Szinte álca nélkül az új Hyundai i30
Miközben az európai Alpokban vizsgálják az új i30-at, a Hyundai amerikai mérnökei az új modell hőségtűrő képességeit
teszik próbára.
A holland Autoweek egyik olvasója, Dave de Wilde a
kaliforniai Halál-völgyében járt, ahol az egyik étterem parkolójában
találkozott egy furcsa, álcázott autókból álló járműflottával. Gyorsan körbe is
fényképezte a Kia és Hyundai prototípusokat és elküldte a képeket az újság
szerkesztőségének.
A Hyundai csoport közeli tesztközpontjából származó,
országúti tesztelésre vitt új Kia Rio és GT sportlimuzin mellett egy új,
harmadik generáció i30 tesztautó is volt, amely frontrészén még a korábbiaknál
is kevesebb álcázást viselt, így talán minden eddiginél jobb képet kaphatunk az
új Hyundai kompakt formavilágáról.
Az i30 prototípus elején tökéletesen megfigyelhető a
korábbiaknál szűkebbre vett, vékonyabb fényszóró, amely alatt az új Elantrához
nagyon hasonló, függőleges mélyedés kapott helyet, amelybe valószínűleg a
nappali menetfény kerül majd. A frontrészen szinte csak a hűtőmaszkon található
némi álcázás, amely a korábbinál jóval hangsúlyosabb, méhsejtmintát visel és
belső információk szerint a korábbiaktól eltérő, továbbfejlesztett hatszögletű
keretet takar.
Az új i30 oldallemezeinek egy részét, az ajtókat ugyan már
vastag takaróelemek mögé bújtatták, ám a szabadon hagyott első sárvédő jól
láthatóvá teszi, hogy megszűnik a mostani generáció jellegzetes, elsős
árvédőről induló oldalíve. Ehelyett az övvonal a szokásos módon a kilincsek
magasságában indul el hátrafelé, ahol a C oszlop takarása mögül kikandikál a
jelenlegi i30-at idéző kiegészítő ablak.
Hátul már különböző kiegészítő elemekkel is kitámasztották a
takaróponyvát, hogy még véletlenül se lehessen felfedezni az i30 sajátosságait,
viszont így is sok részletre fény derül. Így jól megfigyelhető a a mostani –hoz
hasonló hátsó lámpatest, amelynek belső elrendezésén változtattak csupán,
alatta pedig a fényvisszaverő prizmákat és a hátsó rendszámot is tartalmazó
hátsó lökhárítót találunk.
A lökhárító alatt kétoldalt kivezetett dupla kipufogócső
arra enged következtetni, hogy az adott prototípus egy erősebb, talán egy
1,6-os turbófeltöltéses motort kapott, viszont a többi karosszériaelem hiánya
miatt vélhetően nem egy N szériás modellt látunk a képeken.
Az új Hyundai i30 az idei Párizsi Autószalonon tartja
világpremierjét, amelyet követően 2017. elején valamelyik nagy amerikai
autószalonon is bemutatják az autó ottani, várhatóan Elantra GT néven
forgalomba kerülő változatát.
Forrás: autoweek.nl