A Brexit a Hyundait is hátrányosan érinti
A Hyundai Motor sokkal inkább fenyegetést lát Nagy-Britannia
uniós kiválásában, mintsem lehetőséget arra, hogy megelőzze a hullámzó jen és a
vámtarifákkal sújtott japán riválisokat.
A Hyundai Motor egyik képviselője elárulta, hogy a vállalat
vezetése nagy aggodalommal figyeli Nagy-Britannia kiválási szándékát az Európai
Unióból. „Belső körökben úgy látjuk, sokkal nagyobb az európai gazdaság
bizonytalanságaiban rejlő fenyegetés, mint a Brexit kapcsán erősödő jen nyújtotta
lehetőségek” – mondja a képviselő. „Eddig az európai piac stabil és nagy
gazdasági lehetőséget hordozott, miközben a fejlődő piacokon csökkentek az
eladások.”
Miután az Egyesült Királyságban nyilvánosságra hozták, hogy
a népszavazás eredményeként a tagállam kilép az Európai unióból, a Hyundai
Motor, a Kia Motors és a Hyundai Mobis részvényeinek értéke emelkedni kezdett,
mivel a befektetők arra számítanak, az emelkedő jen árfolyam nagyobb
lehetőségeket ad a koreai vállalatnak japán riválisaival szemben.
Ennek ellenére néhány piaci elemző szerint a botladozó
európai piac nagyobb hatást gyakorol a vállalatra, mint az erős jen által
biztosítható előnyök, mivel Nagy-Britannia kiválása után más államok is
követhetik példáját. „Ha lesznek arra utaló jelek, hogy más államok is
kiválnának, az elhúzhatja az euró gyengélkedését és közvetlenül kihathat a
Hyundai versenyképességére a német gyártókkal szembeni versenyben” – mondja egy
neve elhallgatását kérő elemző.
Amennyiben a Hyundai veszít piaci részesedéséből ezen az
eddig stabil és növekvő piacon, az a gazdasági visszaesés által sújtott kulcsfontosságú
fejlődő piacok – Kína, Oroszország, Brazília – csökkenő eladásai után újabb
csapást jelenthet az autógyártóra.
A Hyundai eddig jól teljesített az európai piacokon. Tavaly
a gyártó eladásai nagyjából 10 százalékkal emelkedtek a korábbi évhez képest,
ami a Hyundai globális értékesítésének több mint 10 százalékát tette ki. Idén
január és május között 12 százalékkal nőttek az Európai Unióban.
Az európai piactól függetlenül a Hyundai várhatóan piacot
fog veszíteni az Egyesült Királyságban. A koreai autógyártókat vámtarifákkal
sújthatják akkor, ha a valóban kilépnek az unióból, hiszen nincs termelőüzemük
a szigetországban, amellyel csökkenteni tudnák a költséghatékonyságukat. „Ha
Anglia tényleg kiválik az unióból, akkor a koreai gyártókra akár 10 százalékos
vámot is kiszabhatnak majd” – mondja Choi Won-kyung, a Kiwoom Securities
elemzője.
A Hyundai csoport tavaly nagyjából 170 ezer új autót
értékesített az Egyesült Királyságban, ami a vállalat globális termelésének 2
százaléka. Amennyiben vámot vetnek ki a vállalatra, az várhatóan körülbelül 51
millió dollárral növeli meg a költségeket.
A Brexit bejelentése utáni első munkanapon Mong-koo Chung, a
Hyundai csoport elnöke állítólag arra utasította vezetőit, hogy szorosan
kövessék nyomon a globális értékesítésre gyakorolt hatást és minimalizálják az
utóhatásokat.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!