Távirányítású parkolórendszer kerül az új Hyundai modellekbe
A Hyundai Motor távirányítású parkolórendszere egyelőre csak néhány kiválasztott modellbe kerül beépítésre, de a gyártó a jövőben egyre több modelljéhez szeretné kínálni ezt a technológiát.
Képzeljük el: van egy üres hely a parkolóban, de az túl szűk ahhoz, hogy beparkolás után kinyissuk az autó ajtóit és kiszállhassunk. Ezért a parkolóhely előtt megállunk, kényelmesen kiszállunk, majd az autó kulcsán található nyomógombot megnyomva az autó önmagától beparkol a szűk helyre. Dolgunk végeztével pedig az autó ki is áll, a vezető pedig be tud ülni. A Hyundai Motor márciusban bemutatott vadonatúj Sonata modelljének Távirányítású Okos Parkolóasszisztense (RSPA) pontosan ezt tudja.
Miután a BMW és a Mercedes bemutatta távirányítású parkolórendszerét, a Hyundai Motor tavaly bemutatott technológiai zászlóhajó modelljében, az üzemanyagcellás Nexoban is bemutatta saját technológiáját, amely képes önálló párhuzamos és merőleges parkolás elvégzésére. Ezúttal a gyártó egy hasonló rendszert dolgozott ki az új Sonata modelljéhez is. „Igyekszünk a parkolóhelyek hiányából adódó társadalmi problémákat és kényelmetlenségeket technológiával megoldani” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője.
Jelenleg az RSPA rendszer csupán a Hyundai új autóinak egyharmadában sincs benne. „A koreai parkolási helyzetet figyelembe véve azt tervezzük, hogy ezt a felszerelést még több modellbe, köztük az idén megjelenő új generációs Kia Optima modellbe is beépítjük” – mondta a képviselő.
Autóipari szakértők számításai szerint az ehhez hasonló modern technológiák fontos szerepet játszanak a biztonsághoz kapcsolódó társadalmi problémák, így a fáradtan vagy részegen vezetés, illetve a parkolási problémák megoldásában. Ezek a technológiák már arra is képesek, hogy leállítsák a motort, ha a szemmozgásból vagy az alkoholszintből érzékelik, hogy a vezető fáradt, vagy részeg.
Az Európai Unió nemrég 2022 májusától kötelezővé tette az autógyártóknak, hogy egy olyan eszközt építsenek be autóikba, amely blokkolja az autó kerekeit, ha az érzékelők szerint a vezető befolyásolt állapotban van. Az EU azt is tervezi, hogy egy vészjelző rendszert is kötelezővé tesz, amely megakadályozza, hogy a vezető elaludjon, vagy a mobilhasználattal elterelje figyelmét vezetés közben. „Megvannak az eszközeink a biztonsági, környezetvédelmi és parkolási problémák megoldására” – mondta Pil-soo Kim, a Daelim Egyetem autóipari mérnökprofesszora. „Aktívan kell használnunk azokat a technológiákat, amelyeknek társadalmi haszna van még akkor is, ha a kezdeti költségek magasak.”
Forrás: english.donga.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!