Első képeken a Hyundai i30 N változata
Az alapok megfelelő tesztelése után a Hyundai i30 N
sportváltozata megkapta végleges karosszériáját, így az autó utolsó tesztelési
fázisa is megkezdődhet.
Korábban már Dél-Koreában sikerült lencsevégre kapni egy
olyan álcázott Hyundai i30 prototípust, amelynek hátsó lökhárítója alatt
kikandikáló duplacsövű kipufogóvég arra engedett következtetni, hogy az adott
prototípus az i30 következő generációjának egy erősebb változata, esetleg már
az N sportverzió lehet.
Most egy nagyon hasonló hátsó kialakítású prototípus bukkant
fel a Hyundai európai fejlesztőközpontja közelében, amely azt jelenti, hogy a
Hyundai mérnökei valóban elkészültek az i30 N alapjaival, most pedig már az
utolsó, országúti tesztelés van hátra.
Ez az első olyan alkalom, amikor egy teljes képsorozaton
láthatjuk az első N szériás sportkocsit, amelyet ugyan vastag álcázás takar, ám
ennek ellenére jól láthatóak azok a változtatások, amelyek megkülönböztetik a
sportváltozatot a hagyományos kivitelektől. Már első pillanatban szembetűnőek a
hatalmas méretű, sportos mintázatú könnyűfém kerekek, de jól látható az oldalküszöb
szélesítése, illetve az első lökhárító mélyebbre és előrébb húzott szoknyája
is.
A mélyebbre húzott első lökhárítóban nem sikerült elrejteni
a vízszintesen futó LED nappali menetfényeket sem, amelyek alatt a nagyméretű
légbeömlők is arra utalnak, hogy az i30 N teljes fontkialakítása jóval
agresszívabb lesz, mint az i30 többi kiviteléé. A kialakítás elrendezése nagyon
hasonló ahhoz, mint amit az új Elantra Sport kivitelnél láttunk, így várhatóan
az i30 N is jócskán elkülönül majd a típuson belül.
Szükség is van a nagyobb mennyiségű hűtőlevegőre, hiszen az
i30 N változat egy négyhengeres, kétliteres turbófeltöltős benzinmotort kap
majd, ami nagyjából 250 lóerős teljesítményre lesz képes. A hírek szerint
ráadásul egyszerre kétféle teljesítménnyel is kapható lesz az új N modell,
amelyből létezik majd egy 240 és egy durvábban hangolt 260 lóerős verzió is.
Ezzel a teljesítményével ugyan az erősebb verzió sem lesz a
kategória legerősebb modellje, de a Hyundai számára nem is ez a cél, hanem
sokkal inkább a megbízható, hosszú távú kényelmes élményautózás.
A képeken ugyan nem érzékelhető, de a fotósok elmondták,
hogy az autónak gyönyörű, sportos hangja van, amely sokkal kellemesebb, mint a riválisnak
szánt Volkswagen Golf GTI-nek. A Hyundai egy hatokozatú manuális váltóval látja
majd el az első N szériás modelljét, de nem lehet kizárni, hogy később a
sportmodell is választható lesz a koreai vállalat saját hétfokozatú
duplakuplungos automatájával is.
A Hyundai i30 N a sportdivízió első számú és ezért kulcsfontosságú
modellje lesz, amely várhatóan a jövő év közepén mutatkozhat be.
Forrás: autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!