Szerény növekedést tervez a Hyundai idén


A dél-koreai Hyundai csoport tavalyi eredményénél 2018-ban mindössze 4 százalékkal több autót tervez eladni, amely azt sugallja, hogy a hiányos hobbiterepjáró kínálata miatt az autógyártó lassú növekedésre számít az Egyesült Államokban és Kínában.

A Hyundai Motor és leányvállalata, a Kia Motors szerint várhatóan az Egyesült Államokban és Kínában is lassulni fog a két márka iránti kereslet, ezért a 2017-ben elért 7,25 millió darabbal szemben idén mindössze 4 százalékkal több, 7,55 millió autó értékesítését tűzték ki célul. "A piaci környezet várhatóan nehézzé válik a főbb piacok, így az Egyesült Államokban és Kínában lassulása, illetve a globális gazdaság és a piaci protekcionizmus miatt elhúzódó lassú növekedés okán" - áll a Hyundai közleményében.

A 2017-es értékesítési eredmény 7 százalékkal kevesebb, mint a 2016-os eredmény és jócskán alulmúlja a csoport által eredetileg tervezett 8,25 millió darabot. Ráadásul ez immár a harmadik egymást követő olyan év, amikor a Hyundainak nem sikerül teljesítenie kitűzött céljait. A mostani eredmény mögött a kínai és amerikai vásárlók limuzinok helyett a terepjárók iránt növekvő érdeklődése húzódik meg 


A Koreába telepített rakétavédelmi rendszer miatt Kína és Dél-Korea között kialakult  diplomáciai feszültség szintén nem tett jót a Hyundai csoport eladásainak, habár azóta a két fél megegyezett a helyzet rendezéséről. "A Hyundai és a Kia idei évre tervezett céljai a vártnál alacsonyabbak. Ez egy konzervatív célnak látszik, ami tükrözi, hogy a vállalat csak lassan tudja eladásait visszanyeri Amerikában és Kínában" - mondja Jin-woo Kim, a Korea Investments &  Securities elemzője.  

A zord jövőképet akkor hozták nyilvánosságra, amikor a koreai won a dollárral szemben éppen hároméves csúcspontjára emelkedett és ezzel a koreai exportőrök versenyképességét veszélyeztetik a közben gyengülő japán jennel szemben. Kínaban emellett a kis hengerűrtartalmú motoros autókra kivetett adók csökkentése szintén negatívan hathat a Hyundai limuzinokkal teli kínálatára. 


Miközben a Hyundai Motor több hobbiterepjárót tervez bemutatni az Egyesült Államokban és Kínában, elemzők szerint az olyan új modellek, mint pl. az új generációs Santa Fe máris elkésett ahhoz, hogy érdemben befolyásolni tudná a jövő évi eredményeket. A Hyundai Motor Group elnöke,  Mong-koo Chung közleményében úgy fogalmazott,  hogy a vállalat "aktívan új piacokra merészkedik", mint amilyen Délkelet-Ázsia, mivel itt kisebb a protekcionizmus, mint máshol. 

A 79 éves Chung immár másodszor hagyja ki addig elmaradhatatlan újévi köszöntőjét sőt, 2016 decembere, azaz több mint egy éve nem jelent meg semmilyen hivatalos Hyundai eseményen sem. Ehelyett idén is közleményt adott ki, amelyben bejelentette, az autógyártó idén 12 új vagy frissített modellt tervez bemutatni.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését