Gyártásba került minden idők legerősebb Hyundai i30 változata


A Hyundai Motor csehországi gyáregységében megkezdődött az i30 N modelljének összeszerelése, amelyből még idén csaknem 1 500 darabot készítenek.

A Hyundai Motor a Frankfurti Autószalonon történt bemutatót követően szeptember közepén megkezdte a kompakt i30 legerősebb változatának sorozatgyártását. Az új i30 N egy 2.0 literes turbófeltöltős benzinmotort kapott, amely kétféle teljesítményszinttel, 250 és 275 lóerős változatban készül. A hagyományos ötajtóshoz képest eltér a futómű, a fékrendszer, az ülések, a műszerfal és néhány más karosszériaelem is. A gyártó szerint a nosovicei üzemben az év végéig 1 450 darabot készítenek, amelynek nagy része Németországba és Nagy-Britanniába kerül, ahol a legnagyobb az érdeklődés az autó iránt. 


A Hyundai i30 N modellt az az Albert Biermann és csapata fejlesztette, aki korábban a BMW M részlegét vezette és 2015-ben érkezett a Hyundai csoporthoz azért, hogy nagyteljesítményű modelleket készítsen a márka számára. Az i30 N az első ilyen típus, amely már a harmadik i30 változat, amit a HMMC nosovicei üzemében készítenek. A gyár termelésének 68 százalékát a Tucson modell adja, ezt követi az i30 24 százalékkal és az ix20 8 százalékkal. Idén őszig már több mint negyedmillió új autó hagyta el a gyárat, az új i30 N modellhez viszont nem határoztak meg pontos eladási tervszámot, az autó inkább üzenet az európai versenytársak számára. 


„Az i30 N főként a Hyundai márkaképét erősíti. Azt szerettük volna megmutatni, hogy a mi márkánk is képes gyönyörű és elsőrangú sportautót készíteni,  amely versenyre kelhet más autómárkák sportautóival” – mondta Dongwoo Choi,  a Hyundai Motor Manufacturing Czech elnöke. „2017 végéig 1 450 darab i30 N készül, amelynek java része a nyugat-európai piacokra kerül.”


„Leginkább Németországból érdeklődnek az i30 N iránt, ahol az első száz darabot 48 óra alatt elkapkodták, de az Egyesült Királyságban is nagy izgalommal várják az autót” – tette hozzá Petr Vaněk, a HMMC szóvivője. A német és a brit piacra szállítják a Nosovicében gyártott autók legnagyobb részét. A cseh autópiacon mindössze a termelés 5 százaléka marad, a többi autót összesen 66 országba exportálják. 


A Hyundai Motor nosovicei üzemében annak felavatása óta folyamatosan nő a termelés mennyisége. Tavaly 358 400 autó készült itt, amit idén várhatóan ismét túlszárnyalnak majd. A Hyundai üzemének sikere más,  a cseh gazdasághoz adott értékében is megnyilvánul – a 3 300 dolgozó 97 százaléka cseh polgár, a termeléshez szükséges alkatrészek 72 százaléka is cseh beszállítók terméke. A Hyundait 15 koreai beszállítója követte a morva-sziléziai régióba, ami a HMMC termelési bázisának gerincét képezi. 


„A Cseh Köztársaság nem az egyetlen Hyundai üzem, ahol az olcsó munkaerőt hasznosítjuk” – mondja Vaněk. „Több mint háromezer munkás dolgozik a gyárunkban, akik nagy többsége a morva-sziléziai régió lakója. Ez segíti a munkanélküliség csökkentését az egyik ezzel leginkább sújtott régióban, ahol az átlagkereset havonta mindössze alig több, mint 25 ezer cseh korona. A HMMC tevékenységével jelentősen növelte a hosszú távú átlagkeresetek mértékét. Munkásaink között az átlagkereset jelenleg eléri a 34 512 koronát.”

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését