A Hyundai hisz a limuzinokban és az elektromos versenyautókban


Nemrég egy interjúban a Hyundai csoport két magas rangú fejlesztője, Albert Biermann és Thomas Schemera a csoport fejlesztési irányairól nyilatkozott, valamint arról is, miért ragaszkodnak továbbra is a limuzinokhoz.

Manapság egyre kevesebb új limuzin, kompakt ötajtós és kombi érkezik a piacra, annál több crossovert és hobbiterepjárót mutatnak be. A Hyundai azonban nem állt bele a trendbe, hanem tavaly kihozta az új Accentet, idén pedig az ú Sonata is megérkezett. Erről és sok minden másról is beszélt a Hyundai két vezető fejlesztője, Thomas Schemera és Albert Biermann nemrég egy interjúban.  


„Ha a személyes véleményemre kíváncsi, szerintem a Ford, a Fiat-Chrysler és mások nagy hibát követnek el, amikor a limuzinok helyett hobbiterepjárókat és crossovereket terveznek” – mondja Schemera. „Ma mindenki a nagy SUV-ok felé indul, mindenki azt hiszi, hogy a limzuinok piaca leszállóágban van. A mi gondolkodásunk szerint a limuzinokat el kell különíteni. Gondoljanak a robusztus stílusra. Ha a limuzin kinézete és az érzet különleges, akkor azzal elkülönítettük a többitől. Mindenki azt mondja felejtsük el a limuzinokat, nem működnek. Ezért el kell különíteni, vagyis másképp kell megtervezni, összeilleszteni és tálalni. A tér és a használhatóság egy limuzinnál verhetetlen” 


A limuzinok kérdése mellett Schemera kitért az elektromos autókra is. „Már bejelentettük a Rimac céggel kötött stratégiai megállapodásunkat. Ez szerintem egy jelzés volt. Előretörünk és nemcsak a nagyteljesítményű kategóriában, de a szériagyártást is tanulmányozzuk. Azt hiszem, a mostani helyzetben a belsőégésű motorok még előnyben vannak, de ez az előny idővel rohamosan csökkenni fog. Mi ragaszkodunk filozófiánkhoz, ez nem kérdés. A vezetési élményre koncentrálunk. Ezt viszont akár alternatív hajtáslánccal is meg lehet valósítani, legyen az akár tisztán elektromos vagy üzemanyagcellás. És pontosan ez az, aminek a megvalósításán most dolgozunk.”  


„Mindenek előtt fel kell készülnünk arra az időre, amikor a szabályozások és törvények miatt már nem tudunk hagyományos versenyautóval rajthoz állni” – teszi hozzá Albert Biermann. „Vagyis tennünk kell valamit, ha továbbra is versenyezni szeretnénk, nem igaz? Ez az első számú munkánk jelenleg. Erre fel kell készülnünk.” – mondja majd így folytatja: „Egy elektromos versenyautó remek műsort tud csinálni egy városban. Akárcsak a WTCR kocsik. Ha ez elektromos lesz, nincs ugyan meg ugyanaz a hang, de a túraautó versenyek attól még igazi küzdelmek lesznek. Optimistán azt mondom, hogy az E-WTCR is nagyon élvezetes lesz, amibe be kell szállnunk. Egy autónk idén első alkalommal részt vesz ezen. Egyértelműen támogatni szeretnénk az E-WTCR-t. Meglátjuk, mennyi élményt tudunk az elektromos versenyzésből kicsikarni.”


És vajon lehet létjogosultsága egy nagyteljesítményű Ioniq N változatnak? „Igen, az amerikai fejlesztési irodánk már készített egy ilyen Ioniq tanulmányautót. Egy kicsit feltuningolták. De Koreában, Namyangban is készítettünk egy ilyen tanulmányt. De nem nevezném N-nek. Csak próbálkozunk. Viszont előbb-utóbb lesz elektromos N modell. Ez csak idő kérdése. De akkorra már az is lehet, hogy már rég túlleszünk ezen és talán inkább üzemanyagcellás lesz az N. Ez sok mindentől függ. Ha maradunk a kisebb kategóriáknál, ott még mindig a tisztán elektromos hajtás a jó megoldás. Ha nagyobb autókról, hobbiterepjárókról beszélünk, ott az üzemanyagcella felé kell elmozdulnunk.” 


Biermann szívesen mesélt a Nürburgringről, ahol a Hyundai saját, külön bejáratú fejlesztő- és tesztközpontja működik. „Az összes hangolást itt végezzük. Nagyon jól ismerjük a terepet, az i30 N megszámlálhatatlanul sok kört tett meg itt, nemcsak a megbízhatóság, de a hangolás miatt is. Lehet nekünk a legjobb szélcsatornánk, az összes létező adatunk rendelkezésre állhat, de a végső döntéseket mégis a Nürburgringen végzett tesztek alapján hozzuk meg. Itt gondolunk a nem annyira professzionális sofőrökre is azért, hogy ők is kényelmesen és biztonságban érezzék magukat a gyorsan vett kanyarokban, miközben a szívük gyorsabban ver. Ezért vagyunk mi itt.” 


Biermannt arról is megkérdezték, mit gondol azokról a fronthajtású sportautókról (Honda Civic Type-R és a Renault Megane RS Trophy), amelyeket a Nürburgring körrekordok megdöntésére készítettek. „Nem, mi ezért építettük a Veloster N és az i30 N TCR versenyautóinkat. A gyors kör és a versenyek megnyerése a versenyautók dolga. Tavaly az első idényünkben az autónk a WTCR világbajnoka lett. Úgy gondolom, az utcai autóknak elsődlegesen élményt kell nyújtaniuk. És persze versenypályán is teljesíteniük kell. De ha a köridő miatt építünk autót, annak beállításai egészen eltérőek. De ennek semmi értelme. Azt szeretnénk, ha a fiatalok élveznék az autóinkat, nem pedig azt, hogy azért körözzünk a pályán, hogy valahol négy, öt, vagy hat másodpercet faragjunk a köridőn. Ez ne a mi játékunk. Mi a vásárlókért dolgozunk, nem a média sztoriért. Arra ott vannak a TCR autóink. Ez ilyen egyszerű.” 

Forrás: jalopnik.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését