A legjobb ötben végzett a Hyundai Motorsport Monte Carlóban


A rali-világbajnokság idei nyitófutamán a híresen nehéz Monte Carló ralin a Hyundai Motorsport bekerült a legjobb öt közé, miközben néhány szakaszgyőzelemmel újra megmutatták az i20 Coupe WRC képességeit.  

Miután a spanyol Dani Sordo szombaton egy árokban landolt és még a Rally2 szabályai szerint sem tudta folytatni a versenyt, a Hyundai Shell Mobisl World Rally Team a másik két pilótában, Thierry Neuvilleben és Andreas Mikkelsenben bízhatott. Mindkét pilóta számos nehézséggel küzdött a hétvége során, ám emellett mindketten pozitív eredménnyel szerették volna zárni a szezonnyitó versenyt.    


Thierry Neuville a vasárnapi hajrában még két szakaszgyőzelmet bezsebelt, amivel összesen hatra növelte a csapat megnyert szakaszgyőzelmeinek számát. Miután egy kicsúszásból eredően szombat délutánra a hetedik helyre esett vissza, a belga pilóta szoros küzdelmet vívott Kris Meekével és Elfyn Evansszel. A Power Stage előtt ez a hármas 8,4 másodpercen belül volt, a végére pedig Neuville egy másodperces előnyre tett szert Evans előtt. Ezt követően Esapekka Lappi balszerencséjének köszönhetően az ötödik helyre sikerült befutnia. 


A generátor hibája miatt szombaton csak a Rally2 szabályai szerint induló Andreas Mikkelsen a Power Stage szakasz legjobb teljesítésére koncentrált.  Az utolsó napon extra lágy gumikkal vágott neki a küzdelemnek, ám ez a Col de Turini havas szakaszán hátráltatta az előrejutásban, ám egy másik szakaszon kettős győzelemhez segítette a Hyundai Motorsportot, míg a Power Stage szakaszán harmadik helyen végzett. 


A Hyundai Motorsport számára az elért eredmények nem kielégítőek, ám a Hyundai i20 Coupe WRC modell az ellenfelekkel szemben mutatott képességei alapján a csapat optimistán tekint a szezon következő versenyeire. Öt leggyorsabb szakaszidejével a belga Neuville a legjobb ötben tudott végezni. A dobogós esélyeit elsősorban a rali kezdetén felmerült problémái okozták. 


"A végeredményt tekintve a kezdeti problémák ellenére ez egy jó verseny volt" - mondta Neuville. "Csütörtökön az én hibám miatt négy percre egy hóbuckában ragadtunk, ezek után keményen küzdöttünk azért, hogy amennyire lehet, előrébb jussunk. A Power Stage szakaszon elért pozíció mutatja meg a legjobban, mennyire fontos, hogy a legvégéig keményen nyomjuk. A szombaton történt defekt és a nehéz havas felületek nélkül akár egy dobogós helyezés is elérhető lett volna. Köszönöm a csapatnak a nehéz körülmények között végzett remek munkát. Most pedig a Svéd-ralira koncentrálunk."


A Hyundai Motorsport norvég párosát a Power Stage szakaszon elért eredményei után járom pontot érdemeltek a bajnokságban. 


"A mi ralink már pénteken véget ért, amikor a generátor hibája miatt meg kellett állnunk" - mondja Mikkelsen. "Ezek után az volt a célunk, hogy minél több pontot gyűjtsünk össze a Power Stage szakaszon. Mivel ott nem volt gumicserére és szervizre lehetőség, ezért az volt a stratégiánk, hogy végig lágy gumikkal megyünk a szakaszokon. Tudtuk azt is, hogy a Col de Turini szakasz nehéz lesz, így óvatosan vezettünk és elfogadtuk az időveszteséget. A Power Stege előtti szakaszgyőzelem jó ráhangolódás volt, remek volt megszerezni a két első helyet. Elégedett vagyok a versennyel, mivel nekünk kellett elsőként végigmenni a pályán, ahol az út néha még száradófélben volt. Olyan érzés volt, mintha ez lett volna a legjobb szakaszom száraz aszfalton, ami biztató." 


"Thierry és Andreas egyéni időeredményeiben és erős teljesítményeiben javulást tapasztaltunk az utolsó Power Stage szakaszon" - mondta Michel Nandan csapatfőnök. "Ennek ellenére csak csalódással tudunk visszatekinteni erre a versenyre. Úgy akartuk kezdeni az idei világbajnokságot, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtjük össze Monte Carloban. De különböző okok miatt kevesebbel kellett megelégednünk. A szezon még elég hosszú, de tavalyról azt is tudjuk, hogy a kihagyott lehetőségek miatt büntetés jár, különösen akkor, ha az ellenfelek ennyire erősek. Az első rali nem volt hozzánk kegyes. És újra úgy megyünk el, hogy nem sokat tudtunk megmutatni abból, amire képesek vagyunk. Most át kell rendeznünk a dolgokat és újra nekikezdeni a 2018-as szezonnak a Svéd-ralin." 

Forrás: motorsport-xl.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését