Új rekord a Hyundai üzemanyagcellás európai túráján


A Hyundai eddigi leghosszabb üzemanyagcellás autótúráját szervezte meg nemrég, amelynek során új sebességrekordot is felállítottak.

A fenntartható mobilitás jövője újabb lépéssel került közelebb akkor, amikor a Hyundai kilenctagú üzemanyagcellás flottája a norvég Bergen városától öt nap alatt öt országon át eljutott az olasz Bolzano városáig, eközben pedig új sebességrekordot állítottak fel hidrogénhajtású üzemanyagcellás autóikkal.

Amikor a konvoj megérkezett Németországba, ahol a forgalom a sebességkorlátozások hiányában jóval gyorsabban halad, mint máshol, az ix35 Fuel Cell tartani tudta  a nagy sebességű iramot. Eközben a Hyundai ix35 Fuel Cell Európa nyilvános útjainak egyikén 170 km/órás sebességet ért el, miközben hivatalos végsebessége 160 km/óra.


A norvégiai Bergenből indulva a Hyundai Motor eddigi leghosszabb európai túráját hajtotta végre üzemanyagcellás autóival, amelynek során összesen 2 500 kilométert tettek meg. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy a konvoj az olasz Bolzano felé menet csak és kizárólag létező nyilvános töltőállomásokon tankolta újra az üzemanyagcellák által előállított elektromossághoz szükséges hidrogént. Az autók átutaztak Dánián, Németországon és Ausztrián, mielőtt elérték volna Dél-Tirol tartomány fővárosát, Bolzanot, ahol Olaszország első hidrogén töltőállomása található.  

A pán-európai útjuk során az üzemanyagcellás konvoj meglátogatta a kontinens néhány vezető hidrogén projektjét is. a Hyundai Motor ix35 Fuel Cell fontos része a világ első, 50 darabos üzemanyagcellás flottájából álló BeeZero autómegosztó vállalkozásának, amely idén nyáron indul a németországi Münchenben.  


A fentiekhez hasonlóan 2015-ben a Hyundai Motor öt darab Hyundai ix35 Fuel Cell modellt szállított le a párizsi székhelyű STEP (Société du Taxi Electrique Parisien) kezdő elektromos vállalkozásnak, amely egybeesett a fények városának első hidrogén töltőállomásának megnyitójával.   

Az Olaszországig vonuló túra teljesítésére az ix35 konvoj kizárólag Európa meglévő hidrogén infrastruktúrájára támaszkodott, a töltőállomások száma pedig napról napra bővül. Csak Németországban közel 400 hidrogén töltőállomást terveznek 2023-ig.


Az ix35 Fuel Cell hatótávja hidrogénnel teljesen feltankolva majdnem 600 kilométer, amely nagyrészt összevethető a hagyományos meghajtású autókéval, viszont azokhoz képest hatalmas különbség, hogy az üzemanyagcellás autóból kizárólag vízpára távozik a kipufogón keresztül.

Az ix35 Fuel Cell fontos része a Hyundai Motor azon elképzelésének, amely szerint 2020-ra vezető környezetbarát autógyártóvá váljon. A most kapható ix35 Fuel Cell  az üzemanyagcellás járműfejlesztés immár negyedik generációja, amely a 2000-ben bemutatott Santa Fe FCEV, a 2004-ben bemutatott Tucson FCEV, és a 2012-ben bemutatott ix35 FCEV modelleket követte.


A Hyundai Motor továbbra is az üzemanyagcellás technológia éllovasa kíván maradni. Az ix35 Fuel Cell a világ első sorozatgyártásban előállított és kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyagcellás autója és ebben a minőségében a legjobban látható is. Európa 12 országában már 300 Hyundai ix35 Fuel Cell van forgalomban, ami jóval több, mint az összes többi autógyártó üzemanyagcellás autói együttvéve. 

Első sorozatgyártású üzemanyagcellás modellként a Hyundai eddig nagyjából száz Hyundai üzemanyagcellás autót szállított az amerikai Dél-Kaliforniába is 2014 júniusa óta és 2016 végére közel 50 hidrogén töltőállomás működik majd az államban.


És az olyan modellekkel, mint az egyszerre háromféle elektromos hajtáslánccal – hibrid, elektromos, vagy plug-in hibrid – is választható Ioniq modellel a Hyundai Motor a fenntartható mobilitás területén tovább bővíti vezető szerepét.

„A Hyundai Motor a jövőben is fejleszteni fogja fenntartható mobilitási innovációit olyan technológiai áttörésekkel, mint amilyen az Ioniq, illetve más figyelemfelkeltő akciókkal” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „A mostani túránkkal bemutattuk a hidrogén-meghajtású autók valódi praktikumát és kényelmét, amely a jövő mobilitási igényeinek egyik kulcsa lesz.”

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei