Válságban a Hyundai Kínában
Habár az április némi enyhülést hozott, a Hyundai csoport idén hatalmasat bukott a kínai autópiacon, így a vállalatnak új stratégiát kell kidolgoznia.
A Hyundai Motor összesen 229 011 új autót hozott
forgalomba az idei év első három hónapjában Kínában, ami 18,2 százalékkal
kevesebb, mint egy évvel korábban. Nem jobb a Kia testvérmárka helyzete sem,
amely 138 292 autóval 10,4 százalékot veszített tavalyról.
A Hyundai csoport ezzel jelenleg a kínai piac 7-8 százalékát
birtokolja és az ország harmadik legnagyobb autógyártója a Volkswagen és a
General Motors mögött. Miközben a két koreai gyártó tavaly még a piac 10
százalékát tudhatta magáénak, a japán konkurensekkel szembeni rés egyre
csökken.
Nemrég az amerikai McKinsley & Company 3 500 kínai
vásárló bevonásával elvégzett felméréséből az derült ki, hogy a koreai márkát
vásárlók 43 százaléka magasabb presztízsű márkára szeretné cserélni autóját.
Ezzel pedig a Hyundai csoport a francia márkák után a második legnagyobb arányt
produkálta. A McKinsley szerint a német márkák vásárlói a leginkább márkahűek
Kínában
Ez pedig azt jelenti, hogy a kínai ügyfelek kevésbé
márkahűek a Hyundaihoz, mint más márkákhoz. Piaci elemezők szerint ez a
jelentés újabb problémát jelenthet a Hyundai számára, amelynek eladásai már így
is csökkennek Kínában, ahol a márka a nagy presztízsű külföldi és az olcsó
helyi márkák között helyezkedik el.
Tekintettel arra, hogy a koreai csoport azon kevés globális
autómárka közé tartozik, amely az elmúlt évtizedben hatalmas beruházásokkal
autógyárakat húzott fel Kínában, ezért nagyon sürgősen megoldást kell találniuk
a problémákra.
Ha ugyan nem is sikerülne felvenni a versenyt a német és más
prémium autógyártókkal, a Hyundainak ki kell használnia a lehetőséget, hogy
futurisztikus autókat fejlesszen ki a kínai döntéshozók 2012-ben nyilvánosságra
hozott jövőképe szerint. Ennek megfelelően
Kína 2020-ra évi 5 millió darab elektromos autó eladását tűzte ki célul, és
mivel a 2015-ös 21,1 millió Kínában eladott autó csupán egy százaléka volt
elektromos meghajtású, a Hyundainak nem késő ebbe az irányba elindulnia.
Éppen ezért a vállalatcsoport alelnöke, Eui-sun Chung a
nemrég zárult Pekingi Autószalonon tájékozódott az autóipar globális és kínai
trendjeiről, amelynek alapján közép- és hosszú távú stratégiát kell kidolgozniuk
a nehézségek leküzdésére.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!