Hibridek helyett elektromos autókat gyártana a Hyundai Indiában
Habár a Hyundai eredetileg az Ioniq modell helyi változatát szerette volna piacra vezetni Indiában is, a gazdasági környezet változásai arra késztetik a vállalatot, hogy inkább az elektromos modellek felé fordítsa figyelmét.
A koreai Hyundai Motor indiai képviselete hamarosan egy megvalósíthatósági tanulmányt kíván készíteni egy esetleges kiskategóriás elektromos hobbiterepjáró jövő év közepéig esedékes piacra vezetéséhez, de eközben annak lehetőségét is megvizsgálja, hogy megérné-e a Grand i10 és az Elite i20 elektromos változatának kifejlesztése. A Hyundai ilyen irányú döntése várhatóan hatással lesz majd a többi konkurens márkára – így a Mahindra, a Maruti Suzuki és a Tata Motors is, amelyek hasonló irányba mozdíthatják el autóik fejlesztését.
„Most az elektromos autók állnak a középpontban. Együtt kell mozdulnunk a kormányzati politikával és normákkal” – mondja Y- K. Koo, a Hyundai Motor India Limited vezetője. „Jobb az elektromos autókat alacsonyabb szegmensű modellekhez rendelni. Amilyen például a Grand i10 és az Elite i20… A kisautók kényelmesebbek és praktikusabb elektromos autók, mint a nagyobb méretűek az indiai piacon.”
Ennek ellenére Koo egyelőre nem tudja megbecsülni, mekkora befektetést igényelne egy elektromos járműflotta felállítása Indiában. „A Hyundainak globálisan megvan a megfelelő technológiája. Majd azután mérlegeljük a következő lépéseinket, hogy a megvalósíthatósági tanulmány elkészült.”
Idén júliustól az indiai kormányzat a legmagasabb összegű,12 százalékos adóval kedvez az elektromos meghajtású járműveknek, miközben a hibridüzemű autók tulajdonosait a korábbi 30 százalékos szint helyett 43 százalékos adóteherrel sújtja. A kormányzat célja, hogy 2030-ra az ország autóparkja teljes egészében elektromos üzeműre álljon át, ami nemcsak India jelenlegi járműösszetételét, infrastruktúráját figyelembe véve igen ambiciózus elképzelés, de azért is, mert az ország autóipara egészen eddig a benzines és dízelmotoros járművek fejlesztésére összpontosított.
Koo is hozzátette,nehéznek látszik a teljes termékpalettát elektromos üzemre átállítani a kormányzati határidőig, de a fontosabb szegmensekben biztosan megvalósítható. „A tömegközlekedés, a személyszállítás mellett néhány magánügyfél is átállhat elektromos üzemre”. Koo szerint a kormányzatnak sokkal több ösztönző eszközt kellene nyújtania ahhoz,hogy a tömegek elektromos közlekedésre váltsanak. „Mellette persze szükség lenne stabil infrastruktúrára, vagyis az elektromos autók töltéséhez elengedhetetlen töltőállomásokra.”
Indiában jelenleg elektromos személyautóival és haszonjárműveivel a Mahindra áll a legjobban ezen a téren és állítólag a Tata Motors is dolgozik már a Tiago kisautójuk elektromos változatán.
Forrás: economictimes.indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!