Elkészült a Hyundai első kínai villanyautója


A Hyundai kizárólag a kínai piacon árulja a LaFesta sportlimuzint, amelyből a legfrissebb kémfotók szerint elkészült az elektromos változat is. 

A Hyundai Motor nagy hangsúlyt fektet a világ legnagyobb autópiacának tartott Kínára, ahol az utóbbi évek politikai és gazdasági nehézségei miatt folyamatosan zuhannak a márka eladásai. A vállalat éppen ezért új modellpolitikát vezetett be, amelynek részeként tavaly mutatták be a stílusos LaFesta limuzint, amely dinamikus formájával igyekszik elcsábítani a vevőket a hazai és külföldi konkurensektől.


A most megjelent kémfotók alapján a Hyundai úgy határozott, a LaFesta modellből nemcsak benzinmotoros változatot, hanem tisztán elektromos modellt is készít. A LaFesta EV változat egy teljesen új frontrészt kapott, a tervezők mindössze a fényszórókat hagyták érintetlenül. Eltűnt viszont a jellegzetesen széles és íves kaszkád hűtőmaszk, helyét egy áramvonalas műanyag idom fedi. Ezzel egybeépítve formálták meg a szintén eltérő első lökhárítót, amiben az alsó hűtőnyílás mellett mindkét oldalon két olyan légbeömlőt alakítottak ki, amely leginkább egy cápakopoltyúra emlékeztet. 


Oldalt természetesen új, áramvonalas könnyűfém felnik kerültek az autóra, a hátsó részen azonban jóval kevesebb változást lehet felfedezni. Már az eddig kapható benzines változatokon is egy piros plexivel kötötték össze a hátsó lámpatesteket, amelyek felett a csomagtérszegély íves kialakítása növeli az aerodinamikus hatást.  A lökhárítót azonban itt sem hagyták érintetlenül, eltűntek róla a  fekete betétek, a kihangsúlyozott kipufogóvégekkel együtt és itt is megjelent két függőleges légterelő elem, amelyek közül a belsőben valószínűleg a tolatólámpák világíthatnak.   


Az autó technikájáról viszonylag keveset tudni. Egy helyi szakportál szerint a Hyundai a LaFeta EV néven gyártásba kerülő autóhoz egy kínai gyártó 184 lóerős villanymotorját illesztette, amivel az autó végsebessége 165 km/óra. A LaFesta EV akkumulátorának kapacitását és hatótávját egyelőre még nem közölték, de a források 350 km-t említenek.  


A Hyundai Motor helyi képviselete most mutatta be az Encino EV modellt, amely nem más, mint a globális piacon Kona Electric/EV néven árusított elektromos kisterepjáró helyi változata, amelyben szintén egy helyi akkugyártó, a CATL 64 kWh.-s akkumulátora került. Így a  LaFesta EV lehet a vállalat első valódi kínai villanyautója, amit a Hyundai helyi vegyesvállalata, a Beijing-Hyundai egyik üzemében gyártanak, az értékesítés pedig idén októberben indulhat Kínában. 

Forrás: carnewschina.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését