Próbán a Hyundai új brazil kisautója
Brazil újságírók Dél-Koreában már vezethették a HB20 idén bemutatkozó új generációját, amely a padlólemezen kívül szinte minden tekintetben, így kényelemben és biztonságban is jelentősen továbbfejlődött.
A Hyundai Motor dél-koreai fejlesztőközpontjában brazil újságíróknak már megmutatta a Dél-Amerikában még idén piacra lépő HB20 modellcsalád új nemzedékét. A szaklapok munkatársai láthatták az autót takaróelemek nélkül is, ám fotózni és kipróbálni csak az álcázott példányokat lehetett.
A Brazíliában idén október-november környékén érkező új HB20 jelentős külső és belső átalakításon megy keresztül, miközben egy vadonatúj, 120 lóerős egyliteres T-GDI benzinmotort is kap majd. Mind az ötajtós, mind a limuzin méretei is növekedni fognak és a modern biztonsági és kényelmi asszisztens rendszerek is a HB20 fedélzetére költöznek. Mindössze a padlólemez marad a régi, amely ugyanaz a PB kódjelű platform, amit még az első i20 generáció használt 2008 és 2014 között.
Látványában az újragondolt HB20 szinte teljes egészében megegyezik azzal a Saga EV tanulmányautóval, amit a Hyundai a 2018-as Sao Paulói Autószalonon mutatott be. A projektoros fényszórók ugyanolyan formájúak, bennük LED betétek világítanak, középen pedig fekete kaszkád hűtőmaszkot alakítottak ki. Az oldalvonal sokkal karakteresebb íveket tartalmaz, a tetőt pedig egy fekete betét választja el a C oszlopon. A halogén hátsó lámpatestek formája is a Saga EV-t mintázza és mélyen benyúlik a csomagtér ajtajába. A HB20X ugyanezt a stílust követi, körbeműanyagozva és emelt hasmagassággal kiegészítve.
A HB20S limuzin változat a B oszloptól egészen eltér: a hátsó oldalajtók mások, mögöttük pedig egy harmadik ablaknak is szorítottak helyet. Ezzel együtt a tetővonal kupészerűen ereszkedik, csakúgy, mint a nagyobb Elantra esetében. A HB20S hátsó lámpatesteinek kialakítása szintén a nagyobb Elantrát mintázzák. A limuzin két tolatólámpát is kapott, míg az ötajtós csak egyet, viszont a csomagtér nyitása csak kulccsal, vagy az ülés melletti karral lehetséges.
Az új HB20 modellcsalád tengelytávja 3 centimétert nyúlva 2 530 mm-es, ami megegyezik a Chevrolet Onix és Fiat Argo modellekkel, de kisebb, mint a 2 560 mm-es VW Polo és a 2 650 mm-esre nyúlt VW Virtus tengelytávja. Belül kicserélték a kormánykereket, a műszerfal pedig leginkább a mostani i30 modellre emlékeztet, beleértve a középen kiemelkedő 8 colos lebegő multimédiás kijelzőt is. Mások a klímagombok, kicserélték a műszerpultot is, ahol analóg és digitális műszerek is megtalálhatóak. A drágább kivitelekben nyomógombbal működő kulcsnélküli rendszer is került.
A műanyagok kialakítása és minősége nagyon hasonló a mostani generációéhoz, ám most már csak az ajtók könyöklőjére jut textil, vagy bőrbetét. A középső könyöklővel elválasztott első ülések a korábbiaknál jobb oldaltámasztást kaptak és a korábbi tekerős magasságállítás helyett karos megoldást alkalmaznak. Hátul az ülőlapot a korábbinál magasabbra emelték azért, hogy ezzel ellensúlyozzák a magasabban húzódó övvonalat. A hátul utazó három ember mindegyike kapott hárompontos biztonsági övet és fejtámaszt is.
Biztonság terén is hatalmasat ugrott az új HB20, amelynek jobban felszerelt változatai menetstabilizálót és kipörgésgátlót is kapnak, ahogyan a guminyomás-ellenőrző rendszer is elérhető lesz az autóhoz. Mindezeken túl lesz vészfékező funkcióval ellátott frontális ütközésjelző és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amelyek eddig csak magasabb kategóriákban voltak jelen a dél-amerikai piacon.
A brazil újságíróknak mindössze hat percük volt, hogy szemügyre vegyék és kipróbálják az új HB20 prototípusait, így igazán mélyreható próbákra nem is volt idő. Annyit azonban sikerült megtapasztalniuk, hogy az autó új 1.0 T-GDI motorja főként kigyorsításoknál kevésbé fürge, mint a hasonló VW egyliteres TSI motorja, miközben a mostantól minden változatban elérhető elektromos szervokormány a korábbiaknál jobban reagál a vezető utasításaira.
A koreai mérnökök hangsúlyozták, hogy a kipróbált darabok mindegyike előszériás prototípus, így nem is minden működik rajta úgy, ahogyan majd a szériagyártmányban elvárható. Ilyen volt pl. a menetstabilizáló, amely ki volt kapcsolva, a Hyundai mérnökei szerint azért, mert a rendszert még nem tudták véglegesre kalibrálni.
Az viszont biztos, hogy akik eddig is szerették a Hyundai brazil kisautóját, azok ezek után még jobban fogják szeretni azt. Az 1.6-os elevensége ugyan néhányuknak hiányozhat, de a gazdaságosabb üzemeltetés sokakat kárpótol majd ezért.
Forrás: quatrorodas.abril.com.br
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!