A Hyundai Ioniq lehet az angol Uber sofőrök új kedvence
A Hyundai szeretné megtörni a Toyota Uber sofőrök közötti monopóliumát Nagy-Britanniában, ezért új Ioniq modelljét különleges kedvezményekkel kívánja értékesíteni számukra.
A Toyota jelenleg a legnépszerűbb márka az angol Uber
sofőrök között, akik a japán céggel kötött stratégiai együttműködésének
köszönhetően különleges kedvezménnyel vásárolhatják meg a Toyota Prius
modelljeit. Ez a dominancia most felkeltette a Hyundai érdeklődését is, amely
szintén kedvezményekkel kívánja új Ioniq modelljét a sofőrök számára
kívánatossá tenni.
A Hyundai Ioniq hibrid jelentős mértékben összehasonlítható
a Toyota Prius modelljével, nemcsak a koreai gyártó modellpalettáján betöltött
környezetbarát szerepköre, de megjelenése, teljesítménye, gazdaságossága miatt
is.
A Hyundai szerint az európai szabályozási rendszer komoly
akadályt jelent az Uberrel folytatott tárgyalások során. Nagy-Britanniában a
Transport for London (TfL) szervezet komoly nyomást gyakorol a kormányzatra
azért, hogy korlátozza az Uber növekvő népszerűségét a londoni taxikkal
szemben.
„Természetesen vizsgáljuk ezt a kérdést is” – mondja Ki
Sang-lee, a Hyundai környezetbarát járműfejlesztési részlegének vezetője az
Uber sofőrök számára kínált esetleges kedvezményekről. „Az a probléma, hogy
Európában különböző bonyolult törvények vannak érvényben, így időbe telik,
amire mindnek megfelelő tervet tudunk kidolgozni. Ezzel együtt persze
vizsgáljuk az Uber szzámára nyújtható ösztönzőket is.”
„A taxik között a Toyota egy jól bejáratott márka Angliában
és Európában egyaránt, ezt mi is látjuk” – teszi hozzá. „Ennek ellenére úgy
gondlojuk, hogy amennyiben egy kicsit mást tudunk kínálni, azzal mi is
nyerhetünk. Például a nagyvárosokban hibridek helyett a tisztán elektromos
Ioniq kiválóan megfelelne – a Toyotának pedig nincsen elektromos hajtású Priusa”
Ki beszélt az elektromos autók elterjedéséhez
elengedhetetlenül fontos töltőinfrastruktúra fejlesztéséről is. „Szeretnénk
közeledni az európai nagyvárosokhoz és a töltőinfrastruktúrával kapcsolatosan
megállapodást kívánunk kötni velük. Szeretnénk azt mondani, hogy magunk
biztosítanánk azt, de ez persze nagyon költséges. Ennek ellenére, ha például
meg tudnánk egyezni egy 50-50 százalékos finanszírozási arányban, az már
működhetne. De mivel minden európai városnak más törvényi előírásai vannak, ez
sok időbe telik.”
Forrás: autocar.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!