A Hyundai bemutatja a világ első CVVD motortechnológiáját
A Hyundai Motor Group a csoport jövőbeli modelljeihez egy vadonatúj folyamatosan változtatható működtetésű (CVVD) technológiát fejlesztett ki, amelyet az ezzel felszerelt Smartstream G1.6 T-GDI motorral együtt a Hyundai Motorstúdió Goyangban mutattak be.
A CVVD technológia mind a motor teljesítményét, mind pedig üzemanyag-gazdaságosságát optimalizálja, miközben környezetbarát is marad. A szelepvezérlési technológia a vezetési körülményektől függően szabályozza a szelepek nyitását és zárását, amivel 4 százalékkal nagyobb teljesítményt és 5 százalékkal jobb üzemanyag-hatékonyságot tudtak elérni. Emellett ezen technológiával a károsanyag-kibocsátás 12 százalékkal csökken.
„A CVVD technológia kifejlesztése remek példa arra, hogyan igyekszik a Hyundai Motor Group erősíteni erőforrás-technológiánkat” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatási és fejlesztési részlegének elnöke. „A jövőben is folytatjuk innovációs erőfeszítéseinket azért, hogy további paradigmaváltásokat hozzunk létre és biztosítsuk üzleti modellünk fenntarthatóságát.”
Mostanáig a belsőégésű motorok teljesítményét és hatékonyságát a változó szelepvezérlési technológia biztosította, amely a szelepek nyitásának és zárásának időzítését és a szelep nyitásának mélységét szabályozza, míg a motor teljesítménye az üzemanyag beszívás-sűrítés-gyújtás-kipufogás cikluson keresztül történik. A tipikus folyamatosan változó szelepvezérlési technológia (CVVT) a szelepek nyitási és zárási időzítését szabályozza, vagy a nyitás mélységével szabályozza a beszívott levegő mennyiségét (CVVL). A korábbi szelepvezérlési technológiák ne voltak képesek szabályozni a szelepek működési időtartamát, mivel a szelep zárási időzítése a nyitási időzítésnek van alárendelve, illetve nem tudott reagálni a különböző vezetési helyzetekre. A CVVD új irányt mutat a technológiában azzal, hogy a szelepek nyitási időtartama is állítható.
Ha a jármű állandó sebességgel halad és kis motorerőt kíván, a CVVD megnyitja a szívószelepet a kompressziós löket közepétől a végéig. Ez a sűrítés által okozott ellenállás csökkentésével segít javítani az üzemanyag-hatékonyságot. Másfelől ha teljesítményre van szükség, például amikor az autó nagy sebességgel halad, a szívószelep a sűrítés elején zárva marad, hogy maximalizálja a robbanáshoz használt levegőmennyiséget, javítva a nyomatékot és ezzel a gyorsulást.
A CVVD technológia mellett a Hyundai csoport bemutatta vadonatúj négyhengeres Smartstream G1.6 T-GDI motorját is, amelynek teljesítménye 180 lóerő, maximális nyomatéka pedig 265 Nm. Ez az új motor kapja meg először a csoport új CVVD technológiáját, valamint rendelkezik az optimális üzemanyag-hatékonyságot segítő alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetési (LP-EGR) technológiával is
A kipufogógáz-visszavezetési rendszer a motor által elégetett üzemanyag gázainak egy részét visszavezeti az égéstérbe, amivel hűtőhatást ér el és csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását. A G 1.6 T-GDI motor egy olyan alacsony nyomású rendszert is tartalmaz, amely az elégetett kipufogógázt a beszívó rendszer helyett a turbófeltöltő kompresszora elé vezeti vissza és ezzel nagyobb terhelés esetén növeli a motor hatékonyságát. Továbbá az új egységben egy integrált hőkezelési rendszer is dolgozik, amely a motort gyorsan optimális hőmérsékletre fűti vagy hűti, valamint egy erős közvetlen befecskendező rendszert is beépítettek, amely a korábbi T-GDi rendszerek 250 barja helyett 350 bar nyomással működik. A motor súrlódását az alacsony súrlódási elemek használatával 34 százalékkal sikerült csökkenteni.
Az új Smartstream G1.6 T-GDI motort elsőként a Hyundai Sonata Turbo modell kapja meg, amely az idei év második felében mutatkozik majd be. Az autó az első lesz azon más Hyundai és Kia modellek között, amelyek a jövőben ezt a motorkonstrukciót megkapják majd.
Forrás: hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!