Nyolcmilliótól indul itthon a legerősebb Hyundai i30


Miközben a cseh gyárból elindultak az első szériagyártású i30 N modelleket szállító trélerek, a hazai importőr nyilvánosságra hozta a legerősebb Hyundai kompakt árlistáját is. 

Frankfurtban már hivatalosan is bemutatták a szeptember 15-től már szériában készülő vadonatúj Hyundai i30 N sportmodellt, amely az N sportmárka első valódi típusaként nemcsak a kanyargós szerpentineken vagy végtelen autópályákon, de akár versenykörülmények között is megállja a helyét. A BMW M sportrészlegétől két éve elcsábított Albert Biermann csapata által fejlesztett sportautót a Nürburgring könyörtelen kanyarjai mellett az ADAC 24 órás versenyein két egymást követő évben is letesztelték azért,hogy az új modell hosszú távon se okozzon csalódást a Hyundai kiváló minőségéhez szokott vásárlóknak.


Az i30 N ugyan csak egyetlen kétliteres, turbófeltöltéses T-GDI benzinmotorral készül, ám rögtön kétféle teljesítményszinttel rendelhető. Az alapváltozat 250 lóerős kivitele manuális váltóval ezer forint híján 8 millió forintba kerül, míg a nagyobb, 275 lóerős változat a Performance csomag keretében 750 ezer forintért érhető el. A maximális forgatónyomaték mindkét motorváltozatnál 353 Nm. Az új modell összesen hatféle színváltozatban – köztük a vadonatúj Performance Blue kékben – és alapáron 18 colos könnyűfém keréktárcsával lesz választható.    


Csúcsmodellhez illően már az alapfelszereltség is bőséges, a biztonsági ellátmány a vezetőoldali térdlégzsákon kívül minden lényeges elemet tartalmaz, viszont nincs holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalmat figyelő érzékelő,  automata váltó híján autonóm vészfékrendszerből is csak az alap jut, „kárpótlásul” viszont lehet hátsó toronymerevítőket kérni a csomagtérbe.  Viccesnek tűnik, de azért biztosan van jelentősége a motor start-stop rendszerének is.  Alapból jár a full LED fényszóró, a menetfény és a hátsó LED lámpa, fényes fekete az irányjelzős tükörház és van dupla kipufogóvég és tolatóradar. A külső megjelenést a felárért kérhető fehér vagy további ötféle szín választásával, illetve sötétített üvegezéssel lehet még megfejelni. 


Az i30 N belső tere is tükrözi az autó sportos jellegét, így perforált bőrt kapott a kormány és a váltógomb, a pedálok alumínium bevonatot kaptak, a sportülés a vezetőoldalon combtámasszal is rendelkezik. A sporttechnológiát a rajtautomatika, a turbó túltöltési funkció és a fordulatszám megtartás jelenti míg a kényelmet az i30 sorozat szinte összes létező eleme fokozza, így van kétzónás automata klíma, Supervision műszeregység, automata fényszóróvezérlés, távfény-asszisztens és sebességtartó is. Nincs viszont esőérzékelő, a vezeték nélküli mobiltöltő és a táblafelismerő feláras tétel és a kormányról vezérelhető 6 hangszórós audiórendszerhez alapból csak 5 colos színes érintőkijelző jár, amihez külön pénzt kell áldozni a tolatókamerára és digitális rádióvételre is.


A csomagok között a legjelentősebb tétel a 750 ezer forintos Performance csomag, ami a 275 lóerőre megnövelt teljesítmény mellett 19 colos könnyűfém keréktárcsákat, 235/35 Pirelli P-zero gumiabroncsokat, az „alap” 17 colos helyett 18 colos első hűtött keréktárcsákat, aktív differenciálzárat  és aktív kipufogóhang-vezérlést is tartalmaz. Emellett az igazán sportőrülteknek is érdemes megfontolniuk a Navigációs csomagot, amely 250 ezer forintért nemcsak a szokásos, 8 colos érintőkijelzőt, tolatókamerát és 10 éves térképfrissítést kínál, de ezzel együtt megjeleníthetőek rajta az ún. „High Performance” adatok: a köridő, gyorsulás, turbótöltöttség, nyomaték és erő.  


A további csomagok elsősorban az i30 N kényelmi szintjét emelik tovább. Van Comfort csomag elektromosan behajló tükrökkel, kulcsnélküli rendszerrel, első parkolóradarral és esőérzékelővel, Panoráma csomag nyitható panoráma üvegtetővel, Téli csomag fűthető ülésekkel és kormánykerékkel és Kényelmi csomag bőrülésekkel, elektromos állítású első ülésekkel, utasoldali combtámasszal és aktív kipufogóhanggal. 


Az i30 N képeken szereplő első példányai ugyan Németország felé vették az irányt, ahol a rajongók pillanatok alatt elkapkodták az első száz példányt, de az árlista alapján most már bárki itt Magyarországon is megrendelheti a Hyundai első valódi sportmodelljét. 


A teljes árlista itt tölthető le.        

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését