Válságban a Hyundai Kínában


Habár az április némi enyhülést hozott, a Hyundai csoport idén hatalmasat bukott a kínai autópiacon, így a vállalatnak új stratégiát kell kidolgoznia.  

A Hyundai Motor összesen 229 011 új autót hozott forgalomba az idei év első három hónapjában Kínában, ami 18,2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Nem jobb a Kia testvérmárka helyzete sem, amely 138 292 autóval 10,4 százalékot veszített tavalyról.

A Hyundai csoport ezzel jelenleg a kínai piac 7-8 százalékát birtokolja és az ország harmadik legnagyobb autógyártója a Volkswagen és a General Motors mögött. Miközben a két koreai gyártó tavaly még a piac 10 százalékát tudhatta magáénak, a japán konkurensekkel szembeni rés egyre csökken. 


Nemrég az amerikai McKinsley & Company 3 500 kínai vásárló bevonásával elvégzett felméréséből az derült ki, hogy a koreai márkát vásárlók 43 százaléka magasabb presztízsű márkára szeretné cserélni autóját. Ezzel pedig a Hyundai csoport a francia márkák után a második legnagyobb arányt produkálta. A McKinsley szerint a német márkák vásárlói a leginkább márkahűek Kínában    

Ez pedig azt jelenti, hogy a kínai ügyfelek kevésbé márkahűek a Hyundaihoz, mint más márkákhoz. Piaci elemezők szerint ez a jelentés újabb problémát jelenthet a Hyundai számára, amelynek eladásai már így is csökkennek Kínában, ahol a márka a nagy presztízsű külföldi és az olcsó helyi márkák között helyezkedik el.


Tekintettel arra, hogy a koreai csoport azon kevés globális autómárka közé tartozik, amely az elmúlt évtizedben hatalmas beruházásokkal autógyárakat húzott fel Kínában, ezért nagyon sürgősen megoldást kell találniuk a problémákra. 

Ha ugyan nem is sikerülne felvenni a versenyt a német és más prémium autógyártókkal, a Hyundainak ki kell használnia a lehetőséget, hogy futurisztikus autókat fejlesszen ki a kínai döntéshozók 2012-ben nyilvánosságra hozott jövőképe szerint.  Ennek megfelelően Kína 2020-ra évi 5 millió darab elektromos autó eladását tűzte ki célul, és mivel a 2015-ös 21,1 millió Kínában eladott autó csupán egy százaléka volt elektromos meghajtású, a Hyundainak nem késő ebbe az irányba elindulnia.  


Éppen ezért a vállalatcsoport alelnöke, Eui-sun Chung a nemrég zárult Pekingi Autószalonon tájékozódott az autóipar globális és kínai trendjeiről, amelynek alapján közép- és hosszú távú stratégiát kell kidolgozniuk a nehézségek leküzdésére.   

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei