„A Kona azoknak készült, akik kitűnnek a tömegből” - Interjú a Hyundai Kona belső formatervezőjével


A Hyundai Motor nemrég Milánóban és Szöulban szinte egy időben mutatta be vadonatúj Kona kisterepjáróját, amely most a Frankfurti Autószalonon került először kiállításra.

A Hyundai Motor első alkalommal a most megrendezett 2017-es Frankfurti Autószalonon állította ki a vállalat első kisterepjáróját, a Konát. Kevin Kang, a kaliforniai Irvineban található Hyundai America formatervező Központ kreatív igazgatójaként a vadonatúj Hyundai Kona belső formavilágáért volt felelős. 

Milyen hosszú ideig dolgoztak a Kona formáján és hányan vettek részt a folyamatban? 

Én magam 2015 elején a Hyundai Kaliforniában található észak-amerikai stúdiójában kezdtem dolgozni a vadonatúj Kona formatervein. Kezdetben három formatervező vett részt egy prototípus formájának kialakításában. Ezt követően a javaslatunk részt vett egy globális formatervezési versenyen, ahol a Kona alapjának választották. A világ számos stúdiójának sok formatervezője dolgozott a projekten, gazdagítva ezzel a végeredményt.


Mennyire más a vadonatúj Kona belső formaterve a többi Hyundai modellekhez, vagy hobbiterepjárókhoz képest? 

A vadonatúj Kona végső formája progresszív és harcos. Megjelennek benne lágy felületek és színes ülés- és kormányvarratok, amelyek a légbeömlők körül is megtalálhatóak. Ez kifinomulttá teszi a belső teret, fiatalos, vibráló karaktere elkülönül a többi autótól.   

A vadonatúj Konát a természet, a víz és Hawaii szigetének Kona része inspirálta. Elmondaná, ez hogyan befolyásolta az autó belterének kialakítását? 

Amiikor belső formákat rajzolunk, mindig a természetre gondolunk. A Kona esetében két egymással ellentétes esztétikum keverékét próbáltuk egybegyúrni – a műszerpult felső részén a természet puha és organikus világa, míg alatta a durva terepet is helytálló autók robusztussága tűnik fel.  


Személyesen Önnek mi a legkedvesebb a vadonatúj Kona belsőjében? 

A vadonatúj Konában nekem a személyes kedvenc a merész karaktervonal, ami körülveszi a szélső légbeömlőket és ezzel szélessé és vonzóváteszi a belső teret. Ezt a lágy, kontúros felületek és a kontrasztos elemek egészítik ki, amelyek együtt egyedivé teszik az autót. 

Milyen kihívásokkal kellett szembenéznie, amikor a vadonatúj Kona belső terét formálta?  

Formatervezőként mindig kihívásokkal nézünk szembe, ha egy szériaautó belső terét formázzuk meg,különösen azért, mert figyelembe kell vennünk a megvalósíthatóságot, miközben az eredeti elképzelést is meg kívánjuk tartani. Ezért összehangolt munkát végzünk a mérnökökkel azért, hogy a végtermék ne csak stílusában legyen vonzó, de ergonomikus is legyen és integrálja a szükséges felszereléseket is. Több éves elkötelezettség és küzdelem nyomán biztosak lehetünk abban,hogy a végső autó megfelel a célunknak és erős termék lesz.    


Miért gondolja, hogy annyira fontos az autók formáinak egyénisége a vásárlók számára?

A vadonatúj Kona egy olyan generáció számára készült, amely ki akar tűnni a tömegből. Fontos megérteni, hogy mindenkinek más az ízlése, mi pedig ezért kínálunk sokféle színt és kiegészítőt, mint pl. összeillő színes varrást a kormánykerékre és az ülésekre. Ez lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy valóban magukénak érezzék az autót, vagyis „Te vezeted, Te állítod össze!”

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését