Visszatérhet a Hyundai Atos Indiában
Ha hinni lehet a legújabb pletykáknak, a dél-koreai Hyundai visszahozza az indiai piacon Santro néven forgalmazott és tavaly óta már nem gyártott ikonikus kisautóját.
Az Indiában Santro, majd Santro Xing néven árusított Hyundai
Atos (Prime) modell volt a vállalat első sikerterméke Indiában, amely tágas
belső terével és magas tetővonalával tökéletesen illeszkedett az indiaiak
életstílusához, hiszen az utasok akár turbánban is helyet foglalhattak a
kisautóban, amely a zsúfolt indiai városi forgalomban is könnyen manőverezhető
volt. A kisautót a 2000-es évek második felében az i10, majd az Eon követte, a
Santro viszont annyira népszerű volt, hogy egészen 2015 novemberéig gyártásban
maradt.
Ugyan korábban a Hyundai vezetői egyértelműen tagadták, hogy
valaha is visszatérne a Santro az indiai utakra, indiai lapértesülések szerint a
vállalat nemrég egy új kisautó fejlesztésébe fogott, amelynek gyári elnevezése
a szokásos betűkód helyett Santro lett. A vezetők tagadása ellenére nem lenne
nagy meglepetés, ha a Hyundai mégis úgy döntene, hogy a hihetetlen népszerűséget
elérő előd hírnevére alapozva visszahozza a típusnevet. A vélhetően elődjéhez
hasonlóan magas tetővonallal rendelkező új Santro nagyjából 2018-ban
mutatkozhatna be.
A most rendelkezésre álló információk alapján a Hyundai
mérnökei jelenleg már a Santro első prototípusain dolgoznak, amelyekben az
Eonhoz hasonlóan 0,8-as és 1,0 literes benzinmotorok dolgoznak majd és az
ötfokozatú kéziváltó mellett automata váltóművet is illesztenek majd hozzá.
Az új Santro kisautó éppen a Hyundai első indiai üzeme huszadik
évfordulójának megünneplésére készülhet el. A Santro a Hyundai számára jóval
több, mint egy indiai kisautó, hiszen ez a modell volt az, amelynek
segítségével sikerült a márkát megszilárdítani a konzervatív piacon. Hosszú
pályafutása alatt az 1998-ban bemutatott Santro modellből 1,36 millió darab
kelt el Indiában és 535 ezret exportáltak.
A Hyundai az új Santrot várhatóan még az Eonnál is
alacsonyabbra fogja pozícionálni azért, hogy még versenyképesebbé tegye
termékét a Maruti Suzuki belépő kategóriás modelljeivel szemben.
Forrás: ibtimes.co.in
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!