Téli teszten is helytállt a Hyundai Ioniq Electric


A tél közeledtével a német Auto Bild magazin tesztelői összesen nyolc elektromos autóval indultak útnak, ahol a nehezítő körülmények ellenére a Hyundai Ioniq ismét bizonyíthatta hatékonyságát. 

A német Auto Bild autós magazin még tavaly december elején úgy döntött, összesen nyolc különböző elektromos autóval indul hatótávtesztre. A teszt különlegessége, hogy a külső hőmérséklet csak 5 fok körül alakult, így a fűtést az összes autóban 21 fokra állítva működött. A tesztút hossza 143 km volt, amiből ráadásul 43 km autópálya, ahol minden autóval a megengedett 130 km/órás tempóval mentek végig. 


A nyolc közül három kisautó, négy kompakt és egy kisbusz méretű autó volt, mindegyikre jellemző, hogy elég tágasak és erősek, emellett mind csendesen suhan. Persze drágák is, némelyikükhöz pedig az akkut is bérelni lehet. Az Auto Bild tesztjében mindegyiket teljesen feltöltötték és a fűtést még ez alatt 21 fokra állították. 


Az autógyártók ígérete szerint még a legkisebb Smart is képes 160 kilométert megtenni, az autós lap pedig csak 143 kilométer tesztútvonalat határozott meg. Igaz, ebben rögtön az ahlhorni indulás után egy 43 kilométeres autópályaszakasz is volt, ahol a Smatrnak és a Volkswagen e-Upnak minden erejét össze kellett szednie, hogy lépést tudjon tartani a többiekkel. De mégsem ők voltak leghátul, hiszen a sereghajtó Nissan e-NV200-as busz maximális sebessége csupán 122 km/óra. Igaz, a forgalom miatt néha csak 80-100-as tempót lehetett elérni.    


Az erőltetett menet után a konvoj az Oldenburg leágazásnál érte el a nagyvárost, ahol 18 kilométeres városi araszolás következett, amelynek során az összes villanyautó rá tudott pihenni az ezt követő 82 kilométeres országúti szakaszra. Itt a százas megengedett tempót néhol 70 km/órás szakaszok tarkították.  


A Hyundai az Ioniq Electric modelljével szinte tökéletesen helytállt. A tágas utastérhez és kompakt méreteihez viszonyítva a fenti nehezítő körülmények között mért 192 km-es hatótáv ugyan elég volt, ám a konkurensek nagyobb hatótávjához képest még így is egyértelműen kevésnek bizonyult. A másik negatív tényező a hosszú szállítási határidő, hiszen a közelmúltig még a frekventált német piacon is legalább egy évet kellett várni egy ilyen modellre. Ez egyértelműen a népszerűség ára, amit meg is lehet érteni, hiszen az Ioniq nemcsak egy szinte tökéletesen sikerült villanyautó, de 14,6 kWh áramfogyasztásával a legtakarékosabb is a tesztelt autók között. 


Ezzel szemben a VW e-Up és a Smart Fortwo electric drive már a teszt első szakaszán, az autópályán kihozták magukból a maximumot, ami nem tett jót a hatótávnak. A Up 23,7 kWh fogyasztásával így már 79 km után, míg a Smart a maga 21 kWh fogyasztásával 5 km-rel arrébb kényszerült kiállásra. Ugyanígy nem jutott el a célig a Nissan e-NV200-asa sem, a 23,8 kWh fogyasztásban nyilván a magas felépítés is közrejátszott. 


Az Ioniq mellett a Kia Soul 167 km-es, a Volkwagen e-Golf 208 km-es,a Renault Zoé 244 km-es tényleges hatótávjával simán elérték a célt, míg a teszt hatótáv-rekordere az Opel Ampera-e lett. Nem is csoda, hiszen a 204 lóerős villanymotort egy hatalmas 60 kWh kapacitású akkucsomag látja el energiával. Az ígért 520 helyett a fenti körülmények között ennek csak kicsivel több mint fele, 273 km lett a valós hatótáv, 22 kWh átlagfogyasztás mellett. 


Összegzésként a tesztnek két nagy tanulsága van. Egyrészt a téli hideg hatótávcsökkenéssel jár. A fűtés száz kilométerenként 1-2 kWh-t emészt fel és az akkuk teljesítőképessége is kisebb. Másodszor az elektromos kisautók kicsi akkukapacitás főleg autópályatempónál hatványozottan meríti az akkukat. 

Forrás: autobild.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését