CES 2018: Életmentő önvezető funkciót mutatott be a Hyundai


A Hyundai csoport Mobis vállalata a CES 2018 kiállításon mutatta be vadonatúj DDREM technológiáját, amely akkor is képes irányítani a járművet, ha annak vezetője elalszik vagy elveszti eszméletét. 

A Hyundai Mobis DDREM (Eszméletlen Vezető Mentő és Kivezető Manőver - Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) technológiája három körülményt folyamatosan figyelve észleli, amennyiben az autót vezető személy rosszul lesz és segítségre van szüksége. Amennyiben ezt érzékeli, a DDREM rendszer átveszi az autó irányítását,  felméri az autó környezetét és egy forgalmi szempontból biztonságos helyen állítja meg azt.


Az AAA Közlekedésbiztonsági Alapítvány becslése szerint az Amerikában bekövetkezett baleseti halálesetek 20 százalékában - nagyjából 7 ezer halálesetben - a vezető álmossága is közrejátszott. A Mobis DDREM technológiája révén ezen életek többsége megmenthető lett volna. "Ahogyan közeledünk az autonóm járművezetés biztonságos működéséhez  viszonylag gyorsan elérhetjük az életmentő 4-es szintű autonóm technológia személyautókba építését" - mondja David Agnew, a Hyundai Mobis észak-amerikai autonóm járműtechnológiai fejlesztési részlegének igazgatója. "Klinikai megközelítéssel fejlesztettünk: alapjában véve egy "gyógymódot" kerestünk az álmossággal együtt járó sérülésekre és halálra. Ezen megközelítésen keresztül úgy építettük fel a technológiát, hogy hogy az sok életet menthet meg és biztonságot nyújt a vezetőknek és utasainak egyaránt." 


A DDREM három azonosító jelet használ ahhoz, hogy meghatározza, a vezető veszélyben van-e és összeveti a tapasztalt tényezőket a saját adatbázisába betáplált tényezőkkel. Egy infravörös kamera folyamatosan figyeli a vezető arcát és szemmozgását annak érdekében, hogy megállapítsa, a vezető az úton tartja-e a szemét, illetve változik-e a pislogásának üteme és egyéb, álmosságra utaló jeleket is megfigyel. A kamerát a Mobis minden lehetséges körülményre felkészítette, így az akár a szemüvegesek esetében is használható.  


A technológia a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerek (ADAS) kulcsfontosságú azonosítóit keresi - ha a vezető a sávban ide-oda mászkál, átlépi a sávelválasztó vonalat, cikkcakkban halad, vagy épp olyan hibákat követ el, amelyek egy balesetet is előidézhetnek, és amennyiben a DDREM úgy érzékeli, a vezető elaludt, az autó a 4-es szintű autonóm vezetéstámogatási szintet helyezi üzembe. A szoftver használatba veszi a jármű hardverében már ma is beépített eszközöket - köztük az elektromos fékrendszert, az elektromos szervokormányt, a radarokat és kamerarendszereket - valamint az alap feltérképezési és GPS rendszereket annak érdekében, hogy meghatározzon egy biztos helyet az autó lehúzódásához és megállításához. A legtöbb "mentési" esetben a DDREM rendszernek csupán kevesebb, mint egy mérföldnyit kell átvennie a teljesen autonóm vezetést, minimalizálva az önvezető rendszer összetettségét. 


Miközben a gyári beszállítók és technológiai vállalatok egymással versengve 4-es és 5-ös szintű önvezető rendszereket igyekeznek piacra dobni, a beszélgetések középpontjában az összetettség, az infrastruktúra és a kormányzatok hozzáállása szerepel. Mivel a DDREM kizárólag az életmentés céljából használja önvezető képességeit - semmint pusztán kényelmi technológia - a megoldást sokkal hatékonyabban és hamarabb jelenhet meg az új autókban.    


A mostani DDREM fejlesztés korlátozottan képes felismerni és menteni az álmosságból fakadó vezetési helyzeteket, ám a vállalat tervei szerint a koncepciót továbbfejlesztve olyan kritikus helyzetekben is működne, mint az orvosi vészhelyzetek,pl. görcsök, ájulás vagy szívmegállás. Ahogyan az autonóm technológia fejlődik, a DDREM képességeit úgy fejleszthetik tovább, hogy az képes legyen egy ilyen orvosi vészhelyzetben az autót közvetlenül a legközelebbi kórházhoz eljuttatni. 

A DDREM mellett a Hyundai Mobis az autonóm, környezetbarát és infotainment technológia további érdekességeit is bemutatta, többek között az e-sarok modult, a felugró kormánykereket és a holografikus virtuális titkárt. A látogatók ezen új technológiai vívmányokat különböző módszerek, a videón és demonstrációs autók mellett virtuális valóság igénybevételével is megtapasztalhatják.  

Forrás: businesswire.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei