Autópályán tesztelték a Hyundai önvezető kamionját


A Hyundai Motor nemrég Dél-Koreában elsőként végezte el saját fejlesztésű autonóm kamionjának tesztelését, ahol egy vontatmánnyal megrakott Xcient 40 kilométert tett meg a forgalomban és bizonyította a jövőbeli mobilitás alakításában betöltött vezető szerepét.  

A Hyundai folyamatosan növeli befektetéseit a modern infrastruktúra kialakításába azért, hogy a kapcsolódó fejlesztési részlegek számára megfelelően innovatív és fejlett autonóm technológiai környezetet teremtsen és ezzel növelje saját versenyképességeit. A kamionok autonóm navigációja nemcsak olyan vezető innováció, amely átalakíthatja a kereskedelmi logisztika iparát,de várhatóan csökkenti a zsúfolt utakon emberi hibákból bekövetkező komolyabb közlekedési balesetek számát is.   
„Ez a sikeres demonstráció bizonyítja, hogy az innovatív autonóm vezetési technológia használatával a kereskedelmi logisztikai iparág is átalakulhat” – mondta Maik Ziegler, a Hyundai Motor Haszonjármű-fejlesztési stratégiai csoportjának igazgatója. „Ezen a szinten még szükség van a vezetőre ahhoz, hogy bizonyos szituációkban kezelje a járművet, de úgy hiszem, hamarosan elérhetjük a 4-es szintet is, ahogyan folyamatosan fejlesztjük technológiai képességeinket.” 


Az augusztus 21-én megtartott bemutatót egy Hyundai Xcient kamionnal hajtották végre, amely maximálisan 40 tonnával terhelhető meg. A járművet az Autóipari Mérnökök Közösségének (SAE) osztályozása szerint egy 3-as szintű, félig beépített autonóm vezetési rendszerrel szerelték fel, amely emberi beavatkozás nélkül képes azt kormányozni, gyorsítani vagy lassítani és a forgalomban manőverezni. A vezető csak azért volt a fedélzeten, hogy amennyiben arra szükség van, manuálisan beavatkozzon. 

A járművet olyan innovatív technológiákkal szerelték fel, amelyek lehetővé tették, hogy az a sávban maradjon,vagy sávot váltson a közlekedés természetes üteme szerint, észlelje az előtte sávot váltó autókat, alagutakon is keresztülvigye a szerelvényt és a forgalmi helyzetnek megfelelően megálljon, majd újból elinduljon. A bemutatóra a koreai Földügyi, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium első alkalommal adott ki ideiglenes autonóm vezetői engedélyt egy kamion számára .A Hyundai Motor kereskedelmi leányvállalatával, a Hyundai Glovis közreműködésével felhasználta a lehetőséget arra, hogy a logisztikai iparban is tesztelje autonóm vezetési technológiáját.  


A tesztút a Hyundai Glovis alkatrészszállításának leggyakoribb útvonala volt, amely Incheon kikötőjébe vezetett. Ebben egy 40 kilométeres szakasz autópálya volt, amelyet a teherautó egy óra alatt sikeresen teljesített,miközben szigorúan betartotta a szakaszon engedélyezett 90 km/órás sebességkorlátozást.  A Hyundai Motor a jövőben további autonóm navigációs technológiai teszteket  tervez elvégezni különböző területeken, köztük Puszanban is és a vállalat fejlesztési képességeire koncentrálva igyekszik mihamarabb bevezetni azt az autóiba. 

Az Incheon kikötőjébe vezető autópálya még hétköznapokon is nagyon zsúfolt, mivel rengeteg árut visznek a kikötőbe azért, hogy azokat exportálják. Emiatt a járművek autonóm technológiájának és tudásának elég hatékonynak kell lennie ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon az útközben előforduló szokatlan helyzetekhez is. Ráadásul a kamion pótkocsijával együtt még üresen is 3,5-ször hosszabb, 1,4-szer szélesebb és 9,2-szer nehezebb, mint egy átlagos kompakt limuzin. Ez fejlett és részletes autonóm navigációs rendszert kíván meg, amely mellett a Hyundai Motor olyan szenzorokat is beépített, amelyekhez hasonlót az autonóm limuzinokba építenek, valamint további érzékelők vigyáztak a kamion fordulószögére és a rendszer hátsó radarokkal is kiegészült. Összesen 10 különböző érzékelő, köztük 3 első és oldal-hátsó kamera, 2 első és hátsó radar, 3 első és oldalsó Lidar és egy, a vontató és a szerelvény egymáshoz viszonyított szögét valós időben figyelemmel kísérő fordulószög-érzékelő tette lehetővé, hogy a kamion még a legélesebb kanyarokban is stabil maradjon.   


Minden egyes szenzor által összegyűjtött adat a HD térképpel együttműködve küldte információit a helymeghatározó elektronikus modulnak, amely minden helyzetben pontos utasításokat adott a jármű sebességét, a kormányzást és a fékezést illetően. A Hyundai Mobis által kifejlesztett új kormányrendszer (MAHS – Motorvezérlésű Hidraulikus Kormánymű) is beépítésre került, amely az elektromos modul utasításainak megfelelően precízen beállította a jármű fordulási szögét. Ez minimálisra csökkenti a jármű vezetéséhez szükséges erőfeszítést és csökkenti a vezető terhelését. 

A kereskedelmi logisztikában bevezetésre kerülő autonóm teherautók az előrejelzések szerint alapvető változásokat hoz majd az iparágban, amely hagyományos ipari szerepét az innovatív technológiák, köztük az autonóm navigáció, a dolgok internete (IoT) és a mobilitási technológiák alkalmazásával különleges technológiai iparággá változtatja. Az autonóm teherautók a leghatékonyabb sebesség és lendület kiválasztásával jóval hatékonyabbak lehetnek, ami egyben csökkenti a szállítási költségek harmadát jelentő üzemanyagköltségeket, így pedig csökken a járművek károsanyag-kibocsátása is.


„A Hyundai Glovis szállítási szolgáltatásában hasznosított önvezető teherautó bizonyítja, hogy az önvezető technológia a logisztikai szállításban is hasznosítható és ez kölcsönös fejlődést hozhat” – mondta Sang-sok Suh, a Hyundai Glovis stratégiai és tervezési csoportjának vezetője. „A vállalat az olyan jövőbeli mobilitási technológiák vezetőjévé kíván válni, mint a logisztikai iparág automatizálása.”

A szállítási iparban, amikor több kamion konvojban halad, az összes jármű az elöl haladót követi. A Hyundai jelenleg jelentős összegeket fektet az olyan teherautó-technológiákba, amelyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy ez a folyamat a 2020-ra elkészülő autonóm járművekkel is működhessen.


A Koreai Nemzeti Rendvédelmi Szolgálattól kapott baleseti adatok szerint a teherautókkal kapcsolatos balesetek az összes karambol 10,8 százalékát jelentik, amellyel a második helyen állnak a személyautók 53 százalékos aránya után. Viszont a súlyos karambol esélye a teherautók esetében jóval nagyobb és a halálos esetek aránya 3,7 százalék, szemben a személyautók 1,9 százalékos arányával. A kamionos balesetek áldozatainak száma évről évre növekszik. A kamionvezetők gyakran hosszú utat tesznek meg éjszaka, ami elalváshoz és ezzel veszélyes helyzeteket okozhat. Az autonóm technológia haszonjárművekbe építésével ez a kockázat jelentősen csökkenhet.  

A Hyundai Motor aktívan dolgozik a balesetek elkerülésén és a károk minimaizálásán azzal, hogy következő generációs vezetéstámogató rendszereit a kamionokba és buszokba is beépítik. A vállalat Xcient modelljéhez már most is elérhető az első ütközésmegelőző rendszer, a távolságtartó sebességtartó és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Ezek az eszközök opcióként a Hyundai többi haszonjárművéhez és buszaihoz is elérhető.


A Hyundai Motor korábban egy Ioniqba építve már sikeresen tesztelte 4-es szintű autonóm rendszerét Las Vegasban, illetve idén a Téli Olimpia ideje alatt a 4-es szintű rendszerrel felszerelt üzemanyagcellás Nexo és Genesis G80 modellek sikeresen teljesítették a Pjongcsang és Szöul közötti 190 kilométeres utat is.


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését