A központban és a gyárban is tesztelik a Hyundai frissített terepjáróját
A Hyundai idén frissíti legnépszerűbb hobbiterepjáróját, a Tucson tesztpéldányai pedig nemcsak a vállalat németországi fejlesztőközpontja, de a csehországi gyár közelében is felbukkantak.
Nincs még egy olyan szegmense az autiparnak manapság, mint a hobbiterepjárók és crossoverek és ezt a Hyundai is megtapasztalhatta, hiszen az ix35-öt felváltó, 2015-ben bemutatott Tucson pillanatok alatt a vállalat legnépszerűbb termékévé vált. Ám a konkurensek sem pihennek, ezért a Hyundai idén piacra dobja a Tucson ráncfelvarrott változatát, hogy a modell továbbra is hozza a tőle elvárt szintet.
A korábban Koreában lefotózott Tucsontól eltérően most egyszerre két helyről is érkeztek fotók, amelyeken a vastag álcázás alatt a Tucson frissített változatát tesztelik. Ráadásul a két autó az álcázás ellenére is látható módon eltér egymástól, amely lehet csupán fejlesztési sajátosság, de utalhat arra is, hogy a jövőben eltérő megjelenéssel is megkülönböztetik a Tucson különböző változatait.
A csehországi Nosovicében található Hyundai Manufacturing Czech gyártóbázisától nem messze, Český Těšín városának egyik lakótelepi parkolójában lefotózott tesztpéldány első és hátsó kialakítását fedték le takarólemezekkel, amelyek alatt kikandikáló részletek nem igazán tűnnek újdonságnak.
Közelebbről szemlélve persze feltűnik, hogy a hűtőmaszk ugyan megőrizte három vízszintes pálcáit, ám azok a korábbiaknál vékonyabbnak tűnnek, köztük pedig megjelent a legutóbb a Nexo modellen is látott hullámos mintázat. A lökhárító ugyan nagyrészt azonos a korábban megismertekkel, ám a hűtőmaszk oldalán megjelent a Hyundai márkaarculatának megfelelő kaszkád, azaz ívelt oldalvonal és mintha a fényszórók is kissé megváltoztak volna. Hátul nem lehet látni semmilyen változást, a parkoló autó műszerfalát pedig gondosan eltakarták a kíváncsiskodók elől.
Ehhez képest a fejlesztőközpont közelében lencsevégre kapott Tucson prototípus egy egészen másfajta hűtőmaszkot kapott. A vízszintes pálcák eltűntek, helyette egy nagy méhsejtszerű mintázat tűnik ki a takaróponyva hálója alól. Az egész megjelenés olyan,mint amit korábban a Kia legújabb modelljein láthattunk már. Alatta kicsit nehezebb észrevenni, de az alsó légbeömlő nyílása is átalakult
Hátul kicsit jobban láthatóak a hátsó lámpák, amelyek új mintázatot viselnek, alattuk pedig a lökhárítót is kissé átrajzolták a tervezők. További változásokra nem nagyon számíthatunk, általánosságban az borítékolható, hogy a tervezők óvatosan nyúlhattak csak hozzá a Tucson formavilágához azért, hogy az megőrizze eredeti jellegét és ezzel vonzerejét.
Belül sem lehet forradalmi változásokra számítani, inkább csak apróbb finomítások történhettek a Tucson utasterében. Az autó a frissítéssel megkaphatja a Hyundai legfrissebb technológiai újításait, így pl. olyan eszközökkel bővülhet a Tucson ellátmánya, mint a fáradtságfigyelő rendszer, a fejlettebb vészfékrendszer, stb.
Motorok tekintetében sem várható semmilyen forradalmi változás, csupán a mostani erőforrások továbbfejlesztése várható. A kétféle hengerűrtartalmú, háromféle teljesítményszinttel elérhető 1.7-es és 2.0 literes dízelmotorkínálat mellett megmarad az 1.6-os T-GDI, viszont az 1.6-os szívómotort a kisebb,1.4-es T-GDI egységre cserélhetik, bár erről hivatalos információ egyelőre nincsen. Habár sokan várják, ebből a generációból valószínűleg már kimarad a hibridhajtás, ám a teljesen új generáció a hírek szerint már 2020-ban megérkezik.
Azt szinte mindenki tudja, hogy a Hyundai Tucson új változata még idén megérkezik, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mikor. Mivel a prototípusok egyikét már a gyár közelében próbálgatják, így könnyen elképzelhető, hogy még az év első felében megismerhetjük az új Tucsont.
Forrás: motor1.com, autorevue.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!