Visszatérhet a Hyundai Atos Indiában


Ha hinni lehet a legújabb pletykáknak, a dél-koreai Hyundai visszahozza az indiai piacon Santro néven forgalmazott és tavaly óta már nem gyártott ikonikus kisautóját.

Az Indiában Santro, majd Santro Xing néven árusított Hyundai Atos (Prime) modell volt a vállalat első sikerterméke Indiában, amely tágas belső terével és magas tetővonalával tökéletesen illeszkedett az indiaiak életstílusához, hiszen az utasok akár turbánban is helyet foglalhattak a kisautóban, amely a zsúfolt indiai városi forgalomban is könnyen manőverezhető volt. A kisautót a 2000-es évek második felében az i10, majd az Eon követte, a Santro viszont annyira népszerű volt, hogy egészen 2015 novemberéig gyártásban maradt.   

Ugyan korábban a Hyundai vezetői egyértelműen tagadták, hogy valaha is visszatérne a Santro az indiai utakra, indiai lapértesülések szerint a vállalat nemrég egy új kisautó fejlesztésébe fogott, amelynek gyári elnevezése a szokásos betűkód helyett Santro lett. A vezetők tagadása ellenére nem lenne nagy meglepetés, ha a Hyundai mégis úgy döntene, hogy a hihetetlen népszerűséget elérő előd hírnevére alapozva visszahozza a típusnevet. A vélhetően elődjéhez hasonlóan magas tetővonallal rendelkező új Santro nagyjából 2018-ban mutatkozhatna be.  


A most rendelkezésre álló információk alapján a Hyundai mérnökei jelenleg már a Santro első prototípusain dolgoznak, amelyekben az Eonhoz hasonlóan 0,8-as és 1,0 literes benzinmotorok dolgoznak majd és az ötfokozatú kéziváltó mellett automata váltóművet is illesztenek majd hozzá.  

Az új Santro kisautó éppen a Hyundai első indiai üzeme huszadik évfordulójának megünneplésére készülhet el. A Santro a Hyundai számára jóval több, mint egy indiai kisautó, hiszen ez a modell volt az, amelynek segítségével sikerült a márkát megszilárdítani a konzervatív piacon. Hosszú pályafutása alatt az 1998-ban bemutatott Santro modellből 1,36 millió darab kelt el Indiában és 535 ezret exportáltak.

A Hyundai az új Santrot várhatóan még az Eonnál is alacsonyabbra fogja pozícionálni azért, hogy még versenyképesebbé tegye termékét a Maruti Suzuki belépő kategóriás modelljeivel szemben.   

Forrás: ibtimes.co.in

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei