A Brexit a Hyundait is hátrányosan érinti


A Hyundai Motor sokkal inkább fenyegetést lát Nagy-Britannia uniós kiválásában, mintsem lehetőséget arra, hogy megelőzze a hullámzó jen és a vámtarifákkal sújtott japán riválisokat.

A Hyundai Motor egyik képviselője elárulta, hogy a vállalat vezetése nagy aggodalommal figyeli Nagy-Britannia kiválási szándékát az Európai Unióból. „Belső körökben úgy látjuk, sokkal nagyobb az európai gazdaság bizonytalanságaiban rejlő fenyegetés, mint a Brexit kapcsán erősödő jen nyújtotta lehetőségek” – mondja a képviselő. „Eddig az európai piac stabil és nagy gazdasági lehetőséget hordozott, miközben a fejlődő piacokon csökkentek az eladások.”

Miután az Egyesült Királyságban nyilvánosságra hozták, hogy a népszavazás eredményeként a tagállam kilép az Európai unióból, a Hyundai Motor, a Kia Motors és a Hyundai Mobis részvényeinek értéke emelkedni kezdett, mivel a befektetők arra számítanak, az emelkedő jen árfolyam nagyobb lehetőségeket ad a koreai vállalatnak japán riválisaival szemben.


Ennek ellenére néhány piaci elemző szerint a botladozó európai piac nagyobb hatást gyakorol a vállalatra, mint az erős jen által biztosítható előnyök, mivel Nagy-Britannia kiválása után más államok is követhetik példáját. „Ha lesznek arra utaló jelek, hogy más államok is kiválnának, az elhúzhatja az euró gyengélkedését és közvetlenül kihathat a Hyundai versenyképességére a német gyártókkal szembeni versenyben” – mondja egy neve elhallgatását kérő elemző.

Amennyiben a Hyundai veszít piaci részesedéséből ezen az eddig stabil és növekvő piacon, az a gazdasági visszaesés által sújtott kulcsfontosságú fejlődő piacok – Kína, Oroszország, Brazília – csökkenő eladásai után újabb csapást jelenthet az autógyártóra.


A Hyundai eddig jól teljesített az európai piacokon. Tavaly a gyártó eladásai nagyjából 10 százalékkal emelkedtek a korábbi évhez képest, ami a Hyundai globális értékesítésének több mint 10 százalékát tette ki. Idén január és május között 12 százalékkal nőttek az Európai Unióban. 

Az európai piactól függetlenül a Hyundai várhatóan piacot fog veszíteni az Egyesült Királyságban. A koreai autógyártókat vámtarifákkal sújthatják akkor, ha a valóban kilépnek az unióból, hiszen nincs termelőüzemük a szigetországban, amellyel csökkenteni tudnák a költséghatékonyságukat. „Ha Anglia tényleg kiválik az unióból, akkor a koreai gyártókra akár 10 százalékos vámot is kiszabhatnak majd” – mondja Choi Won-kyung, a Kiwoom Securities elemzője.  


A Hyundai csoport tavaly nagyjából 170 ezer új autót értékesített az Egyesült Királyságban, ami a vállalat globális termelésének 2 százaléka. Amennyiben vámot vetnek ki a vállalatra, az várhatóan körülbelül 51 millió dollárral növeli meg a költségeket. 

A Brexit bejelentése utáni első munkanapon Mong-koo Chung, a Hyundai csoport elnöke állítólag arra utasította vezetőit, hogy szorosan kövessék nyomon a globális értékesítésre gyakorolt hatást és minimalizálják az utóhatásokat.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei