Teszten a még el sem készült Hyundai i30 N
A Hyundai a következő generációs i30-ra épülő N változattal
2017-ben támadást indít a Golf GTI és társai ellen, a német Auto Bild
munkatársainak pedig már most sikerült beülni a készülő új sportkocsi
prototípusába.
A Hyundai a hamarosan bemutatkozó harmadik generációs i30
alapjaira építkezve egy valódi Golf GTI konkurenst kíván kifejleszteni. Pontos
adatokat ugyan még nem árulhatnak el a nemrég létrehozott N sportrészleg
munkatársai, annyit azonban elárultak, hogy a sportmodell fejlesztésénél nagy
hangsúlyt fektetnek arra, hogy az autó futóműve kiválóan teljesítse a
Nürburgring által támasztott kihívásokat. A fejlesztők ezért első körben a
versenypályához igazítják az i30 N futóművét, majd később fogják azt a
mindennapi közlekedéshez finomítani.
Az Auto Bildnek azonban már most lehetősége volt kipróbálni,
mire lehet képes az új i30 N változata. A próba viszont nehéz körülmények
között kezdődött, hiszen aznap a Hyundai nürburgringi tesztcentrumánál esett az
eső. Albert Biermann, a Hyundai fejlesztőcsapatának vezetője ült be a
prototípus vezetőülésébe, amely felépítésében valóban egyedi: amíg az alapok
már a következő generációs i30-ból származnak, a karosszéria és az utastér a
jelenlegi modellből származik.
A Nürburgringet övező kanyargós utakon az i30 N harmonikusan
jó benyomást tett. A sportos menettulajdonságokról egy kétliteres turbómotor gondoskodik,
ami az első kerekeket hajtja. Az 1 400-as fordulatszámtó már
tisztességesen húzó motor teljesítménye ugyan még titok, érzésre azonban
legalább 250 lóerős lehet. A váltó egy hatfokozatú manuális egység, az
anyósülésről precíznek tűnik. Egyelőre nincs szó semmilyen duplakuplungos
automatáról, Biermann azonban nem zárja ki egy ilyen megoldás lehetőségét sem.
Ez is lehet annak magyarázata, hogy az i30 N változatot
nemcsak radikális versenypályákra optimalizálják, így a futómű is érzékenyen
reagál az útegyenetlenségekre, a rugózás még hepehupás utakon is elég
kényelmesnek tűnik. Ebbe a képbe az adaptív lengéscsillapítók is tökéletesen beleillenek,
amelynek „Normal” és „Sport” beállítása között nincsenek igazán nagy különbségek.
A prototípus ugyan rendelkezett már differenciálzárral is, ezt azonban Biermann
kikapcsolva hagyta.
Az i30 N ezekkel a tulajdonságaival brutális versenygép
helyett inkább egy kiegyensúlyozott, sportos kompaktnak hat, amely a Honda
Civic Type-R helyett inkább a Golf GTI-re lehet veszélyes. Ahhoz képest pedig,
hogy a kipróbált autó egy prototípus volt, meglepően érett és kiegyensúlyozott
benyomást tett.
Az i30 harmadik generációja már az idei Párizsi Autószalonon
bemutatkozik, a sportos N változat ezt követően várhatóan 2017. második felében
(pl. a Frankfurti Autószalonon) tarthatja premierjét. Ezt az időt pedig a
Hyundai mérnökei maximálisan kihasználják majd azért, hogy még jobbá és
élvezetesebbé tegyék az N részleg első autóját.
Forrás: autobild.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!