Elkülönült formavilágot kapnak a Hyundai márkái
A Hyundai csoport márkái, így a Hyundai, a Kia és a Genesis modellek formavilága a jövőben élesebben elkülönül majd egymástól, a márkák modelljei pedig saját kategóriájukban is sokkal egyénibbek lesznek.
Luc Donckerwolke, a Hyundai csoport nemrég kinevezett formatervezési főnöke a három márka számára új formai stratégiát fogalmazott meg, mondván: „legfontosabb célunk elkülöníteni a három márka formatervezési filozófiáját, nem mellékesen azért, mert a márkáknak 70 százalékos piaci részesedésük van Dél-Koreában. Minden egyes modellt el kell különítenünk, különben az összkép túl egyhangú lesz.”
Donckerwolke úgy véli, a Kia és Hyundai modelljeinek nemcsak a domináns koreai utcaképben kell kitűnnie, de a világon mindenütt. „Szegmensekben és régiókban is. Nálunk nincs globális formanyelv, mert szerintünk az túlságosan merev. Így ugyan többet kell dolgoznunk a formákkal, viszont rugalmasak tudunk maradni.”
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a márkák formanyelve kontinensenként teljesen változó lenne. „Lesznek közös témák, különböző módszerekkel” – mondja Donckerwolke, aki ezt a megközelítést a „matrjoska babák helyett sakkfigurák” elvéhez hasonlítja, ahol a kinézet az önálló karizmatikus karaktert tükrözi. Például a Kia a tigrisorr hűtőmaszkot, elkülönült fényszórókat és alsó légbeömlőt szokott használni. Mostantól azonban olyan maszkot fogunk ltáni, amely sportosságot és meghatározó jelenlétet hordoz.
Byung-chul Juh, a Kia formatervezési vezetője hozzátette: „A Kia fiatalos, kihívást kereső és menő lesz – menőbb, mint volt. Lesz egy határozott tigrisorr minden szegmensben, tehát a tigrisorr hűtőmaszkot megtartjuk. Valójában ez ugyanolyan lesz, de minden szegmensben másképp rajzoljuk meg, sokkal inkább 3D térhatással. A tigrisorrból így inkább tigrisarc lesz.” – mondja. „A következő Optima lesz az első lépcsőfok. Nem extrém, de progresszív, erős márkatudattal. Még inkább elhatárolódunk a Hyundaitól, hiszen a Kia innovatívabb, fiatalosabb, menőbb. Lesznek váratlan részletek, amelyeket az általános terméktervezés alapján autókból, épületekből vettünk át.”
Mivel a Kiának már hosszabb ideje van elkülönült identitása,mint a Hyundainak, Donckerwolke és a Bentley-nél volt kollégája, a Hyundai dizájnért felelős Sang-yup Lee úgy határoztak, hogy az új Sonata lesz a jövő kínálatának forrása. A limuzin, amit már 35 éve árulnak és nyolc generációt élt meg. A Hyundai új formavilága Donckerwolke szerint „szexi, csábító és érzéki, sportos, lelkes és stílusos” lesz. „A Hyundai remek ár-értékarányú autó, de még több érzelmet kell hozzáadnunk. A Kia azonban merész, friss és fiatalos. Az új Sportage még az új Tucsonnál is merészebb lesz.”
„A Genesis a haute couture”- mondja Donckerwolke, aki egy vadonatúj tanulmányautóra is utalt ezzel. A Genesis várhatóan valamikor jövőre végre megérkezhet Európába is. „Már a kezdetektől számoltunk azzal, hogy a Genesis Európában is meg fog jelenni” – mondja Donckerwolke. „De ehhez kell egy kereskedőhálózat, amihez termékkínálatra is szükségünk van, nemcsak két modellre.”
Forrás: autocar.co.uk
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!