A Hyundai megkezdi üzemanyagcellás autóinak tömegtermelését


A Hyundai csoport az üzemanyagcellás járműpiacon nemrég elvesztett elsősége visszaszerzése érdekében nemcsak megkezdik új modelljük tömegtermelését, de további modellek fejlesztésébe is belefognak. 

A Hyundai Motor és kisebb leányvállalata, a Kia Motors vissza kívánja szerezni a Toyotától az üzemanyagcellás járművek piacának elsőségét. Ennek érdekében a Hyundai Motor idén megkezdi új generációs üzemanyagcellás modelljének, miközben a Kia Motors a Sorento hobbiterepjáró alapjain készíti el hidrogénnel működő saját autóját.     


Iparági értesülések szerint a Kia Motors a Sorento modell következő generációjára építkezve 2020 végén kívánja bemutatni saját üzemanyagcellás autóját. A vállalat egyelőre még vizsgálja ezen modell termelési lehetőségeit, ám a termelés mértéke éves szinten nagyjából a Hyundai-jal azonosan 4 ezer darab körül lehet majd. Ez az első olyan alkalom, amikor a Kia Motors egy üzemanyagcellás modell gyártása mellett döntött. A vállalat a múltban a Sportage s a Mohave modellek alapjain kutatási célokra készített ugyan üzemanyagcellás autókat, ám ezek soha nem jutottak el a sorozatgyártásig.   


A fentiek alapján a csoport a Hyundai 2018-ban érkező, egyelőre meg nem nevezett modelljével és a Kia Sorentora épülő új autójával kívánja visszaszerezni a Toyotától a piacvezető szerepet. A Hyundai a világon elsőként 2013-ban kezdte meg üzemanyagcellás autójának sorozatgyártását, ám az autó magas árfekvése és töltőállomás-infrastruktúra hiányosságai miatt az értékesítésben nehézségeik voltak. Emiatt a Hyundai értékesítési eredményeit felülmúlta a Toyota, amely egy évvel később, 2014-ben kezdte meg saját hidrogénautójának szériagyártását. A Toyota tavaly szeptemberig 4 268 darab Mirai modellt tudott értékesíteni, míg az ix35 Fuel Cell modellből csak 834 darab fogyott.


Tekintettel a jelenlegi és a közeljövő trendjére, a Hyundai csoport a továbbiakban is a hobbiterepjárókra épülő üzemanyagcellás modellekre koncentrál. Továbbá a két vállalat mellett a Genesis prémium márka is üzemanyagcellás hibrid meghajtással mutatta be GV80 hobbiterepjáró-tanulmányát az áprilisban megrendezett New Yorki Autókiállításon.  

Az IHS piackutató intézet szerint a B szegmens kisterepjáróinak piaca hat év alatt megtízszereződött, vagyis a 2010-es 485 ezer darabról 2016-ra 4,64 millióra emelkedett. Ez a piaci szegmens 2017+-ben várhatóan további 19,4 százalékkal 5,54 millió darabra növekszik.   

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését