Vezetőváltás készül a Hyundainál?

     
A Hyundai Motor legifjabb vezetője, az alapító unokája, Eui-sun Chung egyre többször jelenik meg a vállalat hivatalos eseményein, amely az utóbbi időben a vezetőváltásra utaló találgatásokra adott okot.

Tavaly június elején Mong-koo Chung, a Hyundai Motor elnökének fia, Eui-sun került a figyelem középpontjába azzal, hogy a 47 éves unoka egy szál farmerban és fehér pólóban jelent meg a színpadon és mutatta be a Hyundai első kistere3pjáróját, a Konát. Az előre megrendezett marketingesemény ugyan egyértelműen a Hyundai fiatalabb ügyfeleinek szólt, a jelenet különös érzetet keltett az idősebb, kimérten kommunikáló és mindig passzentos öltönyöket viselő vállalatvezetőkhöz szokott közönség számára.     


Attól kezdődően az ifjú Chung 79 esztendő apja helyett egyre többször jelent meg nyilvánosan a Hyundai Motor képviselőjeként. Elkísérte Amerikába Dél-Korea nemrég megválasztott új elnökét, több sportszervezetben vállalat szerepet és megválasztották a koreai íjászszövetség elnökének is, mind olyan szerep, amit korábban évekig apja töltött be, júliustól pedig ő vezette a kétévente megrendezésre kerülő és a Hyundai külföldi tevékenységét értékelő találkozót. Szilikon-völgytől Izraelig a harmadik generációs örökös havonta kétszer utazott külföldre azért, hogy ellenőrizze a Hyundai világszintű tevékenységét és azért, hogy közben a vállalat jövője érdekében más vállalatokkal együttműködésre törekedjen.      


A keményen dolgozó utód képe a megfigyelőkben egyetlen kérdést vetett fel: Vajon arra készül, hogy átvegye apja szerepét?  Pletykák kaptak szárnyra arról, hogy az elnök nincs jó egészégi állapotban és már képtelen a napi munkavégzésre. Egy vállalati vezető azonban tagadja ezt, mondván, hogy az elnök jelenleg a Hyundai egy „nagyobb látképén” dolgozik és ahogy mindig, úgy mostanában is pontban reggel fél hétre megérkezik irodájába. Az alelnök éppen ezért került mostanában reflektorfénybe.   


A felkészült utód hírnevét szerző ifjabb Chung ugyan valóban sikeresen megerősítette a Hyundai testvérmárkája, a Kia Motors hírnevét, ám Eui-sun mostani lépései „gyakorlatilag ne jelentenek semmit”, legalábbis Ju-gun Park, a szöuli CEOScore vállalatfigyelő cég vezetője szerint. Az ifjabb Chung ugyanis csupán kis lépéseket tett a soport kulcsfontosságú egységeiben lévő részesedésének növelésére. A Hyundai Motor részvényeinek 2,3 százalékát birtokolja, miközben a Hyundai Mobisból semmit. Apja a Hyundai Mobisban szerzett 7 százalékos részesedésével vezeti a csoportot. 


Gyakorlatilag semmi sem változott a csoport vezetésében, kivéve azt az eseményt, amikor néhány éve 10 milliárd dollárért megszerezték a Szöul déli részén fekvő egyik telket. „Ez azt jelenti, még nem dőlt el semmi. A Hyundai rossz értékesítési eredményei szintén rizikót jelentenek a tulajdonos család számára” – mondja Park. A csoport legnagyobb problémája a jelenleg a koreai kormányzat részéről érkező nyomás a csoport kereszttulajdonlási struktúrájának megváltoztatására.


Eközben az iparág szakértői és a korábbi Hyundai vezetők azt állítják, az ifjabb Chung képes volna átalakítani a Hyundai mélyen gyökerező hierarchiarendszerét és kreatív jövőképet tudna felmutatni. Ez a merev döntéshozási rendszer akadályozta meg a menedzsmentet, hogy idejében átlássa a piaci változások közeledtét. „Az amerikai vezetés sokat tárgyalt vele arról, hogy ne essen az apja szolgálatában álló ’régi vonalas vezetők’ befolyása alá.”   


A vezetők azt is állítják, hogy a vállalat jövőorientált projektjeinek gyenge teljesítménye is a merev döntéshozatali rendszernek köszönhető, ahogyan az is, hogy a Hyundai amerikai vezetésének jelzései ellenére nem tettek semmit a hobbiterepjárók gyors térnyerésének irányába és a felső vezetők figyelmen kívül hagyták a limuzinok iránti kereslet visszaesését.     

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését