Megérkezett Indiába a Hyundai első villanyautója
A Hyundai Motor India ünnepélyes keretek között bemutatta India első elektromos hobbiterepjáróját, amely árával ugyan nem lesz tömegtermék, mégis fontos lépést jelent az ország járműparkjának villamosításában.
India első elektromos crossovereként a Hyundai Motor helyi képviselete bemutatta a vadonatúj Kona Electric modellt. Az új autó 2,5 millió rúpiát is meghaladó ára forintra átszámítva ugyan kb. 10,7 millió forint, ám az ottani autóárakat és kereseti viszonyokat is figyelembe véve nem lesz tömegtermék az indiai autópiacon. Nem is ez a célja, inkább az első lépés a villamosítás felé vezető úton.
„India új korszakot nyit a tiszta és összekapcsolt mobilitás felé, mi pedig elkötelezetten támogatjuk ezt a tiszta, összekapcsolt és megosztott mobilitási víziót” – mondta S. S. Kim, a Hyundai Motor India ügyvezető alelnöke. „A Hyundai a jövő mobilitási megoldásainak globális vezetője, amely a tiszta mobilitás legmegfelelőbb technológiáit hozza el az indiai piacra. India első teljesen elektromos hobbiterepjárójának megjelenése forradalmi lépés, amely egyértelműen előremozdítja a az elektromos járművekről alkotott elképzelések változását.”
Az ötszemélyes elektromos kisterepjárót a Hyundai Chennaiban található gyártóbázisán szerelik össze. A Kona Electric helyi piacra kissé módosított változata 39,2 kWh kapacitású akkumulátort kap, amely 136 lóerős teljesítménye mellett a globálisan elérhető változatoknál kissé magasabb, 403 Nm nyomatékot képes leadni. Ezzel az autó gyorsulása nulláról százra 10 másodperc alatt lehetséges. Az autóhoz 3 év kilométerkorlát nélküli garancia jár, amit az akkumulátorokra válllalt 8 éves garancia egészít ki.
A töltőinfrastruktúra hiánya Indiára különösen jellemző, a szubkontinensen kevesebb, mint 500 darab töltőállomás üzemel és ezzel a legnagyobb akadályt képzi a villanyautók helyi szintű elterjedésében. Érdekes adat, hogy a Kona Electric Indiában forgalomba kerülő kisebbik akkus verziója a helyi (ARAI) szabványok szerint akár 452 km megtételére is képes lehet, ami a Hyundai szerint képes lehet a vásárlókkal elfeledtetni a hatótávpara jelenségét. Persze kérdés, hogy az elkövetkező időszakban a szakújságíróknak mennyit sikerül ebből a valóságban teljesíteni, hiszen a 39,2 kWh-s akkus változat az európai WLTP szabvány szerint csak 289 km-es hatótávval rendelkezik.
A Hyundai közleménye szerint a Kona Electric akkuit 6 óra alatt lehet teljesen feltölteni (valószínűleg fali töltőbox segítségével), míg az 50 kW-os villámtöltők 57 perc alatt töltik fel az autót. A Hyundai minden autóhoz kétféle kábelt ad: egy hordozható hálózati és egy AC fali töltőbox csatlakozót. A hordozható kábelt bármely 3 pólusú 15 amperes konnektorba be lehet dugni, amivel 3 óra alatt 50 km-rel nőhet a hatótáv. Ugyanezt a hatótávot töltőbox segítségével egy óra alatt bele lehet tölteni.
A Hyundai azt is bejelentette, hogy együttműködik az Indian Oil vállalattal, amelynek keretében nagyteljesítményű villámtöltőket telepítenek India legnagyobb városaiba – Új-Delhibe, Mumbaiba, Bangalore-ba és Chennaiba is. A Hyundai India 11 nagyvárosában működő kiválasztott kereskedéseibe is telepít saját 7,2 kW-os AC gyorstöltőket, amelyekről a vásárlók feltölthetik elektromos autójukat, de emellett a vállalat egy speciális Kona Electric flottát is üzemeltet, amelyek képesek lesznek saját akkuikból energiát áttölteni a bajba jutott villanyautó tulajdonosok lemerült autóiba.
„A Kona Electric egyedi és megkülönböztetett formavilágra épít, miközben maximalizálja az elektromos hatótávot és kiváló menettulajdonságokkal rendelkezik” – mondta Puneet Anand, a Hyundai Motor India marketingvezetője. „A piacon kapható elektromos autók közötti legnagyobb hatótávjával és felvillanyozó teljesítményével egy Kona Electric tulajdonos Delhiből akár Amritsarig is eljuthat, ami eddig elképzelhetetlen volt egy elektromos járművel. India első teljesen elektromos hobbiterepjárójával, a Kona Electric-kelaz a célunk, hogy minden vásárló számára újrateremtsük az elektromos mobilitás élményét és megtapasztalják, mit jelent a vállalat elkötelezettsége a fenntartható és környezetbarát jövő iránt.”.
A bemutató időzítése tökéletes volt, hiszen napokkal korábban Narenda Modi, India elnöke bejelentette új költségvetési terveit, amely ösztönzőivel valóságos édenkertet teremt az elektromos járművek részére. Ezek között éppúgy van fogyasztási adócsökkentés, mint a villanyautók részletre vásárlásához nyújtott kamattámogatások, de a villanyautók gyártásához szükséges komponensek importvámtarifáját is csökkentették annak érdekében, hogy a globális autógyártók helyben készülő elektromos autói is könnyebben vevőre találjanak. A támogatási rendszerben a lítium akkumulátorok gyártását és a napenergiával működő töltőhálózat-infrastruktúrát is komoly ösztönzőkkel kívánják előremozdítani.
Jelenleg csupán két másik elektromos személyautó kapható Indiában: a Mahindra e20 plus és az e-Verito, amelyek hatótávja 110-140 km között van. Az elektromos autók piaci részesedése Indiában mindössze 0,06 százalék, miközben ugyanez Kínában 2 százalék, Norvégiában pedig 39 százalék. Habár a 2018-19-es pénzügyi évben 759 ezer elektromos jármű talált gazdára Indiában, ezek túlnyomó többsége, 630 ezer háromkerekű tricikli volt, amit 126 ezer darab kétkerekű motorbicikli egészített ki, miközben villanyautókból csak 3 600 darabot tudtak értékesíteni.
A Hyundai Kona Electric bevezetését hamarosan újabb teljesen elektromos modellek érkezése követi. Az Audi jövő hónapban tervezi piacra dobni e-tron hobbiterepjáróját, míg idén az MG eZS és a világ legnépszerűbb villanyautója, a Nissan Leaf is megérkezik Indiába. Jövőre a piacvezető Maruti Suzuki a WagonR elektromos változatát is bemutatja, amely India első, valóban megfizethető árfekvésű elektromos autója lehet.
Forrás: businesstoday.in
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!