Egymással küzdenek a Hyundai márkái Csehországban



Miközben a Kia egyre több, addig a Hyundai egyre kevesebb autót értékesít a cseh piacon, együttesen viszont csökken az eladott koreai modellek darabszáma Csehországban.

A Hyundai csoport két márkája, a Kia és a Hyundai még 2014-ben is a cseh piac mintegy 13 százalékát tudhatta magáénak, piaci részesedésük mostanra viszont 10 százalék alá csökkent. Teszik mindezt annak ellenére, hogy a nosovicei Hyundai, illetve a zsolnai Kia gyárnak köszönhetőn részesedésük még így is jelentősen nagyobb, mint az európai átlag.   

A statisztikákat közelebbről megvizsgálva egy további trend is kitűnik: a Hyundai egyre kevesebb autót ad el és 7,18 százalékos részesedésével piacot veszít, miközben a Kia eladásai enyhe emelkedést mutatnak, piaci részesedése jelenleg 3,47 százalék. Ez még akkor is érzékelhető, ha a Hyundai kétszer annyi autót adott el, mint a Kia. A két márka az év első két hónapját tekintve 6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.   


Az év első három hónapját tekintve a Kia újautó-eladásai több mint 16 százalékkal emelkedtek, miközben a Hyundai eredményei 7 százalékot estek vissza. Csak márciust nézve a két koreai márka még közelebb került egymáshoz, amikor a Hyundai 7,07, míg a Kia 3,7 százalékos részesedést produkált.

Az elmúlt években a Hyundai jelentősen visszaesett a cseh piacon: a 2014-es 9,86 százalékkal szemben idén márciusban ez csak 7,07 százalék volt. a csökkenés mögött elsősorban a kereskedőhálózat csökkentése és az agresszív marketing állhat. A Kia azonban egyre jobban teljesít, 2012-ben még kevéssel 5 százalék alatt is voltak, de az utóbbi években 3 és 4 százalék között mozgott a piaci részarányuk. A Hyundai még így is a cseh piac harmadik legnagyobb autómárkája, míg a Kia a hatodik helyen áll.   


Az év első negyedében a legnépszerűbb koreai modell az i30 volt, amelyből 1 260 darabot értékesítettek. Ezt követi az ix20 1 041, majd a Kia cee’d 688 darabbal, a Hyundai Tucson 638 darabbal, míg a Kia Sportage-ből 612 darabot adtak el Csehországban. Márciusban a Zsolnán készülő új Sportage volt a Kia legnépszerűbb modellje, amelyből többet adtak el, mint a Nosovicén készülő Hyundai Tucsonból.

„Kereskedelmi és stratégiai szempontból a Kia és a Hyundai teljesen független vállalatoknak számítanak, így nincs semmiféle belső piaci korlátozás” – mondta Kateřina Jougličková, a Kia Motors cseh vállalatának szóvivője, aki szerint a Kia jó teljesítménye az új modelleknek, a Rio frissített változatának és a kereskedőhálózat újraszervezésének eredménye. „Nemrég gazdaságilag erős partnerekkel új kereskedéseket tudtunk megnyitni” – tette hozzá.   

Forrás: idnes.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei