Már Koreában is rendelhető a Hyundai elektromos terepjárója


Miközben a General Motors bejelentette, hogy idén 5 ezer Chevrolet Bolt EV érkezhet Koreába, a Hyundai Motor megkezdte az előrendelések felvételét legújabb villanyhajtású modelljére.

Tavaly mindössze 600 darab elektromos meghajtású Chevrolet Bolt érkezett Dél-Koreába, miközben a helyi kereslet ennél jóval több autót is felszívott volna. Ez nem is csoda, hiszen az Európában Opel Ampera-e néven forgalmazott típus egy feltöltéssel 383 kilométert képes megtenni, 60 kWh kapacitású akkumulátorát pedig villámtöltővel egy óra alatt lehet 80 százalékos szintre feltölteni.

A GM Korea hivatalos árlistája szerint a Chevrolet Bolt EV alapára 45,6 millió koreai won, ám a közlemény szerint a koreai központi és helyi kormányzatok támogatási rendszerének köszönhetően az autó tényleges vételára 27-28 millió won között lehet. A nyilatkozat szerint a GM célja, hogy ezzel a mennyiséggel megszerezze a koreai villanyautó-piac első helyét.  

Ezt azonban az ország legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor sem hagyhatta szó nélkül, ezért a GM sajtóközleményével egy időben bejelentette, hogy megkezdték az előrendelések felvételét a vállalat vadonatúj Kona kisterepjárójának elektromos változatára, amellyel együtt nyilvánosságra hozták az új villanyautó fontosabb paramétereit is. A vállalat szóvivője szerint annak érdekében teszik mindezt, hogy ezzel megőrizzék vezető pozíciójukat a helyi piacon.    


A Hyundai Kona régóta várt elektromos változata az eddig ismert benzines modellekhez képest külsőleg is némileg módosult, amely miatt az autó hossza 15 mm-rel 4 180 mm-re, magassága 5 mm-rel 1 555 mm-re nőtt, miközben az 1 800 mm-es szélesség és a 2 600 mm-es tengelytáv változatlan maradt. A méretekből az is látszik, hogy a Hyundai kisterepjáró dimenzióiban valóban igen közel áll a Chevrolet Bolt EV-hez (H/Sz/M: 4 170 mm/1 770 mm/1 600 mm, tengelytáv: 2 600 mm). Ráadásul a Bolt akkumulátorait is az LG Chem szállítja. 

Az autó teljes elektromos hajtásláncát (akkumulátorát és villanymotorját) az LG Chem gyártja. A korábbi hírekkel ellentétben a villanymotor teljesítménye akkumulátorkapacitástól függetlenül 201 lóerő, maguk az akkumulátorok pedig 39,2 és 64 kWh kapacitásúak lehetnek. Ennek megfelelően a kisebbik akkucsomaggal a hatótáv 240, míg a nagyobbikkal 390 kilométer lehet. Ráadásul ezek a számok a koreai teszteredmények alapján születtek, amelyek sokkal közelebb állnak a valóságban elérhető hatótávokhoz.

Amerikai vetélytársával szemben azonban a Hyundai Kona Electric számos ponton jobbnak tűnik. Hyundaiként az autó egészére érvényes 5 éves, kilométerkorlát nélküli alapgaranciája (az akkukra vállalt 8 éves vagy 200 ezer km-es garanciájával kiegészülve) máris nagyvonalúbb, ám a Kona jóval hatékonyabb is lesz a Boltnál. Az LG legújabb fejlesztésű (NCM 811) akkucelláival a teljes akkucsomag legalább 150 kilogrammal könnyebb, mint a most a Boltban rendelkezésre álló (NCM 622) változat. Ezenfelül a Kona Electricben lesz hőszivattyús fűtőrendszer is, amely hidegben jóval kevesebb energiát igényel az autó fűtéséhez.


Azzal, hogy a Kona Electric könnyebb, nemcsak a hatékonyság javul, de ez jelentős mértékben hozzájárul az autó jobb menetteljesítményeihez is. Vagyis kevesebb idő szükséges majd az autó felgyorsításához, de emellett rövidebb lehet a fékút is. Ráadásul a Hyundai a többi változathoz hasonlóan a Kona Electrichez is elérhetővé teszi a vállalat összes aktív és passzív biztonságtechnikai felszerelését, miközben a Chevrolet Bolt EV biztonsági felszereltsége ebből a szempontból elég hiányos. És mivel lesz kisebb akkumulátoros változat is, ezáltal a koreai modell jóval olcsóbb is lehet.

Dél-Koreában támogatások nélkül a Kona Electric listaára felszereltségtől függően 43 és 48 millió won (kb. 10,1 és 11,3 mFt) között lesz, ez azonban a különböző központi és helyi kormányzatok támogatásai révén a vállalat szóvivője szerint akár 20 millió won (kb. 4,7 mFt) körüli összegre is csökkenthető lesz.

A Hyundai Kona jelenleg benzines erőforrásokkal készül a Hyundai Szöultól 414 kilométerre lévő, Ulsanban található fő gyártóbázisán. Ugyanott gyártják az Ioniq modellcsaládot is, amely a világ első olyan modellje, amely háromféle villanymotoros hajtással (hibrid, plug-in hibrid és elektromos) készül.     


Korea legnagyobb autógyártója azt ugyan nem árulta el, mikor mutatják be hivatalosan a Kona elektromos változatát, ám annak első példányai még az első negyedév vége előtt megérkeznek a Hyundai hazai kereskedéseihez. A Genfi Autószalont követően az új modell Európában is bevezetésre kerül, ezután következik Észak-Amerika és a világ többi része.

És mivel az Opel Ampera-e jövője Európában továbbra is bizonytalan, a Hyundai igen sok európai vásárló számára jelenthet elfogadható alternatívát. Ha pedig a koreai gyártó kapacitásbővítésről szóló előzetes hírei beigazolódnak, a Hyundai az Ioniq Electric-kel szerzett kellemetlen tapasztalatai után elég autót is tud majd gyártani a megnövekedett igények kielégítésére.   

Forrás: yonhapnews.co.krpushevs.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei