Csendesen ünnepelte évfordulóját a Hyundai


A Hyundai Motor Group idén hatalmas nemzeti parádé helyett csak csendesen emlékezett meg a konszern 50. évfordulójáról. 

Egy évtizede a Hyundai egy vadonatúj egyedi logót készített a vállalat fennállásának negyvenedik évfordulójáról, amit a vásárlók számára rendezett különböző sport- és kulturális események egészítettek ki. Idén viszont semmi ilyen vásárlói vagy dolgozói méltatás nem történt, mindössze a dolgozók kaptak egy szabadnapot. "Nem tartunk semmilyen rendezvényt az 50. évforduló tiszteletére" - mondta a Hyundai Motor szóvivője. 

Iparági szakértők szerint a Hyundai csendes évfordulójának hátterében leginkább a vállalat olyan külső és belső problémai húzódhatnak meg, mint a gyengülő globális értékesítési eredmények és a szakszervezettel  folytatott sikertelen bértárgyalások.


November végéig a Hyundai 664 268 autót tudott értékesíteni Kínában, ami 33,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenés hátterében a Koreába telepített rakétavédelmi rendszer miatt Szöul és Peking között kialakult diplomáciai feszültség húzódik. De nem sokkal jobb a helyzet az Egyesült Államokban sem, ahol november végéig 12,7 százalékkal kevesebb, 621 961 Hyundai kelt el. 

Ráadásul a koreai Közlekedési Minisztérium arra utasította a Hyundait, hogy több mint félmillió Sonata és 400 ezer Grandeur modellt hívjon vissza a blokkolásgátló és menetstabilizáló rendszer nem megfelelő működése miatt.


Mindezeken túl a Hyundai továbbra is küzd munkaügyi szakszervezetével. Az autógyártó ugyanis fennállása óta először annak ellenére nem tudott az év vége előtt megegyezni dolgozói érdekképviseleti szervezetével a munkásoknak járó juttatásokról, hogy a két fél hónapok óta már 41 
alkalommal ült le a tárgyalóasztalhoz. 

"Ha ez a konfliktus az új évben is folytatódik, a Hyundai elvesztheti versenyképességét s globális autópiacon" - mondja Pil-soo Kim, a Daelim egyetem autóipari professzora. Hozzátette, további kihívást jelent az elektromos és az önvezető járművek fejlesztése, valamint a termelékenységet növelő új piaci lehetőségek kihasználása is.


A Hyundai ezekre a kihívásokra kutatási-fejlesztési részlegének megerősítésével válaszolt. A vállalatnál idén az előléptetett dolgozók száma 10 százalékkal csökkent, de a 310 előléptetésből 137 fő a fejlesztési részlegen jutott feljebb a ranglétrán. "Ezzel a lépéssel gyorsabban tudunk reagálni a külső változásokra és vezető helyet szerezhetünk a jövő autóiparában" - mondta a Hyundai egyik tisztségviselője. 

Forrás: theinvestor.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését