Megérkezett a Hyundai Veloster második generációja


Az idei Detroiti Autószalonon végre hivatalosan is bemutatkozott a Hyundai Veloster második nemzedéke, amely az előd formabontó koncepcióját megőrizve annál sokkal jobb vezethetőséget és modern fedélzeti rendszereket kínál.

Hét évvel az első generációs Veloster megjelenése után a Hyundai ugyanott, a 2018-as Detroiti Autószalonon mutatta be az elsősorban Koreában és az Egyesült Államokban népszerűvé vált sportkupé második nemzedékét. A Veloster friss formatervét a Hyundai koreai és amerikai formatervezői közösen készítették el. Az új modellt teljes mértékben átdolgozták kívül-belül, a futóművét újrahangolták, átdolgozták motorkínálatát és továbbfejlesztették multimédiás és kapcsolódási rendszerét is. 


„Új 2019-es Veloster modellünk kifejezőbb formatervével, dinamizmusával és a legmodernebb infotainment rendszerével még vonzóbb ajánlatot nyújt a fiatal vagy fiatalos autórajongók számára” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America termékfejlesztési vezetője. „Ezt a Hyundai kimagasló értékével és gazdaságosságával kombinálva a Veloster bizonyosan a lelkes vevők új csoportja számára lesz vonzó ajánlat.”  


A Veloster külső formaterve elődjéhez hasonlóan egy sportkupét ruház fel egy hagyományos autó variálhatóságával, hiszen az utasoldalon elhelyezett hátsó ajtó könnyebben elérhetővé teszi a hátsó üléseket, míg az autó megjelenése így lesz igazán egyedi. Az autó első kialakítását a LED fényszórók és nappali menetfények között elhelyezkedő feltűnő alakú hűtőmaszk határozza meg. Mellettük két oldalt a légbeömlő nyílások egyrészt jelentősen hozzátesznek a formai megjelenéshez, másrészt nagyban hozzájárulnak az aerodinamikai funkcióihoz. A Hyundai jellegzetes kaszkád hatszögletű hűtőmaszkja olyan erős, háromdimenziós kialakításúvá vált, amely kiemeli az autót a tömegből.  


Az újratervezés során elsősorban az autó arányait és hangsúlyait változtatták meg, így az új forma még álló helyzetben is jóval dinamikusabbnak mutatja az autót. Az autó kiállása az eddigieknél jóval erőteljesebb, nagyobbak lettek a sárvédők és a kerékdobok is. Az A oszlop tetejét hátrébb helyezték és mostantól közvetlenül csatlakozik a motorháztető és az övvonal ívéhez. A 18 colos kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokban rendelkezésükre álló teret, míg fent az alapszíntől eltérő, sötét fényezéssel is elérhető tetővonal az egyedi profilkép érdekében lejjebb került. A hátsó sárvédőív még inkább kupészerű, míg a hátsó kialakításban nagyobb szerep jutott az agresszív diffúzor formaelemének. A LED hátsó fények modernségükkel tovább erősítik a kupészerű hátsó kialakítást   


A Veloster aszimmetrikus külső megjelenése ezúttal már az autó belső kialakításában is megjelenik, hiszen a műszerfal a vezető felé fordulva fokozza a vezetőorientált kialakítás, amit a Turbo modellek eltérő színű műszerpultja tovább fokoz. Ráadásul az összes felszereltségi szint egyedi színeket, anyagokat és betéteket is tartalmaz, amely a variálható árnyalatokkal és szövetmintákkal együtt valóban egyénivé tudja tenni a Veloster megjelenését.  


Az új Veloster amerikai változata kétféle benzinmotorral kerül forgalomba. Az alapváltozatot egy 2.0 literes, 147 lóerős, Atkinson ciklusú szívómotor képviseli, amely elsősorban alacsony fogyasztásával és tiszta üzemével tűnik ki. Ehhez a változathoz egy hatfokozatú manuális, vagy egy szintén hatfokozatú hagyományos automata sebességváltó kapcsolódik, ez utóbbihoz pedig három vezetési mód (Normál, Sport, vagy Smart) is jár. A Turbo modellek motorházában az elődhöz hasonlóan egy 201 lóerős 1.6-os T-GDI erőforrás dolgozik, amelynek nyomatékmaximuma teljes gázadásra túltöltéssel eléri a 275 Nm-t.  Ehhez a változathoz rendelésre már hétfokozatú duplakuplungos váltó is kérhető kormánykerékre szerelt váltófülekkel és aktív hangrendszerrel, amely a motor beszívó és kipufogóhangjait az utastérbe vezetve jelentősen hozzáad a vezetési élményhez. Később várhatóan a koreai és más globális piacokon egy 1.4 literes, T-GDI erőforrás is elérhető lesz, 140 lóerős teljesítménnyel. 


A Hyundai Veloster premierje során bemutatták az N sportmárka első amerikai típusát, a Veloster N-.t. Az N sportmárka i30 N-nel kinyilvánított alapvető esszenciája továbbra sem változott: A Veloster N tervezése során is elsősorban a vezető szívverése, és ezáltal az élvezet fokozása volt mérvadó, kevésbé a fordulatszám, vagy a köridők teljesítése, miközben az autó megőrizte hétköznapi vezethetőségét is. Az autó ugyanazt a 275 lóerős T-GDI turbómotort kapta meg, ami az i30 N modellt is hajtja. 


A Veloster N jellegzetesen karakteres első megjelenése, külső spoilercsomagja, Michelin Pilot SuperSport gumikra szerelt 19 colos alufelnijei pedig már messziről megkülönböztetik a csúcsmodellt az alacsonyabb teljesítményű Veloster modellektől. Hátul egy nagy N Sport légterelő szárny is megjelent, míg a többitől eltérő kialakítású diffúzor mellett a két nagyméretű kipufogónyílás nem középen, hanem kétoldalt kapott helyet.    


Belül a Veloster N különleges formatervezésű, nagyobb oldaltartást biztosító első sportüléseket, N sportkormányt, váltógombot, N logós küszöbvédő lemezeket és N műszeregységet kapott. A belső kárpitozásban visszaköszön az N sportmárka kék színű betétei, viszont amennyiben menet közben a motor fordulatszáma megközelíti a piros határt, az N műszerfalán egy progresszív fokozatváltási jelzés figyelmezteti a vezetőt a sebességváltást követő maximális gyorsulás érdekében.


Az új Veloster természetesen örökölte a Hyundai összes olyan aktív és passzív biztonsági rendszerét, amit a vállalat jelenleg kínálni tud. Minden Velosterben alaptartozék a hat légzsák, négy tárcsafék, fékasszisztenssel felszerelt blokkolásgátló, menetstabilizáló és a járműstabilitás-vezérlés is. Emellett széria a dinamikus segédvonalakkal felszerelt tolatókamera, a rendelhető, vagy felszereltségfüggő tartozékok között pedig megtaláljuk az első vészfékasszisztenst, a sávtartó rendszert, a holttérfigyelő rendszert, a mögöttes keresztirányú forgalomfigyelő rendszert, a távfény-asszisztenst és a fáradtságfigyelő rendszert is sőt, akár vezeték nélküli mobiltöltő, Head-up kijelző is kérhető. A Turbo modellekhez ezen felül távolságtartó sebességtartó automatika is elérhető. 


Az új Hyundai Veloster gyártása idén márciusban veszi kezdetét a dél-koreai Ulsanban, míg a Veloster N sportverzió összeszerelése 2018 szeptemberében indul meg ugyanott. Sajnos a hírek szerint az új generáció forgalmazását Európában nem tervezik. 


Forrás:  hyundainews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését