Megjött a Hyundai Kona Electric nagytesója


A Kia magyar importőre egy Pest megyei golfklubban mutatta be a Niro régen várt harmadik változatát, amelynek karosszériája alatt a Kona Electric hajtáslánca lapul. 

A Hyundai csoport átlagosan kétévente ígérte megújítani villanyautó-technológiáját és eddig úgy tűnik, tartják is ezt az ígéretet: 2014-ben a Kia Soul volt az első fecske, majd 2016-ban jött a Hyundai Ioniq, tavaly pedig a Kona Electric. Ez utóbbival a technológia hordozói megsokszorozódnak, hiszen a Kona mellett a Kia Niro és az új Soul is ezt a hajtásláncot kapta. Jövőre pedig ismét letelik a két év és máris kezdtek szállingózni az információk a csoport következő generációs, saját platformra épülő új villanyautójáról.


A Kia Niroja azonban azért különleges, mert a típus még 2016-ban, a Hyundai Ioniq-jával szinte egy időben debütált, azonban a Hyundai testvérrel ellentétben eddig csak hibrid, illetve plug-in hibrid változatban volt elérhető. A Kia mérnökei valószínűleg felismerték, hogy az Ioniq Electric hajtáslánca nem lenne kellőképpen hatékony a cseppforma nélkül, ezért meg sem próbálták azt begyömöszölni a Niro crossoveres bódéjába. Inkább kivártak, amíg nem tudnak megfelelő technikát adni az autóhoz. 


Ezt a hiányosságot azonban most pótolták, a Niro alá pedig a Hyundai Kona Elecreicben már ismert és elismert villanymotoros rendszere került. Így a Niro esetében is van egy alap, 39,2 kWh-s 136 lóerős és egy nagyobb, 64 kWh-s 204 lóerős csomag, amivel az autó hatótávja 289, illetve 455 km lehet. A Kia tervezői egy kicsit átalakították a Niro külsejét is: a hűtőmaszkot beragasztották, új formájú lökhárítókat és bennük jellegzetes kettéosztott menetfényeket kapott a hivatalosan e-Niro néven futó villanyváltozat. A csomag része a légellenállást segítő könnyűfém felniszett is. Ezt a megjelenést egyébként hamarosan a Niro hibrid és PHEV változatai is megkapják. 


Mivel az e-Niro a többi Niroval együtt az Ioniq padlólemezére épül, így a kívül csaknem 4,4 méter hosszú autó belül is jóval tágasabb, mint a Kona. A kereken 2,7 méteres tengelytávnak köszönhetően elől-hátul még a magasabbak is könnyedén elférnek, hátul csupán az akkucsomag miatt megemelt padlószint korlátozza némileg a komfortot. A Niroban elhagyták a Konában annyira szokatlan középső „parancsnoki hidat” és helyette a menetvezérlő gombok előtt egy hatalmas, mély üreget helyeztek el Eközben a csomagtér még a plug-in hibrid változatnál is méretesebb, a 451 literes tér alatt még bőven maradt hely a töltőknek és tárolórekeszeknek.


A nagy(obb) hatótávolságú villanyautóknál persze a legnagyobb kérdés az ár és az elérhetőség. Nos árak tekintetében nagyjából a Hyundai Kona Electric lehetett a mérce, bár a végleges árlistát és a hozzájuk kapcsolódó felszereltségeket még nem hozták nyilvánosságra. Nagyjából viszont úgy lehet kalkulálni, hogy a kisebb akkus változat valahol 10 millió alatt egy kicsivel fog indulni (kb. 9,8 és 11,9 mFt), míg a várhatóan az eladások többségét jelentő nagyobb akkus kivitelt 11,3 és 13,8 mFt között lehet majd elhozni az állami támogatás igénybevételével. A kereskedésekben a forgalmazás az előzetes árlista alapján ősszel indul, amelyre a KMH árgaranciát is ad, míg ezek gyártását 2020 első negyedévére ígéri a Kia. 


A Kia az e-Niro bemutatásával végre egy olyan, viszonylag elérhető elektromos crossovert dobott piacra, amely már akár családi nyaralásokra is alkalmas alternatívát jelent az itthoni környezetbarát vásárlók számára. Most már csak az a kérdés, tudok-e majd tesztautót kérni, hogy egy részletes tesztben végre személyes benyomásokkal is ki tudjam egészíteni mindezt. Dolgozom rajta.

A képeket és az információkat köszönöm Kovács Kolosnak! 

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését