A Hyundai Motorsport negyedik helyen végzett a Portugál-ralin
Dani Sordo a Hyundai Motorsport versenyzőjeként ugyan
negyedik helyen végzett az idei ötödik versenyen, ám ezt az eredményt a
csapattagok balszerencséje némileg beárnyékolta.
Az idei Portugál-rali nagyon tanulságos verseny volt a
Hyundai Motorsport számára. A tehetséges kezdő, Kevin Abbring már pénteken
feladni kényszerült a versenyt, ahogyan Hayden Paddon egy ütközést követően
szintén nem tudta folytatni a dobogóért folytatott küzdelmet. Ez azonban csak a
kezdet volt, hiszen szombaton a 11-es szakaszon Neuville autójából váratlanul
kifogyott az üzemanyag.
Dani Sordo mindezek ellenére keményen helytállt, így végül
éppen csak lemaradt a dobogós helyről és a negyedik helyre vezette be a 4-es
rajtszámú új generációs i20 WRC-t. Neuville a Rally 2 szabályai alapján
vasárnap folytathatta a versengést, így a csapat legalább esélyt kapott arra,
hogy tanulmányozzák a versenyautó viselkedését a portugál terepen.
Sordo már a nyitónaptól kezdve a dobogóért küzdött, de a
szombati csúszós útviszonyok között máűr nem tudott lépést tartani a Volkswagenekkel.
Ennek ellenére kitartott és óvatos vezetéssel vasárnap sikerült a negyedik
helyre behoznia autóját és ezzel értékes pontokat szerzett a Hyundai Shell
World Rally Teamnek.
„Stabil szakaszokkal zárult a ralink” – mondta Sordo. „A cél
az volt, hogy biztonságosan be tudjuk hozni az autót és biztosítsuk a negyedik helyezést.
Sajnos nem tudtunk közelebb kerülni a dobogóhoz, így nem is kockáztattunk.
Nagyon élveztem a versenyt, mindig hihetetlen ilyen lelkes közönség előtt
versenyezni. Az új generációs i20 WRC-t nagyon jó volt vezetni ezeken a
fantasztikus szakaszokon. Tudjuk, hogy a csúszós utakon hiányzik még egy kis
erő a riválisokkal szemben, de dolgozunk ezen. Összességében a negyedik hely
nem is olyan rossz eredmény. Néhány fontos pontot szereztünk a csapatnak, így
most a következő versenyünkre kell koncentrálnunk.”
Neuville stabilan versenyzett a vasárnapi négy utolsó
szakaszon és a klasszikus Fafe szakaszon elkápráztatta közönségét. A szombati
üzemanyag probléma miatt ugyan nem került be a legjobb öt közé, de a belga
pilóta szeretne visszavágni a soron következő Olasz-ralin, ahol egy éve
dobogóra állhatott.
„Nem volt miért harcolni a vasárnapi szakaszokon, így csak
be akartuk vinni az autót a célba” – mondja Neuville. „Arra koncentráltunk,
hogy probléma nélkül, tisztán vezessünk, de azért öröm legyen az utolsó négy
szakasz. A Fafe ugrás mint mindig, most is élvezetes volt, habár elég keményen
értünk földet. Kihívásokkal teli hétvégén vagyunk túl, de mindent részletesen ki
fogunk elemezni azért, hogy biztosak legyünk abban, hogy a jövőben még jobbak
legyünk. Érzékelhető teljesítményt nyújtottunk az új generációs i20 WRC-vel, de
vannak még olyan dolgok, amiken lehet javítani és a csapattal együtt keményen
fogunk azon dolgozni, hogy elérjük ezt. A következő rali Szardínián lesz, ahová
szép emlékek fűznek tavalyról, amikor dobogón végeztünk – és ami idén is célunk
lesz.”
Az Argentin-ralin diadalmaskodó Hayden Paddon még pénteken
kapott leckét a Portugál terepviszonyok kiszámíthatatlanságából. Az új
generációs i20 WRC az ötödik szakaszon futott bele egy mélyedésbe, amely
megdobta és felborította az autót és az útmenti fáknak csapódva állt meg. A kipufogó
hőjétől a pillanatokon belül tűz ütött ki, amely hatalmas füsttel borította
lángba a fák mellett az autót is, amely lényegében megsemmisült. A csapat
szerencsére sértetlenül ki tudott mászni az autóból, de kénytelenek voltak
feladni a versenyt.
„Péntek reggel jól indult a verseny, csak néhány kisebb
technikai probléma adódott” – mondja Paddon. „Nem vesztettünk sok időt,
érezhető közelségben voltunk. Szerettük volna csökkenteni a hátrányt délután,
de nem sikerült. Egy nagy lyuk elkapott minket, ami kidobta az autót és
felborította. Egy kis hibának nagyon durva ára lett és nagyon sajánlom a
csapatot emiatt.”
Kevin Abbring a tavalyi Walesi-rali óta most először
ülhetett ismét a Hyundai raliautójába, ám nem sokat élvezhette a 2015-ös
specifikációjú i20 raliautó vezetését. Pénteken egy törött kormánykar miatt
kényszerült kiállni már a harmadik szakaszon, szombaton pedig egy olyan sziklát
találtak el, amely nem szerepelt az itinerjükben.
„Ez tényleg egy olyan rali, amit jobb lenne elfelejteni” –
mondja Abbring. „Azt gondoltuk, nem jöhet annál rosszabb, ami pénteken történt,
ezért a szombati balszerencse igazán frusztráló volt. eltaláltunk egy kiálló
sziklát és ennyi volt, vége. Portugália nem jó emléket hagyott. Szeretünk volna
minél több kilométert megtenni, de a csalódásunkból tanulnunk kell és az
Olasz-ralira fókuszálni.”
A kemény verseny
ellenére a Hyundai Motorsport eddigi legjobb portugáliai teljesítményét nyújtotta
az elért negyedik helyezéssel.
„Nem lehetünk elégedettek a hétvégi teljesítményünkkel, de
kis ellentételezés, hogy az eddigi legjobb eredményt nyújtottuk itt Portugáliában
” – összegzi Michel Nandan csapatfőnök. „Nem tudtunk volna ennél többet tenni,
de az nagyon lehangoló, hogy ennyi problémánk adódott menet közben. Vannak olyan
területek, ahol fejlesztenünk kell az új generációs i20 WRC teljesítményét. Meg
kell vizsgálnunk a működésünk néhány területét is , hogy már a következő
versenyre még jobbak lehessünk. A verseny vége már problémáktól mentes, tiszta
volt, a Fefe ugrás lenyűgöző élményt adott a rajongóknak. Örömünkre szolgált,
hogy részt vehettünk ezen a rendezvényen. Ez a hétvége emlékeztet mindenkit
arra, hogy a WRC gyors, versengő és izgalmas maradt – nekünk pedig mindig a
legjobbnak kell lennünk.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!