Sportcsomagot kaphatnak a Hyundai új típusai
A Hyundai Motor azt tervezi, hogy az N sportmárka meghatározó tuningelemei nemcsak a kemény sportmodellekhez, de opcióként a hétköznapi változatokhoz is elérhető lesz.
A Hyundai hamarosan érkező N sportmárkája egy sereg sportcsomagot és kiegészítőt hoz majd magával az alacsonyabb teljesítményű, hétköznapi modellek számára is. Erről Alberti Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője beszélt nemrég a vállalat koreai Namyang fejlesztőközpontjában. Biermann megerősítette, hogy egy sereg újdonsággal készülnek az év végén bemutatkozó N márka részeként.
„Még többet tervezünk az N márkán belül… Szélesíteni fogjuk az N termékink körét” – mondta Biermann hozzátéve, hogy az ilyen modellek az N gondolkodásmódot is támogatják – a tervezéstől a dinamikán át az erőforrásokig – de egy alacsonyabb szinten. „Ez nagyon lényeges, ez egy másfajta vezetési élmény, amely nem az N modellek szintje. Megpróbáljuk kihasználni a sportmárka értékét és sportcsomagokat vagy sportváltozatokat is kínálni fogunk. Miért is ne tennénk?”
Ez nagyon hasonló lépés, mint amit a BMW vagy a Mercedes-Benz és az Audi is megtett, amelyek mindegyike kínál olyan félúton lévő megoldásokat, amelyek az erős modellek érzetét a magas árfekvés nélkül tudják átadni. Ez talán nem is olyan nagy meglepetés, hiszen a Hyundai N sportmárka főnöke az az Albert Biermann, aki korábban a BMW M divízióját vezette és amely a kemény M3 és M5 modellek megjelenését és néhány technikai megoldását kevésbé erős M Performance modellekbe is átültette.
Egyelőre még az sem biztos, mely modellekre terjed majd ki az N sportmárka köre. A vállalat már korábban bejelentette, hogy az első ilyen modell az új, harmadik generációs i30-ra épül majd, amelyet idén várhatóan a Frankfurti Autószalonon láthat majd először a nagyközönség. Nagy a valószínűsége tehát, hogy az N sportcsomagot is az i30 alacsonyabb teljesítményű változatai kaphatják meg, amely tartalmazhatja a módosított első-hátsó lökhárítót, nagyobb hátsó szárnyat, de akár az állítható lengéscsillapítók akár a vezethetőséget is élvezetesebbé tehetik. „Először meg kell lennie a kész sportautónak… aztán ezt a teljesítményt át lehet csomagolni” – mondja Biermann.
Az i30N mellett már készül az i30 Fastback modelljének N változata, amely ugyanazokat az átalakításokat tartalmazza, mint az ötajtós esetében, csupán a karosszéria lesz sokkal karcsúbb, amely mellett a tömegközéppont is alacsonyabbra kerül. A kémfotók tanúbizonysága szerint pedig a hamarosan bemutatkozó második generációs Velosterből is készül majd N kivitel.
Forrás: drive.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!