Összefoghat a Hyundai és az Uber
A Hyundai Motor nemrég egy szeminárium keretében bemutatta
az érdeklődő cégvezetőknek azt a technológiáját, amelyet az önvezető autók
számára fejlesztenek ki. A vállalat képviselője beismerte, hogy zen a
rendezvényen az amerikai székhelyű autómegosztó vállalat, az Uber képviselői is
részt vettek. Ez a tény különböző pletykákat indított el az iparágban a két
vállalat együttműködésével kapcsolatban.
„Valóban igaz, hogy az Uber dolgozói csatlakoztak a két
napos autonóm járműtechnikai szemináriumhoz, amit a Hyundai
fejlesztőközpontjában rendeztek meg” – mondta a Hyundai Motor szóvivője, aki
azt is hozzátette, a zártkörű szemináriumon a Hyundai és annak
partnervállalatainak részvételével tartották meg. „Az Uber képviselői
érdeklődtek az autonóm technológia iránt, de a két vállalat semmilyen közös
projekt létrehozásában nem állapodott meg.”
Habár a vállalat nem közölt ezzel kapcsolatban egyéb
részleteket, iparági szakértők szerint a két vállalat egy jövendőbeli
együttműködés részleteit vitathatták meg, amelynek során a Hyundai autonóm
autókat biztosítana az Uber részére. Utóbbi vállalat ugyanis nemrég
nyilvánosságra hozta azon terveit, amely szerint autómegosztó szolgáltatását az
évtized végétől önvezető autókkal bővítené ki és ehhez saját fejlesztés helyett
autógyártó partnereket keres – miközben a Hyundai tervei szerint 2030-ig minden
modelljét önvezetővé kívánja tenni.
„A két vállalat együttműködésével a jövőben kiegészíthetik
egymást” – mondja Sang-hyun Lee, az IBK Inverstment & Securities elemzője. „Ez
remek lehetőség a Hyundainak egy biztos ügyfél által vásárolt fejlett autóinak
flottájához, az Uber részéről pedig egy koreai autógyártó szövetsége jó alapot
adhat betörni a helyi piacra, miután a vállalatnak a szigorú szabályozás miatt
nem sikerült megvetnie lábát Dél-Koreában.”
Idén tavasszal a Hyundai megkapta a szükséges kormányzati
engedélyeket ahhoz, hogy autonóm technológiáját Dél-Koreában és Amerikában is
országúton tesztelhessék. Eközben a Hyundai prémiummárkája, a Genesis nemrég
bemutatott G80 és G90 modelljei már rendelkeznek az autonóm technológia
alapjainak tekinthető Országúti Vezetősegéd Rendszerrel, amely sávon belül
kormányozza az autót és a biztonságos követési távolságot is tartja. Az elemzők
szerint az idei év második felében érkező új Grandeur is hasonló technológiával
rendelkezik majd.
A 2010-ben indult Uber multinacionális utazási hálózatát 58
ország 300 városában egymillió felhasználója használja. Ha az önvezető Uber taxik
valóban bemutatkoznak, a vállalat hatalmas profitot termelhet, hiszen nem kell
fizetnie a sofőröknek. „Nem fontolgatjuk saját jármű gyártását, ehelyett
autógyártókkal együttműködve szeretnénk bemutatni autonóm taxinkat” – mondta
Travis Kalanick, az Uber alapítója egy berlini konferencián.
A General Motors nemrég jelentette be, hogy 500 millió
dollárt fektet az Uber riválisának számító Lyft vállalatba. A két vállalat
valószínűleg egy hosszú távú fejlesztési projektben autonóm taxiszolgáltatást
fejleszt. A Mercedes-Benz 2008 óta működteti a Car2Go autómegosztó
szolgáltatását, míg a BMW Drive Now szolgáltatásában 450 ezer tag van Európában.
A Toyota pedig nemrég írt alá szándéknyilatkozatot az Uberrel, amelynek
keretében az autógyártó különleges lízingajánlatokat biztosít az Uber
sofőrjeinek.
Az Uber ugyan 2013 nyarán megjelent autómegosztó
szolgáltatásával Dél-Koreában, azt azonban 2015 márciusában felfüggesztette,
miután a taxisok tiltakozásának hatására a kormányzat állásfoglalása szerint a
szolgáltatás sérti a személyszállítás törvényeit. A vállalat idén az Uber Black
prémium szolgáltatással tért vissza, amely egy okostelefonos alkalmazás
segítségével összeköti az utast egy taxisofőrrel.
Forrás: koreaherald.com, koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!