CES 2018: Jövőre jön a Hyundai hiperkapcsolt autója


A Hyundai Motor és a Cisco bejelentette, hogy 2019-re olyan hiperkapcsolt szériaautó bemutatását tervezik, amely már a következő generációs hálózatot használja majd.

A Hyundai és a Cisco,vagyis egy autógyártó és egy információ-technológiai vállalat egyedülálló együttműködése az autók fokozódó adatigényeinek technológiai megoldásaira fókuszál, amely az autonóm és konnektivitási igények miatt a közeljövőben exponenciálisan növekszik. A Hyundai és a 
Cisco arra összpontosít, hogy a korlátozott CAN-BUS rendszerektől az Ethernet alapú kommunikáció irányába mozduljanak,amivel az átviteli sebesség másodpercenként akár 1 GB-ra is emelkedhet. Az Ethernet-alapú szoftverek az integrált adat-ellenőrzést is el tudják végezni, amely rugalmasan bővíthetővé teszi a kapcsolatokat azért, hogy a jármű részére különböző helyekről egyszerre érkező nagy mennyiségű adatokat kezelni tudja. 


A Hyundai és a Cisco egy olyan új platformot hozott létre, amely a járműnek biztonságos hozzáférést tud biztosítani az összes adathoz. A platform az 1 GBps felépítés első generációját és az Ethernet Qos rendszerét használja, amely lehetőséget ad a maximális sávszélességre és egyéb képességekre. Ez egy jól konfigurálható és biztonságos rendszer – és rugalmas tervezést és új szolgáltatások bevezetését is lehetővé teszi. Ez egyúttal felgyorsíthatja az innovációt, vezeték nélküli frissítéseket kínálhat és az új funkciók piacra jutását is felgyorsíthatja. 

"A Hyundai Motor Group globális technológiai vállalatokkal folytatott folyamatos együttműködésünk a vállalatunk 'Nyitott Innováció' szellemiségének bizonyítéka, amely felkészít bennünket a vezető szerepre, miközben a közlekedés és mobilitás páratlan fejlődésen megy keresztül" – mondta Seung-ho Hwang, a Hyundai Motor Group alelnöke. "A Ciscoval folytatott együttműködésünk ezen erőfeszítéseink kiemelkedő példája, amelynek révén 2019-ben bemutatjuk közösen fejlesztett első összekapcsolt járműtechnológiával felszerelt modellünket."


A Szoftver Értelmezésű Jármű (Software Defined Vehicle –  SDV) platform egy beépített hálózat, amely az adaptív technológiák alapjaként szolgál. Emellett integrált, továbbfejlesztett biztonságot és teljes körű hálózatot is kínál. Az SDV j, nagy sebességű szolgáltatásokat tesz lehetővé a szoftver és a hagyományos hardver integrációjával. 

Az IP és Ethernet szolgáltatások lehetővé tételével a hagyományos buszos eszközök képesek az új Ethernethez kapcsolódó eszközökkel és szolgáltatásokkal is együttműködni. A Ciscoval folytatott munka során a Hyundai Motor biztosítja, hogy saját összekapcsolt járműinfrastruktúrája képes illeszkedni a V2X (Jármű és bármi kapcsolata) új innovációihoz, amely sokkal biztonságosabb autonóm utazást és"okos közlekedés" szolgáltatások igénybevételét teszi lehetővé. Az összekapcsolt járműplatform így képes fejlődni és arra is, hogy az intelligens hálózatok, a dolgok internete és az internet protokoll technológiák révén  összeköttetést hozzon létre bármivel, legyen az a vezető otthona, irodája, közlekedési infrastruktúra, vagy más járművek. 


"A Cisco örömmel kínálja általánosított hozzáállását az autóipar számára,amely segíti az innováció felgyorsítását és növeli a vásárlói értéket. A rugalmas, áttekinthető és biztonságos platform létrehozásával lehetőséget adunk az autógyártóknak arra, hogy jobb autókat készítsenek" - tette hozzá Ruba Borno, a Cisco alelnöke. 

A Hyundai és a Cisco 2016-ban állapodott meg a közös fejlesztésről és a 2017-es CES alkalmával a hiperkapcsolt jármű bemutatásával mindketten közösen osztották meg az összekapcsolt mobilitással kapcsolatos víziójukat. A két iparágvezető megegyezett abban, hogy a közlekedés következő lépcsőfokának rendelkeznie kell egy új és innovatív kommunikációs infrastruktúrával és ehhez rugalmas és biztonságos platformokra és okosautó-megoldások építésére is szükség van. A Hyundai saját fejlesztési csapata 2013 óta az alap technológiáján dolgozik, amelybe beletartozik a "Hyundai Autó Felhő", a Kapcsolt Autó Operációs Rendszer (ccOS) ésa Kapcsolt Autó Szervíz Platform (ccSP).A Hyundai Motor más kapcsolt járműtechnológiákon és a hozzákapcsolt szolgáltatásokon is dolgozik, mint az okostelefonos és okosotthonos szolgáltatások, intelligens távirányítás, teljesen autonóm vezetés, okos közlekedés funkciók és mobilitási központok. A járműbe épített hálózati szoftver 2019-es bemutatkozásával a Hyundai további kulcsfontosságú technológiában veheti át a vezető szerepet. 

Forrá: hyundainews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei