Hivatalos előzetesen a Hyundai Santa Fe
A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első előzetest a vadonatúj, negyedik generációs Santa Fe modelljéről, amely februárban tartja világpremierjét, majd Genfben mutatkozik be élőben a nagyközönségnek.
A negyedik generációjába lépő vadonatúj Hyundai Santa Fe elődei sikertörténetét folytatja. Az autó prototípusait már számos alkalommal sikerült lefotózni a világ több pontján, köztük a Nürburgring versenypályáján, legutóbb pedig Észak-Európa havas útjain tesztelték az új modell hidegtűrő képességeit.
Már a kémfotókon is látható volt, ami most, az előzetes alapján bizonyossá vált, hogy az új Santa Fe számos jellegzetes karaktervonását a kisebb Kona crossover ihlette. Az előzetes fotón is látható a nappali menetfény szűk LED csíkja és ahogyan a Kona esetében is, a főfényszóró a Santa Fén is alatta került elhelyezésre.
Az is jól láthatóvá vált, hogy az autó oldallemezei a sárvédőíveknél fekete fényezetlen burkolatokat visel, akárcsak a Kona. Ez egyrészt erősíti az autó terepjáró jellegét, másrészt védelmet is ad az esetleges sérülések ellen. Hátrébb haladva az oldalról leginkább érdekesnek mondható hátsó lámpatest tűnik fel.
A Hyundai nyilatkozata szerint az autóban a vállalat által kínált Smart Sense aktív biztonsági technológiák teljes tárháza megtalálható lesz. Ezen technológia legújabb eleme a Hátsó Utasfigyelmeztető rendszer (Rear Occupant Alert), amely figyelmezteti a vezetőt, amennyiben kiszállás után valaki még a hátsó üléseken maradt. Emellett a Hátsó Keresztirányú Forgalomfigyelő rendszert egy automatikus fékkel is kiegészítették.
Az autó motorizáltságáról továbbra sem lehet biztosat mondani, de talán az egyetlen biztos pont a 2.2 literes turbódízel motor, amely továbbra is a kínálat része marad. A benzinmotorok terén a Tucson 200 lóerő körüli maximális teljesítményű 1.6 literes T-GDI motorját emlegetik, de szóba kerülhet a nagyobb, 2.0 literes turbós egység is. Korábban arról is keringtek pletykák, hogy egy kisebb, 1.7 literes CRDi dízelmotor is kerülhet az autóba, amihez 48 voltos lágyhibrid rendszert is kapcsolnának.
Forrás: hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!