Szinte álca nélkül az új Hyundai i30


Miközben az európai Alpokban vizsgálják az új i30-at, a Hyundai amerikai mérnökei az új modell hőségtűrő képességeit teszik próbára.

A holland Autoweek egyik olvasója, Dave de Wilde a kaliforniai Halál-völgyében járt, ahol az egyik étterem parkolójában találkozott egy furcsa, álcázott autókból álló járműflottával. Gyorsan körbe is fényképezte a Kia és Hyundai prototípusokat és elküldte a képeket az újság szerkesztőségének.


A Hyundai csoport közeli tesztközpontjából származó, országúti tesztelésre vitt új Kia Rio és GT sportlimuzin mellett egy új, harmadik generáció i30 tesztautó is volt, amely frontrészén még a korábbiaknál is kevesebb álcázást viselt, így talán minden eddiginél jobb képet kaphatunk az új Hyundai kompakt formavilágáról.

Az i30 prototípus elején tökéletesen megfigyelhető a korábbiaknál szűkebbre vett, vékonyabb fényszóró, amely alatt az új Elantrához nagyon hasonló, függőleges mélyedés kapott helyet, amelybe valószínűleg a nappali menetfény kerül majd. A frontrészen szinte csak a hűtőmaszkon található némi álcázás, amely a korábbinál jóval hangsúlyosabb, méhsejtmintát visel és belső információk szerint a korábbiaktól eltérő, továbbfejlesztett hatszögletű keretet takar.   


Az új i30 oldallemezeinek egy részét, az ajtókat ugyan már vastag takaróelemek mögé bújtatták, ám a szabadon hagyott első sárvédő jól láthatóvá teszi, hogy megszűnik a mostani generáció jellegzetes, elsős árvédőről induló oldalíve. Ehelyett az övvonal a szokásos módon a kilincsek magasságában indul el hátrafelé, ahol a C oszlop takarása mögül kikandikál a jelenlegi i30-at idéző kiegészítő ablak.

Hátul már különböző kiegészítő elemekkel is kitámasztották a takaróponyvát, hogy még véletlenül se lehessen felfedezni az i30 sajátosságait, viszont így is sok részletre fény derül. Így jól megfigyelhető a a mostani –hoz hasonló hátsó lámpatest, amelynek belső elrendezésén változtattak csupán, alatta pedig a fényvisszaverő prizmákat és a hátsó rendszámot is tartalmazó hátsó lökhárítót találunk.


A lökhárító alatt kétoldalt kivezetett dupla kipufogócső arra enged következtetni, hogy az adott prototípus egy erősebb, talán egy 1,6-os turbófeltöltéses motort kapott, viszont a többi karosszériaelem hiánya miatt vélhetően nem egy N szériás modellt látunk a képeken.

Az új Hyundai i30 az idei Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét, amelyet követően 2017. elején valamelyik nagy amerikai autószalonon is bemutatják az autó ottani, várhatóan Elantra GT néven forgalomba kerülő változatát.

Forrás: autoweek.nl

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei