a riválisokkal szemben, de dolgozunk ezen. Összességében a negyedik hely nem is olyan rossz eredmény. Néhány fontos pontot szereztünk a csapatnak, így most a következő versenyünkre kell koncentrálnunk.”    


Neuville stabilan versenyzett a vasárnapi négy utolsó szakaszon és a klasszikus Fafe szakaszon elkápráztatta közönségét. A szombati üzemanyag probléma miatt ugyan nem került be a legjobb öt közé, de a belga pilóta szeretne visszavágni a soron következő Olasz-ralin, ahol egy éve dobogóra állhatott.   


„Nem volt miért harcolni a vasárnapi szakaszokon, így csak be akartuk vinni az autót a célba” – mondja Neuville. „Arra koncentráltunk, hogy probléma nélkül, tisztán vezessünk, de azért öröm legyen az utolsó négy szakasz. A Fafe ugrás mint mindig, most is élvezetes volt, habár elég keményen értünk földet. Kihívásokkal teli hétvégén vagyunk túl, de mindent részletesen ki fogunk elemezni azért, hogy biztosak legyünk abban, hogy a jövőben még jobbak legyünk. Érzékelhető teljesítményt nyújtottunk az új generációs i20 WRC-vel, de vannak még olyan dolgok, amiken lehet javítani és a csapattal együtt keményen fogunk azon dolgozni, hogy elérjük ezt. A következő rali Szardínián lesz, ahová szép emlékek fűznek tavalyról, amikor dobogón végeztünk – és ami idén is célunk lesz.”


Az Argentin-ralin diadalmaskodó Hayden Paddon még pénteken kapott leckét a Portugál terepviszonyok kiszámíthatatlanságából. Az új generációs i20 WRC az ötödik szakaszon futott bele egy mélyedésbe, amely megdobta és felborította az autót és az útmenti fáknak csapódva állt meg. A kipufogó hőjétől a pillanatokon belül tűz ütött ki, amely hatalmas füsttel borította lángba a fák mellett az autót is, amely lényegében megsemmisült. A csapat szerencsére sértetlenül ki tudott mászni az autóból, de kénytelenek voltak feladni a versenyt.   


„Péntek reggel jól indult a verseny, csak néhány kisebb technikai probléma adódott” – mondja Paddon. „Nem vesztettünk sok időt, érezhető közelségben voltunk. Szerettük volna csökkenteni a hátrányt délután, de nem sikerült. Egy nagy lyuk elkapott minket, ami kidobta az autót és felborította. Egy kis hibának nagyon durva ára lett és nagyon sajánlom a csapatot emiatt.”
   

Kevin Abbring a tavalyi Walesi-rali óta most először ülhetett ismét a Hyundai raliautójába, ám nem sokat élvezhette a 2015-ös specifikációjú i20 raliautó vezetését. Pénteken egy törött kormánykar miatt kényszerült kiállni már a harmadik szakaszon, szombaton pedig egy olyan sziklát találtak el, amely nem szerepelt az itinerjükben.   


„Ez tényleg egy olyan rali, amit jobb lenne elfelejteni” – mondja Abbring. „Azt gondoltuk, nem jöhet annál rosszabb, ami pénteken történt, ezért a szombati balszerencse igazán frusztráló volt. eltaláltunk egy kiálló sziklát és ennyi volt, vége. Portugália nem jó emléket hagyott. Szeretünk volna minél több kilométert megtenni, de a csalódásunkból tanulnunk kell és az Olasz-ralira fókuszálni.”   


 A kemény verseny ellenére a Hyundai Motorsport eddigi legjobb portugáliai teljesítményét nyújtotta az elért negyedik helyezéssel.  


„Nem lehetünk elégedettek a hétvégi teljesítményünkkel, de kis ellentételezés, hogy az eddigi legjobb eredményt nyújtottuk itt Portugáliában ” – összegzi Michel Nandan csapatfőnök. „Nem tudtunk volna ennél többet tenni, de az nagyon lehangoló, hogy ennyi problémánk adódott menet közben. Vannak olyan területek, ahol fejlesztenünk kell az új generációs i20 WRC teljesítményét. Meg kell vizsgálnunk a működésünk néhány területét is , hogy már a következő versenyre még jobbak lehessünk. A verseny vége már problémáktól mentes, tiszta volt, a Fefe ugrás lenyűgöző élményt adott a rajongóknak. Örömünkre szolgált, hogy részt vehettünk ezen a rendezvényen. Ez a hétvége emlékeztet mindenkit arra, hogy a WRC gyors, versengő és izgalmas maradt – nekünk pedig mindig a legjobbnak kell lennünk.”   

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei