Az új Hyundai i10 osztályának csúcstechnológiáját kapja


A városi miniautók kategóriája bizonytalan jövő elé néz, ám az új i10 biztosan érkezik és az angol Auto Express elkészítette az új mini látványtervét is.  

A miniautók piaca sosem volt biztos jövedelemforrás az autógyártók számára, hiszen ezeken az autókon alig marad megfelelő szintű árrés. Éppen ezért az autógyártók új utakat keresnek a szegmensben, így a jövőben egyre több kisméretű városi terepjáróra és elektromos járműre számíthatunk, amelyek jelentős mértékben felforgathatják a szegmens állóvizét. 


Habár a városi miniautók szegmense a villanyautók és a városi miniterepjárók előretörésével drasztikus átalakuláson mehet keresztül a következő években, a Hyundai már az új i10 modell tesztelésének befejezésénél jár, így a típus még az idén bemutatkozhat a nagyközönségnek. A vállalat ugyanis továbbra is bízik abban, hogy lesz olyan vásárlóréteg, amely a trendek ellenére az újautó-vásárlás leginkább költséghatékony módját választja és az új i10-et vásárolja meg.    


Habár az eddig látott prototípusok mindegyik vastag álcát visel, arra lehet számítani, hogy az új, immár harmadik generációs i10 éppen az alacsony gyártási költségek és vételár miatt semmilyen drasztikus változáson nem megy keresztül. Ahogyan az az Auto Express grafikáján is látható, az autó alapvető formája az elődét követi, miközben némileg módosulnak az első és a hátsó fényforrások is. A szélesebb, kaszkád ívelésű hűtőmaszk nagyobbnak, szélesebbnek mutatja az autót, miközben a maszkba integrált LED nappali menetfények a mostani generáció frissített változatát idézik. 


A belső térben a kéttónusú színösszeállítás kikerülhet a kínálatból, amit a Hyundai bőséges felszereltséggel igyekszik pótolni. A harmadik generációs i10 ugyanis minden eddiginél több csúcstechnológiát hordoz majd a fedélzetén. A középső érintőkijelző méretét akár az i30-ból örökölt 8 colos egység válthatja, amely az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazások kezelése mellett akár hangvezérlésre is képes lehet, de az automatikus vészfékrendszerrel, aktív sávtartóval és éberségfigyelővel a biztonsági eszközök tárháza is jelentősen bővülhet.   


A motorháztető alatt nem sok újdonságra számíthatunk. A Hyundai várhatóan a mostani generáció kipróbált és bizonyított 1.0 literes háromhengeres és az 1.2-es négyhengeres motorokat fogja kínálni, amelyeket persze az aktuális környezetvédelmi normákhoz igazítanak majd. Emellett nem elképzelhetetlen az egyliteres T-GDI 100 lovas változata, amit a testvérmodell Kia Picanto is megkapott korábban.   


Az új Hyundai i10 a korábbiakhoz hasonlóan Indiában és Törökországban készül majd, a bemutató pedig legkorábban a szeptemberben megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon lehet. 

Forrás: autoexpress.co.uk

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését