Bemutatták a Hyundai Sonata új hibridváltozatát
A Hyundai Motor bemutatta a legújabb Sonata limuzin hibridváltozatát, amelyet enyhén módosított külső megjelenése mellett napelemes tetővel és a világon elsőként Aktív Váltásvezérlő rendszerrel láttak el.
A Hyundaia Sonata modellből immár a harmadik generációs hibridváltozatot dobta piacra, amelynél csak a hibridre jellemző exkluzív formai elemekkel kívánták növelni az autó dinamikus megjelenését. A hibrid modell egy egyedi mintázatú, jellegzetes keresztmetszetű kaszkád hűtőmaszkot, egy hátsó légterelőt és különleges alufelniket kapott, amelyek nemcsak a környezetbarát autó megkülönböztetését szolgálják, de hozzájárulnak a jármű légellenállásának csökkentéséhez.
Az új Sonata Hybrid modellben mutatkozik be elsőként a Hyundai Motor tetőbe épített napelemrendszere. A rendszer tölti az akkut az elektromos hatótáv növelése érdekében, miközben ezzel egyidejűleg megakadályozza az akkumulátorok merülését is. A napelemes tetőrendszer napi 6 órás használatával a Sonata Hybrid hatótávja akár 1 300 kilométerrel is megnövelhető.
A Hyundai emellett a világ első ASC technológiájával is felszerelte az autót, amely az üzemanyag-takarékosság növelése mellett hozzájárul a dinamikus vezetési élményhez. Az Aktív Váltásvezérlő rendszerben a tervezők egy új logikai szoftvert illesztettek a Hibridvezérlő Egységhez (HCU), amely úgy vezérli az elektromos motort, hogy az a benzinmotor és a sebességváltó fordulatszámához illeszkedjen, amellyel a váltási idő 30 százalékkal csökken. Ennek révén az ASC nemcsak javítja a hibrid Sonata gyorsulási képességét és fogyasztását, de a váltások közötti súrlódások minimálisra csökkentésével javítja a váltó tartósságát is.
A Hyundai Sonata Hybrid egy G2.0 GDi HEV benzinmotorral és egy hatfokozatú hibrid váltóművel érkezik. A benzinmotor teljesítménye 152 lóerő, maximális nyomatéka pedig 188 Nm. Az autó villanymotorja 51,7 lóerős (38 kW), forgatónyomatéka pedig maximum 205 Nm. A Sonata Hybrid rendszerteljesítménye így 195 lóerő, az autó átlagfogyasztása pedig 4,98 liter/100 km.
Akárcsak a Sonata többi változatában, a hibridben is elérhető a Hyundai összes csúcstechnológiai fejlesztése, köztük a digitális kulcs is. Ez a Rövid Hatótávolságú Kommunikáción (NFC) alapuló technológia nagyfokú biztonásgot garantál, amelyhez egy saját okostelefonos alkalmazás is kiegészít. Az NFC vezeték nélküli kommunikáció csak akkor működik, ha az eszköz és az olvasó csupán néhány centiméterre van egymástól. A Hyundai Digitális Kulcs alkalmazásának Bluetooth (BLE) használatával az autó különböző funkcióit, pl. az ajtók zárását-nyitását, a riasztót és a motorindítást is lehet vezérelni. Ezenkívül a hozzáférés szintje és ideje is a felhasználóra szabható, így a tulajdonos úgy adhatja kölcsön autóját, hogy megszabhatja a használat idejét, vagy akár korlátozhatja bizonyos fedélzeti rendszerek használatát is.
A Hyundai Sonata hibridben is megtalálható a Hyundai teljes SmartSense biztonságtechnikai palettája, köztük a frontális ütközéselkerülő rendszer (FCA) és a sávkövető rendszer (LFA). Az FCA rendszer kamerával és radarral képes felismerni az autó elé kerülő járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat és elsőként figyelmezteti a vezetőt, majd amennyiben az nem reagál, automatikusan fékez. Az LFA rendszer a kormányművet használva önállóan a sáv közepén igyekszik tartani a járművet 0 és 145 km/óra tempó között, vagyis a rendszer városban, városon kívül és autópályán is használható.
Az új Hyundai Sonata Hybrid Dél-Koreában felszereltségtől függően 28 és 36 millió von (kb. 6,9 és 8,9 mFt) között kapható.
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!