Elektromos autókkal erősít a Hyundai hazai piacán


A Hyundai Motor a hazai kereslet fellendítése érdekében új modellekkel megerősítve jövőre legalább 18 ezer elektromos autó értékesítését tűzte ki célul Koreában, vagyis kétszer annyit, mint amennyit az idei évre tervezett.

A Hyundai Motor jövőre kétszer annyi elektromos autó eladását tervezi, mint amennyit idén értékesíthet. Iparági források szerint a Hyundai  A már most kapható Ioniq tisztán elektromos változatából 6 ezer darabot kívánnak eladni, míg egy új,teljesen elektromos meghajtású kisterepjáró modellből kétszer ennyit, 12 ezer darabot terveztek be. 


Ez mennyiség  több mint kétszer annyi, mint az idei évre az Ioniq Electricből értékesíteni tervezett 8 ezer darab és több mint fele annak a 30 ezer darabos kvótának, amit a koreai központi kormányzat 2018-ra előirányzott a lakosság számára. Vagyis amennyiben a tényleges eladások is hasonlóan alakulnak, a Hyundai Motor és a Kia Motors vállalatok uralhatják a dél-koreai elektromos járműpiacot különösen azután, hogy a Soul EV mellé a Kia Motors is jövőre mutatja be a Niro kisterepjáró tisztán elektromos meghajtású változatát. 


A Hyundai új elektromos kisterepjárója az idén júniusban bemutatott  Kona modellre épül majd, amely a Niroval közösen koreai akkumulátorcsomaggal kerül felszerelésre és így egyetlen töltéssel hatótávjuk akár a 390 kilométert is elérheti. A Hyundai Motor emellett frissíti az Ioniq Electric modelljét is, amely a mostaninál 20-30 százalékkal nagyobb kapacitású akkumulátorával (koreai mérési ciklus szerint) a jelenlegi 191 km helyett több mint 250 kilométer megtételére is alkalmas lesz.


Annak érdekében, hogy a Hyundai Motor ilyen agresszívan tudjon az elektromos járműpiac élére állni, a vállalat ősszel két olyan szolgáltatót választ ki, amelyek a Hyundai elektromos autói részére töltőállomásokat hoznak létre Koreában. Az autógyártó nemrég tartott egy üzleti megbeszélést a 2018-as terveiről, amelyen a koreai környezetvédelmi minisztérium által regisztrált töltőállomás-fejlesztők is részt vettek. 


A 18 ezer darabos terv teljesítéséhez a Hyundai olyan partnert kíván választani, amely biztosítja a szolgáltatás rendelkezésre állását, a versenyképes árazást és az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások kényelmét és elérhetőségét is 2018 január 1-től. Ez a határidő azt feltételezi, hogy a Kona elektromos változata már a jövő év elejétől kapható lesz, vagyis korábban, mint azt már bejelentették. (Nem megerősített hírek szerint a Kona EV akár már szeptember elején bemutatkozhat – Dönci)


„Jelenleg minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy javítsuk környezetbarát járműstratégiánk szolgáltatásainak minőségét,amely egyre jobban az elektromos és üzemanyagcellás járművekre fókuszál” – mondta a Hyundai Motor  képviselője. „Nem nyilatkozhatunk az elektromos modelljeink jövő évi eladási terveiről és stratégiájáról.” 


A Hyundai Ioniq Electric modellből eddig idén a forgalomba helyezési adatok szerint mintegy 3 600 darabot értékesítettek, vagyis az átadott autók száma az év végére meghaladhatja a 7 ezer darabot. Ha pedig ehhez a rendelésállományt is hozzászámítjuk, a vállalatnak 2017 végére sikerül a 8 ezres célkitűzését is elérni.   

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei