Új váltóvezérlést fejlesztett a Hyundai hibridjeihez


A Hyundai kifejlesztette a világ első Aktív Váltóvezérlő (Active Shift Control – ASC) technológiáját, amellyel az autógyártó hibrid modelljei a jövőben még gazdaságosabbak lehetnek, miközben a vezetés élményét tovább fokozzák.  

A Hyundai Motor Group kifejlesztette a világ első Aktív Váltóvezérlő technológiáját, amely azzal optimalizálja a váltó hatékonyságát, hogy másodpercenként 500 alkalommal képes elemezni a sebességváltó fokozatváltásait, a gyorsabb váltási idők elérésére precízen beállítja a sebességváltó fordulatszámát. A vadonatúj technológia elsőként a Hyundai Sonata hibridváltozatában debütál, de később más új Hyundai és Kia hibridek is megkapják. 


Az ASC technológiában új logikai vezérlőszoftvert építettek a Hibrid Vezérlőegységbe (HCU), amely aztán úgy irányítja az elektromos motort, hogy a motor és a sebességváltó fordulatszámához igazítja azért, hogy a váltási időt 30 százalékkal csökkentse. A technológia révén nemcsak gyorsabbá, de finomabbá is váltak a fokozatváltások.    


„A világelső ASC technológia kifejlesztése figyelemre méltó innováció, amely az automata sebességváltóhoz épített precíz motorvezérlést tartalmaz” – mondta Kyuong-joon Chang, a Hyundai Motor Group Erőforrás-vezérlési csoportjának alelnöke. „Ezzel nemcsak üzemanyagot lehet megtakarítani, de a vásárlóknak még élvezetesebb vezethetőséget is nyújt.”   


A hagyományos hibrid járművek nem rendelkeznek nyomaték-átalakítóval azért, hogy ezzel üzemanyagot takarítsanak meg, hiszen egy ilyen rendszer a váltások közben energiát veszítenek. Habár takarékosak, az ilyen hibridrendszerek hosszabb fokozatváltási időt igényelnek azért, hogy azok minél finomabbak legyenek. 


Az ASC technológia révén a hibridek villanymotorjának lehetővé teszi, hogy az új HCU szoftver által a fokozatváltások vezérlését is átvegye és ezzel csökkentse a lassabb váltási időből adódó problémákat. Egy elektromos motorba integrált érzékelővel a HCU másodpercenként 500-szor ellenőrzi a sebességváltó forgási sebességét azért, hogy azt gyorsan benzinmotor sebességéhez igazítsa. A szinkronizálással a váltási idő 30 százalékkal 500 milliszekundumról 350 milliszekundumra csökkenhetett, amivel nemcsak a hibridjármű gyorsulási sebessége és gazdaságossága lesz jobb, de a váltások közötti súrlódások minimálisra csökkentésével a váltómű tartósabb is lesz. 

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését