Áramtermelésre használják a Hyundai Nexo technológiáját Koreában


A Hyundai Motor, a Korea East-West Power (EWP) áramszolgáltató és a Deokyang nemrég egy olyan szándéknyilatkozatot írt alá, amelynek keretében kísérleti jelleggel hidrogént használnak fel áramtermelés céljából.

A szándéknyilatkozatba foglalt kísérleti projekt keretében egy olyan 1 megawatt teljesítményű hidrogén üzemanyagcellás létesítmény épül, amelyhez a Deokyang vállalat szállítja a hidrogént, a Hyundai Motor készíti az üzemanyagcellás rendszert, míg az üzemeltetést az EWP vállalja magára. A szándéknyilatkozat aláírására rendezett ceremónián részt vett Young-choi Chi, a Hyundai Motor stratégiai és technológiai részlegének vezetője, Il Jun Park és Chi Yoon Lee az EWP és a Deokyang képviseletében. 


Ez az első olyan kísérleti alkalom, amikor a Hyundai Motor szabadalmaztatott üzemanyagcellás technológiáját egy koreai üzemanyagcellás erőműben hasznosítják ahelyett, hogy azt külföldi technológiáktól függően hasznosítanák.  

A koreai Ulsan városában még idén megépülő 1 megawattos erőmű két 500 kW-os generátormodulból fog felépülni, amelyek mindegyike a Hyundai Nexo üzemanyagcellás zászlóshajó modelljéből ismert különböző moduljaiból fog állni. A létesítmény éves szinten akár 8 ezer mWh áramot állíthat elő, ami havonta 2 200 háztartást lesz képes 300 kWh villamos energiával ellátni, miközben a hidrogénnek köszönhetően előállítása során semmilyen üvegházhatást keltő gázt és károsanyagot nem termel. A létesítményben használt hidrogén egy közelben működő petrolkémiai gyár melléktermék, amelyet egy csővezetéken vezetnek át, csökkentve ezzel a költségeket és felhasználva egyben a helyszínen termelt energiaforrásokat.


A kísérleti projekt lehetőséget jelent a Hyundai Motornak, hogy az üzemanyagcellás technológiáját az autóiparon túl is hasznosítsa és a rendszer méretgazdaságosságát elérje, amely költséghatékonysághoz, munkahelyek teremtéséhez és más, kapcsolódó iparágak növekedéséhez vezethet. A Korea East-West Power áramszolgáltató ezzel a lépéssel növelni tudja megtermelt energiamixének megújuló arányát, míg a Deokyang képes lesz a nagy termelési volumen és stabil kereslet-kínálati viszonynak köszönhetően csökkenteni a hidrogén árát. A Hyundai Motor a jövőben szorosan együttműködik az EWP és a Deokyang vállalatokkal azért, hogy tovább keresse a bővítés lehetőségeit. 

A Hyundai reményei szerint ezzel a lépéssel is sikerül a jövőben ösztönözni az üzemanyagcellás iparágat és az ahhoz kapcsolódó szektorokat és továbbra is elkötelezi magát az üzemanyagcella-technológiájának kihasználása iránt azért, hogy az idén korábban bejelentett FCEV Vision 2030 keretében megalapozza a hidrogén társadalmat.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését