Idén ötödször dobogón a Hyundai a Lengyel-ralin
A Hyundai Motorsport Paddon harmadik és Neuville negyedik
helyezésével immár ötödik alkalommal végzett dobogós helyen az idei WRC szezon
lengyelországi futamán.
A Hyundai Shell World Rally Team csapatában Hayden Paddon az
idei szezonban immár harmadik alkalommal állhatott fel a dobogóra, mivel a
Lengyel-ralin drámai utolsó szakaszain túljutva harmadikként érkezett a célba.
Az összesen 21 szakaszból álló verseny végén mindössze 3,1 másodperc
választotta el a második és harmadik helyezettet, míg a negyedik helyen végző
Thierry Neuville hátránya csupán 0,8 másodperc lett.
Az első két nap száraz, poros körülményeit az utolsó nap
nedves, csúszós szakaszai tették még izgalmasabbá. Dani Sordo sajnálatos módon a
legjobb tíz közül esett ki vasárnap, amikor kicsúszott a pályáról. Neuville
azonban káprázatosan teljesített, a belga pilóta ugyanis harmadik lett a Power
Stage-en, amivel további pontokat gyűjtött a világbajnokságban.
A szezon felénél a Hyundai Motorsport 135 pontjával áll a
második helyen, miután a Lengyel-rali eredményei alapján 27 ponttal
gazdagodott. A pilóták között Paddon feljött a harmadik helyre, míg Sordo és
Neuville is az első tízben verseng.
Hayden Paddon számára a Lengyel-rali harmadik helyezése a
Svéd-ralin elért második, valamint a az Argentin-ralin elért győzelme után már
a harmadik dobogós eredmény. Az új-zélandi csapat végig sokat küzdött a
vasárnapi esőzések áztatta szakaszokon azért, hogy megszerezzék Neuville előtt
a harmadik helyet.
„Ez nagyon szoros verseny volt!” – mondja Paddon. „Eléggé
megszenvedtük az utolsó nap nehézségeit. Az eső csúszóssá tette a szakaszokat,
én pedig egyáltalán nem éreztem biztosnak magam. A cél az volt, hogy megtartsuk
a harmadik helyet és ne küzdjünk a másodikért, így nyugodtabban autóztunk. Úgy gondolom,
hogy egy kicsit talán túl lazán is vettük. Azt hiszem, a harmadik hely jó
eredmény attól függetlenül, mennyire közel voltunk egymáshoz – csak 0,8
másodperc! Elégedett vagyok azzal, ahogyan a hétvégén teljesítettünk. Jó volt
ez a rali itt Lengyelországban, ami lehetőséget adott arra, hogy visszavágjunk
az elmúlt két rali problémái után. Fantasztikus ismét dobogón állni és remélem,
ugyanezt átélhetjük majd Finnországban. Gratulálok a csapat minden tagjának a
jól végzett munkához.”
Neuville ezen a hétvégén dobogóra esélyes pilótaként
versenyzett. A belga csapat ugyan pénteken az itiner hibái miatt lassabban
kezdett, a verseny végére csupán három másodperccel maradtak el a második
helyezettől. A trükkös Power Stage szakaszon pedig jól megérdemelt pontokat is
begyűjtöttek.
„A végére kemény küzdelem lett a csúszós, nedves körülmények
között” – mondta Neuville. Próbáltunk simán és finoman végigvinni a dolgokat és
az autót biztonságosan a legjobb négy közé hazahozni. A ralinkat a péntek
délelőtti lassabb itiner nagyban befolyásolta, amikor értékes időt vesztettünk.
Mindig nagyon nehéz visszaszerezni az elvesztegetett időt, de minden tőlünk
telhetőt megtettünk. Úgy érzem, ettől eltekintve tökéletes hétvégénk volt és az
új generációs i20 WRC nagyon jól teljesített. A harmadik és negyedik helyezés
szép pontokat hozott a csapatnak, a bónusz pedig a Power Stage pontjai voltak. Optimistán
tekinthetünk előre Finnországra, a gyors szakaszokon tapasztalt
magabiztossággal.”
Sordo ugyan a legjobb tíz között versenyzett, ám a vasárnapi
20-as szakasz csúszós útjai kifogtak a spanyol pilótán. Az útpadka sajnos
sérülést okozott az autó futóművében, így a szezonban először feladni
kényszerült a versenyt.
„Számomra nagyon nem jól végződött ez a verseny” – mondja Sordo.
„Nagyon lehangoló, hogy a szezonban most először ki kellett állnom, ráadásul
ilyen közel a célhoz. Egyszerűen nem volt ma szerencsénk. Vasárnap pedig jól
kezdtünk, de a második szakaszon eltaláltunk egy szalmabálát, ami sérülést okozott
az autó elején. A szerelők fantasztikus munkát végeztek, így vissza tudtam
jönni, de a heves esőzés nagyon megnehezítette a dolgomat. Aztán kicsúsztam és
eltaláltam az útpadkát és az ütközés miatt a hátsó felfüggesztés egy része
károsodott. Biztosak akartunk lenni abban, hogy nem lassítjuk le a mögöttünk,
ezért úgy döntöttünk, lassú tempóban visszatérünk a szervizbe azért, hogy ne
okozzunk még nagyobb kárt az autóban. Ez egy feledendő hétvége, ahol viszont
sok szakaszt élveztünk. Nagyon jó, hogy a csapat újra dobogós helyet ért el és
fontos pontokat szerzett ezen a kemény ralin.”
A 2014-es szezonban Neuville dobogós eredménye után Paddon
dobogós helyezése már a második alkalom, amikor a Hyundai Motorsport a legjobb
háromban végzett a Lengyel-ralin. Új generációs i20 WRC a hétvége során négy
szakaszgyőzelmével megmutatta gyorsaságát. Az autó immár két győzelmet, egy
második helyezést, és két harmadik helyet tudhat magáénak az elmúlt hét ralin,
miközben mind a négy csapat szerzett már Power Stage pontokat ezeken az idei
versenyeken.
„Intenzív utolsó nappal zárult a rali, így elégedett vagyok
azzal, hogy biztosítottuk a harmadik és a negyedik helyet Haydennel és
Thierryvel” – mondta Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Ezen a
ralin a szezon legnehezebb körülményeit tapasztaltuk, így nagy megkönnyebbülés
volt, hogy megtartottuk pozícióinkat. Csapatként jó hétvégén vagyunk túl,
hiszen második lengyel dobogónkat ünnepelhetjük. Ez soha nem lesz egyszerű
rali, de a csapat, az autó és a pilóták mind jól teljesítettek. Jó volt látni,
hogy Paddon ismét a legjobb háromban van, Neuville pedig a Power Stage
pontokkal erősen fejezte be a versenyt. Sajnos Sordo az egyik kemény szakaszon
kiesett, az útpadka olyan sérülést okozott, amivel be kellett fejezze a
versenyt. Mint mindig, most is olyan leckéket kaptunk, amikből tanulhatunk , de
ismét meggyőződhettünk az új generációs i20 WRC teljesítményéről a gyors
lengyel szakaszokon. Így várakozással tekinthetünk a további gyors szakaszokra
Finnországban.”
Forrás: motorsport.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!